| Tesztek : Tesztek, Jerez - 3. nap, péntek |
Tesztek, Jerez - 3. nap, péntek
2007.07.09. 15:09
Barrichello zárt az élen az esős Jerezben
|
Kiadós zápor színesítette a csapatok életét a jerezi tesztsorozat zárónapjának reggelén, délutánra azonban felszáradt a pálya, s ezt a Honda két pilótája, Rubens Barrichello és James Rossiter használta ki a legjobban.
Szakadó eső fogadta a Jerezben gyakorló csapatokat az e heti tesztelés utolsó napjának reggelén, de egy részük számára ez legalább annyira áldás volt, mint átok.
A korábban michelines istállóknak ugyanis először nyílt alkalmuk kipróbálni a Bridgestone esős és intermediate gumijait, és megtapasztalni, hogyan viselkednek a bordázott abroncsok felszáradó, nyirkos pályán.
A 17 autó dél körül már száraz aszfalton körözhetett, az időeredmények azonban ezután is jócskán elmaradtak a szerdán és csütörtökön látottaktól. A legjobban a Honda párosa, Rubens Barrichello és a tesztpilóta James Rossiter alkalmazkodott a körülményekhez, miközben hosszú etapok során tovább ismerkedett a Bridgestone gumijaival.
A csütörtökön még taroló Lewis Hamilton a harmadik leggyorsabb kört autózta, de lehet, hogy jobb eredményre is futotta volna erejéből, ha a teszt utolsó órájában nem áll meg a McLarenje. A wokingi istálló másik autóját a tesztpilóta Pedro de la Rosa vezette, a spanyol tempója az ötödik helyre volt elég.
A páros elsősorban a Bridgestone-ok viselkedését tanulmányozta, emellett Hamilton folytatta az új hátsó felfüggesztés hangolását is, de la Rosa pedig az első és a hátsó légterelők fejlesztésében segédkezett.
A két McLaren a negyedik leggyorsabb Ralf Schumachert fogta közre a tabellán. A Toyota német versenyzője a nap nagy részében az Bridgestone-okkal kísérletezett, és arról panaszkodott, hogy a Jerezben használt, a barcelonainál egy fokkal lágyabb keverék még mindig nem biztosít elegendő tapadást.
A másik TF106B-t a Toyota tehetségkutató programjából kikerülő Kamui Kobayashi vezette. A japán fiatal másodszor tesztelt a gárdánál, s ezúttal mindössze hat tizeddel marad le rutinos csapattársától. A toyotások egyébként azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy reggel elsőként merészkedtek ki a szakadó esőben igen csúszós pályára.
A Renault párosa a hatodik-hetedik helyen zárta a hetet a hibrid R26-tal. Heikki Kovalainen és Giancarlo Fisichella egyaránt kipróbálta a Bridgestone esős és intermediate abroncsait, az olasz emellett a 2007-es váltó megbízhatóságát is górcső alá vette. A finn munkája a beállításokra összpontosított, és bár délután elromlott a motorja, a gárda szerint befejezte programját.
A BMW, melynek tesztpilótája, Sebastian Vettel arról panaszkodott, hogy a csapat még mindig küszködik az új gumikkal, rohamtempóban igyekezett behozni lemaradását, Nick Heidfeld és Timo Glock összesen 225 körön át nyüstölte a Bridgestone-okat. Mindkettejük autójába már a 2007-es váltót szerelték.
A Ferrari pocsék napot zárt. A maranellóiak ismerik a Bridgestone esőgumijait, így az időjárás inkább hátráltatta őket, Felipe Massa és Luca Badoer ráadásul délután is lassú volt, egyikük sem tudta 1:21 alá szorítani legjobb köridejét. Munkájuk a motor tartóssága, valamint az új alkatrészek tesztelésére irányult, ám műszaki hiba miatt mindketten megálltak egyszer a pályán.
Így járt a Williams most debütáló tesztpilótája, Kazuki Nakajima is, amikor másfél órával a leintés előtt megadta magát a Toyota motorja. A grove-i gárda roppant improduktív napot zárt, hiszen Nakajima mindössze 16 kört teljesített (a leglassabb volt), ráadásul ő vezette az egyetlen F27B-t.
A Red Bull David Coultharddal és Mark Webberrel folytatta a Bridgestone-okhoz való akklimatizálódást, a Toro Rossónál pedig Scott Speed tette ugyanezt. Az amerikai pilóta a mechanikai beállításokkal is foglalkozott.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2006. december 8., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 14-18 fok, aszfalt: 14-24 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:20.008 |
199.240 |
|
|
65 |
|
2. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:20.171 |
198.835 |
0.163 |
0.163 |
108 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.325 |
198.454 |
0.317 |
0.154 |
79 |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.339 |
198.419 |
0.331 |
0.014 |
61 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.342 |
198.412 |
0.334 |
0.003 |
84 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:20.372 |
198.338 |
0.364 |
0.030 |
70 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:20.390 |
198.293 |
0.382 |
0.018 |
88 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.436 |
198.180 |
0.428 |
0.046 |
110 |
|
9. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri F1 |
B |
1:20.542 |
197.919 |
0.534 |
0.106 |
87 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.785 |
197.324 |
0.777 |
0.243 |
105 |
|
11. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:20.978 |
196.853 |
0.970 |
0.193 |
70 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:20.985 |
196.836 |
0.977 |
0.007 |
79 |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.143 |
196.453 |
1.135 |
0.158 |
46 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:21.325 |
196.014 |
1.317 |
0.182 |
63 |
|
15. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:21.327 |
196.009 |
1.319 |
0.002 |
43 |
|
16. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:21.327 |
196.009 |
1.319 |
0.000 |
51 |
|
17. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:23.600 |
190.679 |
3.592 |
2.273 |
16 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0132 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.008 |
- (3.592) - |
1:23.600 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|