| Tesztek : Tesztek, Jerez - 2. nap, csütörtök |
Tesztek, Jerez - 2. nap, csütörtök
2007.07.09. 15:08
Hamilton egy másodpercet vert a többiekre Jerezben
|
A jerezi tesztelés második napján, csütörtökön a McLaren újonca, Lewis Hamilton utcahosszal előzte meg vetélytársait. A pályát ma a Michelin ex-csapatai uralták, a Ferrari visszaesett.
Lewis Hamilton csütörtökön megtörte a Ferrari uralmát a téli felkészülés során, amikor a második jerezi tesztnapon először végzett a tabella tetején a McLaren versenyzőjeként.
Hamilton 1:18.682-es körideje 0.762 másodperccel volt jobb annál, amivel Felipe Massa tegnap az élre került. A brit versenyző ma 80 kört teljesített, míg csapattársa, a tesztpilóta Pedro de la Rosa 65 kör után 1.452 másodperccel bizonyult lassabbnak nála, így a 9. helyen végzett.
Hamilton a mechanikai beállításokkal és különböző gumi/felni kombinációkkal kísérletezett hosszú és rövid etapokat egyaránt teljesítve, a napja azonban nem alakult zökkenőmentesen, mert másfél órával a teszt leintése előtt kicsúszott. A megrongálódott McLarent a szerelők helyre tudták hozni, ezért Hamilton holnap folytatni tudja a munkát.
A mai tesztnapot a Michelin ex-csapatai uralták. A 2. legjobb köridőt Giancarlo Fisichella érte el, de már ő is 1.003 másodperccel maradt le Hamiltontól. A Renault másik autóját vezető Heikki Kovalainen 1:20.204-es eredményével 10. lett. Fisichella eleinte a fékek fejlesztési programjában vett részt, majd áttért a gumikkal kapcsolatos feladatokra, és az volt az egyik célja, hogy minél több kört tegyen meg, mivel holnapra esőt ígérnek az időjárásjelentések.
Fisichella mögött a Honda versenyzője, Rubens Barrichello zárta a napot. Az istálló tesztpilótája, Christian Klien - aki tegnap óta mindenkinél több, 832 kilométert teljesített - 0.271 másodperccel autózott lassabban Barrichellónál, így Ralf Schumacher Toyotája mögött, a 7. helyen végzett. Klien RA106-osa délelőtt 10 óra körül megállt a pályán valamilyen műszaki probléma miatt, előcsalva a piros zászlókat.
A már 2006-ban is Bridgestone gumikat használó csapatok közül, Nico Rosberg révén ma a Williams volt a leggyorsabb, amely csak egy autóval dolgozott.
A két Ferrari közül ezúttal a gyorsabbik is csak az 5. helyig jutott. A maranellói istálló Massával és Luca Badoerrel folytatta a motorok tegnap megkezdett nyúzópróbáját, valamint új alkatrészeket próbált ki, és a 248 F1 beállításaival foglalkozott.
A Toyota Ralf Schumacher mellett ma ismét a 20 éves Kamui Kobayashit állította munkába, aki 53 kör teljesítése után a tabella alján zárt, és egy alkalommal hajtásproblémák miatt a pályán szélén ragadt. A Franck Montagny-t váltó Schumacher a 6. helyen végzett, és a nap folyamán a Bridgestone gumikkal dolgozott, illetve a TF106B beállításain igyekezett csiszolni.
"Ma minden tűrhetően alakult, noha a pályaviszonyok nem voltak túl jók" - mondta Schumacher, aki csapattársához hasonlóan megbízhatósági problémákkal is küzdött. - "Itt nehezebben birkóztam meg az új gumikkal, mint Barcelonában, mert mindenhol kicsi volt a tapadás. Végigzongoráztuk a beállítási lehetőségeket, és változtattunk egy-két részleten. Most ki kell találnunk, hogyan hozhatjuk ki a gumikból a maximumot."
A BMW Saubernél Nick Heidfeld új lengéscsillapítókat próbált ki, amelyekről az istálló mérnökei azt igyekeztek kideríteni, hogy mennyire működnek jól a Bridgestone 2007-es gumijaival együtt. Heidfeld 1:20.171-es körével 10. lett, míg Robert Kubica - aki ma töltötte be 22. életévét - tovább tesztelte az új sebességváltót, és a beállításokkal kísérletezett, valamint mechanikai rendszerellenőrzéseket végzett el.
A nap folyamán a helyszíni jelentések szerint mindkettejük autója megállt egyszer a pályán. Kubicát holnap Timo Glock váltja a volánnál.
A Red Bullnál David Coulthard lépett Michael Ammermüller helyére, de a skót versenyző az eddigiekhez hasonlóan ismét lassabb volt új csapattársánál, Mark Webbernél, aki a 13. legjobb köridőt autózta. A Toro Rossót képviselő Scott Speed délelőtt kicsúszott a pályáról.
A Super Agurinál Anthony Davidson tovább rótta a köröket, mégpedig 112-t, azaz mindenkinél többet. A brit versenyző a felfüggesztés különböző beállításait próbálta ki, és igyekezett minél több adatot gyűjteni a Bridgestone 2007-es gumijairól.
Mivel Jerezben nincs hivatalos időmérés, a különböző források eltérő eredményekről számolhatnak be. Csak a McLaren, a Renault, a Ferrari, a Toyota, a BMW és a Super Aguri eredményei hivatalosak.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2006. december 7., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 9-17 fok, aszfalt: 9-21 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:18.682 |
202.598 |
|
|
80 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:19.685 |
200.048 |
1.003 |
1.003 |
63 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:19.784 |
199.799 |
1.102 |
0.099 |
111 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:19.962 |
199.355 |
1.280 |
0.178 |
105 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.013 |
199.228 |
1.331 |
0.051 |
61 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.024 |
199.200 |
1.342 |
0.011 |
70 |
|
7. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:20.055 |
199.123 |
1.373 |
0.031 |
99 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.134 |
198.927 |
1.452 |
0.079 |
65 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.171 |
198.835 |
1.489 |
0.037 |
99 |
|
10. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:20.204 |
198.753 |
1.522 |
0.033 |
78 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.477 |
198.079 |
1.795 |
0.273 |
89 |
|
12. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:20.553 |
197.892 |
1.871 |
0.076 |
107 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:20.596 |
197.786 |
1.914 |
0.043 |
89 |
|
14. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri F1 |
B |
1:20.680 |
197.581 |
1.998 |
0.084 |
112 |
|
15. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:21.134 |
196.475 |
2.452 |
0.454 |
59 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:21.276 |
196.132 |
2.594 |
0.142 |
78 |
|
17. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:21.292 |
196.093 |
2.610 |
0.016 |
53 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0096 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:18.682 |
- (2.610) - |
1:21.292 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|