2007 : Massa Hamiltont legyőzve megszerezte pole-t - Räikkönen és Alonso rajtol a 3-4. helyről |
Massa Hamiltont legyőzve megszerezte pole-t - Räikkönen és Alonso rajtol a 3-4. helyről
2007.07.09. 15:09
Felipe Massa zsinórban második pole pozícióját szerezte, amikor legyőzte legnagyobb kihívóját, Lewis Hamiltont a Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzésén. Ismét a Ferrari és a McLaren uralta a terepet, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso azonban lemaradt csapattársától.
Felipe Massa figyelmeztette a McLarent, hogy a Ferrari nem tört meg a sepangi vereség miatt, amikor a múlt hétvége után megszerezte az első rajtkockát a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén is, maga mögé utasítva a McLaren fiatal sztárját, Lewis Hamiltont.
Az időmérő mindhárom etapjában Massa volt a leggyorsabb, így a holnapi versenyen pályafutása során immár ötödször rajtolhat majd a pole pozícióból, s csak remélheti, hogy ez Sepanggal ellentétben Sakhirban szerencsét hoz neki.
Kimi Räikkönen és Fernando Alonso ezúttal nem tudták tartani a lépést csapattársaikkal, rendre csak a 3. és 4. rajtkockát hódították el. A BMW Sauber a várakozásokkal szemben nem zavarta meg a Ferrari és a McLaren párharcát, de Nick Heidfeld 5. és Robert Kubica 6. helyével biztosította pozícióját az élmezőnyben.
Giancarlo Fisichella a malajziai kudarcot követően ismét bejuttatta a harmadik etapba a Renault-t, Webber pedig immár zsinórban harmadszor került a döntőbe a Red Bull volánjánál. Az ötödik rajtsorból Jarno Trulli és Nico Rosberg várhatja a folytatást, míg az egész hétvégén meglepően gyors Anthony Davidson végül elvérzett az időmérő középső szakaszában.
Az első etap
Alex Wurz Williams-e volt az első autó a pályán, aki az 5. percben 1:34.985-tel állította fel a mércét a többiek számára, amit egyelőre sem David Coulthard, sem Jenson Button nem tudott túlszárnyalni. Hamarosan azonban Wurz csapattársa, Nico Rosberg, majd Jarno Trulli és Mark Webber vette át a vezetést.
Tonio Liuzzi azonban meglepetésre mindannyiuknál gyorsabb volt, és 1:34.024-gyel az élre repítette a Toro Rossót. Anthony Davidson a Super Agurival őt is hamar hátrébb szorította a tabellán, a Renault párosa, Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen azonban nem tudott mit kezdeni Liuzzival, és a 3-4. helyre sorolt be.
Az élmenők közül a délelőtti leggyorsabb Lewis Hamilton tette meg az első mért kört, aki egy elfékezés dacára a 10. percben 1:32.580-nal tette le a McLaren névjegyét, azonnal megkaparintva a vezetést. Csapattársa, a címvédő Fernando Alonso nem tudta tartani vele a lépést, s 0.469 másodperces hátránnyal a 2. helyre hozta be a McLarent, miközben Nick Heidfeld besorolt harmadiknak a BMW Sauberral.
4 perccel az etap vége előtt Felipe Massa 1:32.443-mal az élre repítette a Ferrarit, Kimi Räikkönen viszont csak a 4. helyig jutott, miután 3 ezredmásodperccel megelőzte Heidfeldet.
A két Williams ekkor még a kiesők között volt, Nico Rosberg azonban 1:33.349-cel biztosította magának a továbbjutást. Trulli feljött a 6., Ralf Schumacher pedig a 12. helyre, és a két Renault is feltornázta magát a középmezőnybe.
Davidsonnal ellentétben Takuma Satónak végül nem sikerült bekerülnie a második etapba, és kiesett a két Toro Rosso, a két Spyker, valamint a váltóproblémákkal küszködő David Coulthard is, akit még Adrian Sutil is megelőzött.
A második etap
Ralf Schumacher után Rosberg, Trulli és Webber szerezte meg a vezetést, Heidfeld azonban a 7. percben, 1:32.233-mal a hétvége legjobb körét futotta meg. De nem kellett sokáig várni rá, hogy Hamilton erre is rátegyen egy lapáttal, és 1:31.732-re szorítsa le a szintet a McLarennel.
Alonso ismét nem tudta tartani Hamilton tempóját, s fél másodperces hátránnyal a 3. helyre sorolt be, Heidfeld mögé. Massa ezzel szemben megmutatta, hogy a Ferrari nem lesz könnyű ellenfél, négy perccel a leintés előtt ugyanis 1:31.359-et autózott, könnyedén bebiztosítva magának az 1. helyet.
Räikkönen szintén 1:31-es kört préselt ki magából, ám sem Massát, sem Hamiltont nem sikerült megelőznie, jóllehet, Heidfeldet és Alonsót lejjebb tolta a listán.
Wurz a hajrában bekerült a legjobb tíz közé, de közben még kilencen küzdöttek a továbbjutásért. Kovalainen 10. lett, ám az öröme rövid volt, mert hamarosan Webber, Fisichella és Trulli is jobb kört autózott nála.
Wurz végül 26 ezredmásodperc híján nem jutott tovább, és kiesett az eddig remeklő Davidson is. Ralf Schumacher közelébe sem került a szintidőnek, akárcsak a két Honda, melyek közül ismét Rubens Barrichellóé volt a gyorsabb.
