Tesztek : Tesztek, Barcelona - 2. nap, szerda |
Tesztek, Barcelona - 2. nap, szerda
2007.07.09. 15:03
Massa utcahosszal a mezőny előtt Barcelonában
elipe Massa szerdán is megtartotta a vezetést a barcelonai Circuit de Catalunyán, ahol a csapatok immár második napja folytatták a tesztelést. A két Ferrari közé ezúttal Nick Heidfeld férkőzött be a BMW-vel.
Felipe Massa az élen maradt a barcelonai tesztelés második napján, szerdán is, amikor a Spykeren kívül valamennyi istálló részt vett a Forma-1 2007-es idényére való, tegnap megkezdett felkészülésben.
Tegnapi eredményén javítva Massa 1:16.406-tal szilárdította meg vezető helyét, és ezzel 0.753 másodpercet vert a BMW-s Nick Heidfeldre, akinek sikerült megelőznie a Ferrari tesztpilótáját, Luca Badoert.
Délelőtt még eső nehezítette a csapatok dolgát, és a pálya átmenetileg - kb. egy órán át - nem is volt alkalmas a Bridgestone száraz gumijaihoz, később azonban javultak az időjárási körülmények, és a levegő hőmérséklete egészen 18 fokig emelkedett.
A 4. helyen Pedro de la Rosa végzett, aki ismét gyorsabbnak bizonyult a világbajnok Fernando Alonso jövendő csapattársánál, Lewis Hamiltonnál - jóllehet, mindössze 0.164 másodperccel. A McLaren a többi ex-michelines istállóhoz hasonlóan a folytatta a Bridgestone gumikkal való ismerkedést, valamint a fékek tesztelésével és az aerodinamikai programmal foglalkozott.
Hamilton autóján egyszer felmondta a szolgálatot egy alkatrész a jobb hátsó keréknél, később pedig azért kellett a boxban vesztegelnie, hogy a szerelők jelentős módosításokat hajthassanak végre a McLaren beállításain.
A McLaren holnap Hamiltonnal és a hosszú szünet után visszatérő, kétszeres világbajnok Mika Häkkinennel folytatja a munkát.
A Toyota ma csatlakozott a tesztelőkhöz, és elsősorban a Bridgestone új, 2007-es specifikációjú gumijait próbálta ki. Olivier Panis a két McLaren közé, az 5. helyre kormányozta TF106B-jét, és elismerően nyilatkozott az abroncsokról.
"Egyelőre úgy tűnik, egyenletes teljesítményt nyújtanak, és nem nehéz felmelegíteni őket" - mondta. - "Természetesen lényegesen keményebb keverékűek, mint a 2006-os gumik, ezért kisebb a tapadásuk is, de mindenki ugyanebben a cipőben jár. Az a tény, hogy valamennyi csapat számára azonosak a feltételek, mindenképpen örvendetes."
A Panis-nál 20 évvel fiatalabb Kamui Kobayashi, a macaui F3-as kvalifikációs verseny győztese ma próbálhatott ki először egy F1-es autót a Toyota jóvoltából. Kobayashinak, aki 81 kört tett meg, és egyszer kicsúszott, a pályát is most kellett megtanulnia, a csapatnál ezért elégedettek voltak a teljesítményével. A Toyota csütörtökön Ralf Schumacherrel és Jarno Trullival folytatja a munkát.
A Hondánál ma bemutatkozott az új tesztpilóta, az osztrák Christian Klien. A Red Bull exversenyzője 79 kör után a 11. helyen zárt, és 0.461 másodperccel volt lassabb a 7. helyen végző Rubens Barrichellónál.
A Red Bull ezúttal eredményesebb volt, mint tegnap, hiszen mindkét autójával az erős középmezőnyben fejezte be a napot. A csapat új versenyzője, Mark Webber ismét megelőzte a rutinos David Coulthardot, s a 8. helyre kormányozta az autóját.
A Renault-k nem remekeltek. A tesztpilóta Nelsinho Piquet 9. lett, Alonso utódja, Heikki Kovalainen pedig csak a 13. helyen végzett. Nála még az idei Honda RA106-ból átalakított Super Agurit vezető Anthony Davidson is gyorsabbnak bizonyult.
Heidfeld csapattársa, Robert Kubica szintén a lista alján, a 14. helyen zárta a napot. Míg Heidfeld az új erőátvitelt tesztelte, amellyel hosszú és rövid etapokat is teljesített, Kubica főként a beállításokat igyekezett a Bridgestone gumikhoz igazítani. Délelőtt mindketten gyakorolták a rajtolást is.
Alex Wurz az egyetlen Williams volánjánál 15. lett, s ezzel megelőzte a Toro Rosso párosát, Scott Speedet és Tonio Liuzzit.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2006. november 29., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4627 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.406 |
218.009 |
|
|
83 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:17.159 |
215.881 |
0.753 |
0.753 |
72 |
|
3. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:17.447 |
215.079 |
1.041 |
0.288 |
71 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:17.584 |
214.699 |
1.178 |
0.137 |
77 |
|
5. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
B |
1:17.643 |
214.536 |
1.237 |
0.059 |
78 |
|
6. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:17.748 |
214.246 |
1.342 |
0.105 |
47 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:17.922 |
213.768 |
1.516 |
0.174 |
96 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:18.249 |
212.874 |
1.843 |
0.327 |
44 |
|
9. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:18.312 |
212.703 |
1.906 |
0.063 |
86 |
|
10. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri F1 |
B |
1:18.374 |
212.535 |
1.968 |
0.062 |
86 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:18.383 |
212.510 |
1.977 |
0.009 |
79 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:18.526 |
212.123 |
2.120 |
0.143 |
72 |
|
13. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:18.757 |
211.501 |
2.351 |
0.231 |
51 |
|
14. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:18.778 |
211.445 |
2.372 |
0.021 |
47 |
|
15. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:18.876 |
211.182 |
2.470 |
0.098 |
47 |
|
16. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:19.114 |
210.547 |
2.708 |
0.238 |
50 |
|
17. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:19.277 |
210.114 |
2.871 |
0.163 |
66 |
|
18. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:20.731 |
206.330 |
4.325 |
1.454 |
81 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0159 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.406 |
- (4.325) - |
1:20.731 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|