| 2007 : Óriási csata Hamilton és Räikkönen között Bahreinben - Közel egymáshoz a McLaren, a Ferrari és a BMW |
Óriási csata Hamilton és Räikkönen között Bahreinben - Közel egymáshoz a McLaren, a Ferrari és a BMW
2007.07.09. 15:08
Óriási csata van kibontakozóban a McLaren, a Ferrari és a BMW között a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén, a szombat délelőtti tréningen ugyanis Lewis Hamiltont, Kimi Räikkönent és Nick Heidfeldet csak egy hajszál választotta el egymástól.
Ígéretesen szoros küzdelem bontakozott ki a McLaren, a Ferrari és a BMW Sauber között a Bahreini Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen a csapatok szokás szerint befejezték a felkészülést az időmérőre.
Az 1. helyet, mintegy 3 perccel a tréning leintése előtt a McLaren fiatal sztárja, Lewis Hamilton szerezte meg, aki összesen 6 ezredmásodpercet vert a saját körét pillanatokkal korábban befejező Kimi Räikkönen Ferrarijára. A 3. helyen végző Nick Heidfeld hátránya is csupán 0.109 másodperc volt, ráadásul a BMW Sauber másik versenyzője, Robert Kubica szintén az élbolyba került.
A Super Aguri, amely 2008-ra már győzelmeket ígér, azzal rángatta meg a nagymenők bajszát, hogy Anthony Davidson révén beverekedte magát Felipe Massa Ferrarija és Fernando Alonso McLarenje elé, és mindössze 0.357 másodperccel volt lassabb Hamiltonnál.
A címvédő Alonso a hajrában megpróbálta előrébb verekedni magát a tabellán, s noha valamelyest javított korábbi időeredményén, így is 0.692 másodperc maradt a hátránya csapattársához képest. Massa pedig a részidők alapján akár az élen is végezhetett volna, de egyszer sem sikerült összeraknia egy hibátlan kört, és amikor végre gyorsnak tűnt, sárga zászlók miatt lassítani kellett, majd kisodródott, és visszament a boxba.
A 10. percben még Takuma Sato állt az élen 1:36.229-es köridejével, mielőtt Heidfeld az első negyedóra végén 1:34.470-re szorította le a lécet. Räikkönen a 18. percben további 0.858 másodpercet faragott le ebből a szintből, s 7 körös etapja legvégén még tovább, 1:33.231-re javított.
Közben Hamilton feljött a 3., majd a 2. helyre, Alonso azonban - akinek az autójára éjszaka ráesett egy világítótest a McLaren garázsában, megrongálva az első szárnyat, amit ezért ki kellett cserélni - csak a 6. helyig jutott.
Hamilton a 39. percben a hétvége folyamán elsőként tornázta le 1:33 alá a köridőt, végül azonban hatan is gyorsabb kört futottak, mint Räikkönen tegnap délelőtt. Massa 0.022 másodperces hátránnyal beférkőzött a McLaren mögé.
Tíz perccel később Heidfeld állt az élre 1:32.839-es eredményével, amit a következő körben 1:32.652-re javított, beállítva saját legjobbját. 3 perccel a leintés előtt azonban Räikkönen, majd néhány pillanattal ezután Hamilton is megelőzte a BMW Saubert, míg Kubica felkapaszkodott a 4. helyre.
Alonso mögött, a 7. helyen Mark Webber zárt a Red Bull volánjánál, beférkőzve a két Renault elé, amelyek sokáig a mezőny legvégén tanyáztak, de a hajrában mind Giancarlo Fisichella, mind Heikki Kovalainen javított.
Scott Speed Toro Rossója néhány perccel a tréning vége előtt megállt a 10-es kanyar kijáratánál, és hamarosan David Coulthard Red Bullja is a pálya szélén ragadt. Webber a 11-es, Räikkönen pedig a 13-as kanyart vétette el egyszer, de mindketten gond nélkül vissza tudtak térni a pályára.
A legmulatságosabb incidenst Tonio Liuzzi produkálta, aki egy alkalommal úgy hagyta el a garázst, hogy az egyik gumitakarót még nem vették le az autójáról.
|
|
Szombati edzés |
3. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2007. április 14., szombat, 10:00-11:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 31-33 fok, aszfalt: 35-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J. Button (Honda) |
1:31.857 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.543 |
210.726 |
|
|
12 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:32.549 |
210.712 |
0.006 |
0.006 |
16 |
|
3. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:32.652 |
210.478 |
0.109 |
0.103 |
15 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.755 |
210.244 |
0.212 |
0.103 |
15 |
|
5. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:32.900 |
209.916 |
0.357 |
0.145 |
20 |
|
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:32.950 |
209.803 |
0.407 |
0.050 |
12 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:33.235 |
209.162 |
0.692 |
0.285 |
11 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.399 |
208.795 |
0.856 |
0.164 |
14 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:33.602 |
208.342 |
1.059 |
0.203 |
17 |
|
10. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:33.605 |
208.335 |
1.062 |
0.003 |
21 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:33.614 |
208.315 |
1.071 |
0.009 |
14 |
|
12. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:33.658 |
208.217 |
1.115 |
0.044 |
17 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:33.700 |
208.124 |
1.157 |
0.042 |
18 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.724 |
208.071 |
1.181 |
0.024 |
22 |
|
15. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.826 |
207.844 |
1.283 |
0.102 |
14 |
|
16. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:34.023 |
207.409 |
1.480 |
0.197 |
20 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:34.082 |
207.279 |
1.539 |
0.059 |
21 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:34.397 |
206.587 |
1.854 |
0.315 |
17 |
|
19. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.791 |
205.728 |
2.248 |
0.394 |
12 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:35.144 |
204.965 |
2.601 |
0.353 |
11 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:35.395 |
204.426 |
2.852 |
0.251 |
22 |
|
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:35.436 |
204.338 |
2.893 |
0.041 |
18 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0106 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:32.543 |
- (2.893) - |
1:35.436 |
 | |
 | |
|
|
| |