A harmadik etap
A boxutcából Hamilton hajtott ki először, aki Alonsóhoz, Kubicához és a két Ferrarihoz hasonlóan kemény keverékű gumikon látott hozzá a benzinégetéshez. Alonso csak a garázsból eredt a mezőny nyomába.
Hamilton 1:34.2-es tempóban kezdte meg a körözést, míg a többiek egyelőre 1:35 felett maradtak. Heidfeld már a 6. percben kiment a boxba kereket cserélni, de meglepő módon a kemény keverékű Bridgestone-okat rakták fel a BMW-jére.
Egy perccel később Hamilton, Massa, Räikkönen, Kubica és a többiek is meglátogatták a szerelőiket, hogy nekivágjanak a tétre menő küzdelemnek. Heidfeld, aki már Sepangban is kemény gumikon kvalifikálta magát, elsőre 1:34.340 alatt teljesítette a mért körét, ezzel azonban egyelőre Hamiltont sem tudta megelőzni, s csak a 2. helyet foglalta el.
Massa 1:33.090-nel átvette a vezetést, és Hamilton annak ellenére lassabb volt nála, hogy a 2-3. szektort jobb részidővel teljesítette. Räikkönen beragadt Fisichella mögé, így 1:33.528-cal 3. lett, Alonso azonban még így is lemaradt tőle, és Kubica előtt a 4. helyet szerezte meg.
Még 3 perc volt hátra, amikor a versenyzők másodszor is kimentek a boxba, s ezúttal Heidfeld is közepes keverékű gumikat vételezett.
Massa 1:32.652-re javított, bebiztosítva magának a pole pozíciót, Hamilton ugyanis két tizeddel lemaradt tőle, Räikkönen és Alonso pedig nem tudott részt venni csapattársaik küzdelmében. Hátrébb Trulli beverekedte magát Rosberg elé, aki így a harmadik etapban senkit sem előzött meg.
Bahreini GP |
Az idõmérõ edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végsõ sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
1. |
F. Massa |
FER |
B |
16 |
1. |
1:32.443 |
3 |
 |
1. |
1:31.359 |
3 |
 |
1. |
1:32.652 |
10 |
2. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
16 |
2. |
1:32.580 |
3 |
 |
2. |
1:31.732 |
3 |
 |
2. |
1:32.935 |
10 |
3. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
16 |
4. |
1:33.161 |
3 |
 |
3. |
1:31.812 |
3 |
 |
3. |
1:33.131 |
10 |
4. |
F. Alonso |
MCL |
B |
16 |
3. |
1:33.049 |
3 |
 |
5. |
1:32.214 |
3 |
 |
4. |
1:33.192 |
10 |
5. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
17 |
5. |
1:33.164 |
3 |
 |
4. |
1:32.154 |
4 |
 |
5. |
1:33.404 |
10 |
6. |
R. Kubica |
BMW |
B |
17 |
8. |
1:33.348 |
4 |
 |
6. |
1:32.292 |
3 |
 |
6. |
1:33.710 |
10 |
7. |
G. Fisichella |
REN |
B |
22 |
12. |
1:33.556 |
6 |
 |
10. |
1:32.889 |
6 |
 |
7. |
1:34.056 |
10 |
8. |
M. Webber |
RED |
B |
22 |
11. |
1:33.496 |
6 |
 |
8. |
1:32.808 |
6 |
 |
8. |
1:34.106 |
10 |
9. |
J. Trulli |
TOY |
B |
22 |
6. |
1:33.218 |
6 |
 |
7. |
1:32.429 |
6 |
 |
9. |
1:34.154 |
10 |
10. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
22 |
9. |
1:33.349 |
6 |
 |
9. |
1:32.815 |
6 |
 |
10. |
1:34.399 |
10 |
11. |
A. Wurz |
WIL |
B |
12 |
13. |
1:33.759 |
6 |
 |
11. |
1:32.915 |
6 |
|
|
|
|
12. |
H. Kovalainen |
REN |
B |
12 |
10. |
1:33.467 |
6 |
 |
12. |
1:32.935 |
6 |
|
|
|
|
13. |
A. Davidson |
AGU |
B |
12 |
7. |
1:33.299 |
6 |
 |
13. |
1:33.082 |
6 |
|
|
|
|
14. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
13 |
15. |
1:33.923 |
7 |
 |
14. |
1:33.294 |
6 |
|
|
|
|
15. |
R. Barrichello |
HON |
B |
12 |
14. |
1:33.776 |
6 |
 |
15. |
1:33.624 |
6 |
|
|
|
|
16. |
J. Button |
HON |
B |
14 |
16. |
1:33.967 |
8 |
 |
16. |
1:33.731 |
6 |
|
|
|
|
17. |
T. Sato |
AGU |
B |
6 |
17. |
1:33.984 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
V. Liuzzi |
STR |
B |
6 |
18. |
1:34.024 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
S. Speed |
STR |
B |
6 |
19. |
1:34.333 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
A. Sutil |
SPY |
B |
8 |
20. |
1:35.280 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
D. Coulthard |
RED |
B |
4 |
21. |
1:35.341 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
C. Albers |
SPY |
B |
7 |
22. |
1:35.533 |
7 |
|
|
| | |
|