| 2007 : Massa megszerezte idei első győzelmét Bahreinben - Szoros küzdelem a Ferrari, a McLaren és a BMW között |
Massa megszerezte idei első győzelmét Bahreinben - Szoros küzdelem a Ferrari, a McLaren és a BMW között
2007.07.09. 15:10
Felipe Massa visszavágott az első két futamon elszenvedett kudarcokért, amikor a Bahreini Nagydíjon megszerezte idei első győzelmét. A 2. helyen Lewis Hamilton ért célba, aki az F1 történetében először állhatott fel a dobogóra három első versenyén.
Ideális körülmények között vette kezdetét a 2007-es szezon harmadik versenye. Az 57 körös Bahreini Nagydíjon 30 fokos levegő-, és 40 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket.
A pole pozícióból induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot, és bár Hamilolton keményen támadta, elsőként vette be a célegyenest követő kanyart. A negyedik pozícióból induló Fernando Alonso a pálya piszkos feléről jobban lőtt ki, mint Raikkönen. A Ferrari finnje az első kanyarban még jobban helyezkedett, és a spanyol világbajnok előtt maradt, ám Alonso nem hagyta annyiban, és néhány kanyarral később belső íven elment a finn mellett, mellyel felzárkózott Hamilton mögé a harmadik helyre.
A mezőny végén történt egy kisebb csetepaté. Jenson Button Hondája egyszerűen megcsúszott, majd keresztbe állt a pályán, miközben Sutil hátulról beleszállt Speed Toro Rossójába. Mivel rengeteg törmelék került a pályára, az idei évben első alkalommal a biztonsági autó is szerepet kapott, és beküldték a pályára. Az első körben Speed, és Button búcsúzott a küzdelemtől, miközben Sutil behajtott a boxba egy új vezető szárnyért, míg Liuzzi is kiállt kereket cserélni.
A biztonsági autó a harmadik körben állt ki, és engedte el a mezőnyt. Ahogy az lenni szokott, Massa lelassított, hogy a célegyenesre ráfordító kanyarban keményen kigyorsíthasson. A két McLaren szélárnyékban követte a Ferrarit, Hamilton megpróbált előzési pozícióba kerülni az első kanyar előtt, ám visszaállt Massa mögé, és a második helyen folytatta tovább a körözést. Raikkönen egy kissé lemaradt az új rajtnál, ám idővel felzárkózott Alonso mögé. A finn pilóta csúnyán beragadt a McLaren mögé, így Heidfeld egyre közelebb került Raikkönenhez az ötödik helyen.
A tizedik körben a következőképp nézett ki az első nyolc, pontszerző sora: Felipe Massa nyolc tizeddel vezetett Lewis Hamilton előtt, akit majd négy másodperccel lemaradva Alonso követett a harmadik helyen. A McLaren spanyol versenyzőjét egy másodperces távolságban Raikkönen követte, aki mögé egyre jobban zárkózott fel Nick Heidfeld a BMW-vel. A pontszerzők sorát Robert Kubica, Giancarlo Fisichella, és Mark Webber folytatta, aki már 14 másodperccel volt lemaradva az élen álló Massától. Raikkönen folyamatosan támadta Alonsót, ám a spanyol minduntalan visszaverte a ferraris támadásait.
A 17. körben megkezdődtek a boxkiállások. Elsőként David Coulthard, Alexander Wurz, és Ralf Schumacher látogatta meg szerelőit. Mindhárman lágy keverékeket kaptak. Az élmenők közül elsőként a második helyen autózó Lewis Hamilton hajtott ki a boxba. A brit pilóta is lágy gumikat kapott, és Kubica mögött a hatodik helyen folytatta tovább a körözést. A huszonegyedik körben Massa is kiállt az élről. A brazil is lágy keverékkel folytatta tovább a körözést, és Hamilton elé, Kubica mögé a hatodik helyre ért vissza.
Egy körrel később Alonso kiállt Raikkönen elől, és begurult a boxba. A spanyol versenyző lágy gumikat kapott, és csapattársa mögött folytatta tovább száguldást. Időközben Raikkönen átvette a vezetést, ám egy körrel később Heidfelddel egyetemben kiállt tankolni. A finn sofőr kiválóan taktikázott, és a kiállása előtt futott gyorskörével elegendő előnyt gyűjtött ahhoz, hogy bejöjjön Alonso elé a harmadik helyre. A BMW német versenyzője is közelebb került a címvédőhöz, és a spanyol nyakán folytatta tovább a körözést.
