Tesztek : Tesztek, Barcelona - 1. nap, kedd |
Tesztek, Barcelona - 1. nap, kedd
2007.07.09. 15:02
Massa Ferrarija az élen az első téli tesztnapon
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa érte el a legjobb köridőt a 2007-es szezont megelőző téli felkészülés nyitónapján, amelyen az eddig michelines csapatok is kipróbálhatták a Bridgestone abroncsait.
Kilenc csapat kezdte meg a felkészülést kedden a Forma-1 2007-es szezonjára a Barcelona melletti Circuit Catalunyán, amely három napig látja vendégül a mezőnyt.
A teszt az eddig Michelineket használó istállók számára bír különösen nagy jelentőséggel, hiszen ők első alkalommal gyakorolhattak a kizárólagos gumiszállítóvá váló Bridgestone abroncsaival.
A papírformának megfelelően a legjobb időt a japán gyár eddigi élcsapata, a Kimi Räikkönent januárig nélkülöző Ferrari érte el Felipe Massa révén. A brazil mintegy három tizedmásodperccel utasította mögé a McLaren-es Pedro de la Rosát, aki a maranellóiak tesztpilótáját, Luca Badoert előzte meg a rangsorban.
Az ex-michelines gárdákkal ellentétben Massa és csapattársa elsősorban megbízhatósági teszteket végzett és új alkatrészeket vett szemügyre a nap folyamán, miután tökéletesítette a 248 F1 balanszát.
A McLaren - amely 2006-ban ugyancsak nem számolhat az újonnan igazolt Fernando Alonsóval - programjának zömét ellenben a Bridgestone-okkal valló ismerkedés tette ki, noha de la Rosa és Lewis Hamilton megvizsgálta az első és a hátsó szárny, valamint a padlólemez néhány újítását is.
A brit fiatalember, akinek versenyzői szerződését pénteken jelentette be az istálló, nem tudott zavartalanul dolgozni, reggel ugyanis már néhány kör után megállt alatta a McLaren-Mercedes egy motorvezérlési probléma miatt. Mivel azonban maga az erőforrás nem sérült, Hamilton folytatni tudta a körözést.
Folytatta remek szereplését a 2006-os konstruktőri világbajnokságot az ötödik helyen záró BMW-Sauber. Nick Heidfeld a negyedik legjobb időeredményt autózta, míg Robert Kubica hetedik lett Lewis Hamilton mögött.
A páros elsősorban az F1.06B beállításait próbálta a Bridgestone abroncsokhoz optimalizálni, ám közben a német a sebességváltó fejlesztésére, a lengyel pedig új alkatrészek értékelésére is szakított időt. Kubica autója délután négy óra körül a célegyenesben megadta magát, ami Hamilton hasonló incidensén kívül a nap egyetlen piros zászlós figyelmeztetését vonta maga után.
A Honda a gokartozás közben bordarepedést szenvedő Jenson Button hiányában Rubens Barrichello és James Rossiter segítségével látott hozzá a teszteléshez, míg a Williams egyelőre egyetlen autóval gyakorolt, a tesztpilótából versenyzővé előlépő Alex Wurzzal a volán mögött.
Bemutatkozott új csapatánál, a Super Agurinál Anthony Davidson, s rögtön a remek 11. helyezést csípte meg a 2006-os Hondára szemtanúk szerint kísértetiesen hasonlító hibrid Aguri-Hondával. Az angol pilótát a két Renault, Nelsinho Piquet és Heikki Kovalainen fogta közre.
A Red Bull és a Toro Rosso egyaránt két-két autóval tesztelt. Előbbi istálló bevetette új szerzeményét, az ausztrál Mark Webbert is, aki gyorsabb volt David Coulthardnál a gyengécske, még mindig a Ferrari-motorokkal felszerelt RB2 pilótafülkéjében. A gyakorláshoz egyébként szerdán a Toyota is csatlakozik, a Spyker viszont csak az újévben kezdi meg 2007-es tesztprogramját.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2006. november 28., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4627 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
|
1:17.160 |
215.879 |
|
|
52 |
|
2. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
|
1:17.455 |
215.056 |
0.295 |
0.295 |
68 |
|
3. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
|
1:17.555 |
214.779 |
0.395 |
0.100 |
74 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
|
1:17.651 |
214.514 |
0.491 |
0.096 |
62 |
|
5. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
|
1:17.932 |
213.740 |
0.772 |
0.281 |
82 |
|
6. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
|
1:18.239 |
212.901 |
1.079 |
0.307 |
63 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
|
1:18.519 |
212.142 |
1.359 |
0.280 |
46 |
|
8. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
|
1:18.678 |
211.714 |
1.518 |
0.159 |
85 |
|
9. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
|
1:18.691 |
211.679 |
1.531 |
0.013 |
94 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
|
1:18.852 |
211.246 |
1.692 |
0.161 |
93 |
|
11. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri F1 |
|
1:19.112 |
210.552 |
1.952 |
0.260 |
93 |
|
12. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
|
1:19.187 |
210.353 |
2.027 |
0.075 |
93 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
|
1:19.216 |
210.276 |
2.056 |
0.029 |
78 |
|
14. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
|
1:19.380 |
209.841 |
2.220 |
0.164 |
66 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
|
1:19.439 |
209.685 |
2.279 |
0.059 |
45 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
|
1:19.692 |
209.020 |
2.532 |
0.253 |
75 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0093 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.160 |
- (2.532) - |
1:19.692 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|