A futam felénél járva Massa már közel kilenc másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit két másodperces távolságból Raikkönen követett a harmadik helyen. Időközben Heidfeld fantasztikus manővert bemutatva elment Alonso mellett, és felzárkózott a negyedik helyre. A pontszerzők sorát Kubica, és nagy meglepetésre a Red Bull Racing duója, David Coulthard és Mark Webber zárta.
Bár Coulthard fantasztikusan vezetett, húsz körrel a futam vége előtt autója megadta magát és a hetedik helyről feladni kényszerült a küzdelmet. A Red Bull még talpon maradt versenyzője, Mark Webber nem sokkal később szintén feladta a küzdelmet, így az energiaital-gyárosok már a futam vége előtt elkezdhettek pakolni.
A kiállások második körét az élen autózó Felipe Massa kezdte meg a negyvenedik körben. A Ferrari brazil versenyzője megkapta a kemény keverékeket. Időközben Raikkönen megérkezett Hamilton mögé, ám egy körrel később ő is kiállt tankolni. Hamilton ideiglenesen átvette a vezetést, ám neki még volt hátra egy kiállása.
Tizennégy körrel a futam vége előtt Alonso is kiállt tankolni. A spanyol versenyző azonban nem tudta kiautózni magából a maximumot, így elbukta tervét, és Heidfeld mögé az ötödik helyre ért vissza. Egy körrel később Hamilton is meglátogatta szerelőit. A brit sofőr az élről állt ki a boxba, és megtartotta pozícióját Raikkönennel szemben, így a második helyen folytathatta tovább a körözést.
A boxkiállások második körét követően a következőképp nézett ki a pontszerzők sora: Massa toronymagasan (7mp) vezetett Hamilton előtt, akit két másodperces hátrányban Raikkönen követett a harmadik helyen. Heidfeld hat másodperccel volt lemaradva a Ferrari finn versenyzője mögött, míg Alonso két másodperces hátrányban követte a BMW német versenyzőjét. A pontszerzők sorát Robert Kubica, Jarno Trulli és Giancarlo Fisichella zárta.
Öt körrel a verseny vége előtt a Super Aguri még talpon maradt versenyzője, Anthony Davidson is feladta a küzdelmet. A Honda motor a brit versenyző autójában sem bírta a strapát, így Davidsonnak a tizenharmadik helyről kellett feladnia a küzdelmet. Időközben Hamilton egyre közelebb került Massa mögé, azonban a brit újoncnak már nem volt elég ideje ahhoz, hogy támadási pozícióba kerüljön a Ferrari braziljával szemben, így meg kellett elégednie a második hellyel.
Massa magabiztosan megnyerte idei első versenyét, Hamilton pályafutása harmadik futamán ismét felállhatott a dobogóra, mellyel rekordot döntött a Forma-1-ben. Raikkönen a harmadik helyre hozta be versenygépét, míg a negyedik pozícióban Heidfeld végzett, akit mindössze egy másodperccel lemaradva a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso követett az ötödik helyen. A további pontokon Kubica, Trulli, és Fisichella osztozott.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2007. április 15., vasárnap, 13:30-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-30 fok, aszfalt: 34-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó29:46.205 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1ó33:27.515 |
|
|
56 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
2.360 |
|
|
56 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
+ |
10.834 |
|
|
56 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
13.831 |
|
|
56 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
14.426 |
|
|
56 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
45.529 |
|
|
56 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1:21.371 |
|
|
56 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
1:21.701 |
|
|
56 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
1:29.421 |
|
|
56 |
|
10. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1:29.936 |
|
|
56 |
|
11. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
|
15. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
4 kör |
|
|
52 |
|
16. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
5 kör |
|
motor |
51 |
|
|
|
|
17. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
15 kör |
|
műszaki |
41 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
20 kör |
|
műszaki |
36 |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
22 kör |
|
motor |
34 |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
30 kör |
|
műszaki |
26 |
|
21. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
56 kör |
|
kicsúszás |
0 |
|
22. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
56 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Massa (Ferrari) |
1:34.067 |
|
|
42 |
|
 |
 |
 |
|
| |