| Tesztek : Tesztek, Jerez - 2. nap, szerda |
Tesztek, Jerez - 2. nap, szerda
2007.07.09. 15:10
Kovalainen a tabella tetején, Bourdais az alján
|
Szerdán kilenc másik csapat csatlakozott a kedden még egyedül tesztelő Toyotához Jerezben, ahol a Renault versenyzője, Heikki Kovalainen bizonyult a leggyorsabbnak. A háromszoros CART-bajnok Sebastian Bourdais a tabella alján zárta a napot.
A Renault versenyzője, Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb a jerezi tesztelés második napján, szerdán, amikor a Spyker kivételével az összes többi csapat csatlakozott a kedden még egyedül köröző Toyotához.
2006 utolsó tesztsorozatának valódi nyitónapján Kovalainen, aki a Renault-nál a címvédő Fernando Alonso helyét foglalta el, 1:19.467-tel szerezte meg a vezetést, így tetemes, fél másodperces előnnyel utasította maga mögé Luca Badoer Ferrariját.
Kovalainen eredménye a múlt heti összesítésben a 3. helyre lett volna elég, és ma ő futotta meg a nap hat leggyorsabb körét - valamennyit még délelőtt 10 óra előtt. Csapattársa, Giancarlo Fisichella 0.637 másodperces hátránnyal 5. lett. Mindkét R26-ost a 2007-es sebességváltóval szerelték fel, ezért az istálló elégedett volt, hogy probléma nélkül sikerült teljesítenie a mára előírt programot.
A Ferrari Badoerrel és Felipe Massával folytatta a múlt heti programot, azaz az új sebességváltó és a legfrissebb fejlesztésű mechanikai alkatrészek tesztelésével foglalkozott, valamint a 2007-es Bridgestone gumikhoz igyekezett igazítani a 248 F1-et, és nyúzópróbának vetette alá a motort. A két pilóta közül Badoer volt a gyorsabb, a napja azonban nem alakult zavartalanul, mert délután 1 óra körül az autója - vélhetően a hidraulikai rendszer nyomásának csökkenése miatt - megállt a pályán.
A Honda két tesztpilótájával, Christian Kliennel és James Rossiterrel dolgozott, és az elmúlt hetekhez hasonlóan ismét gyorsnak bizonyult: mindkét autója a képzeletbeli első rajtsorba került. Rossiteré azonban röviddel a tesztnap vége előtt elszenvedett valamilyen műszaki meghibásodást.
A 6. helyen Pedro de la Rosa végzett, aki mellett ezúttal a McLaren másik tesztpilóta, Gary Paffett segített az istálló felkészülésében. Paffett, akit holnap Lewis Hamilton vált majd a volánnál, most ismerkedett meg a 2007-es specifikációjú Bridgestone-okkal, és a McLaren kipróbált néhány, már az MP4-22-höz fejlesztett alkatrészt is.
A BMW Sauber azon igyekezett, hogy alkalmazkodni tudjon az új gumikhoz, amelyekkel az eddigi tesztek során meggyűlt a baja. Az istálló emellett több vetélytársához hasonlóan a 2007-es sebességváltóját vette górcső alá, és míg Nick Heidfeld a beállításokkal kísérletezve új alkatrészeket tesztelt, Sebastian Vettel délután a BMW Sauber aerodinamikai programjában segédkezett, valamint elvégzett egy, a differenciálműre és a kipörgésgátlóra vonatkozó rendszerellenőrzést. Kettejük közül Heidfeld volt a gyorsabb, aki 1:20.209-es köridejével a 8. helyen zárt.
A Toyotánál ma Jarno Trulli váltotta Kohei Hiratét az egyik TF106B pilótafülkéjében, míg a csapat másik autóját ismét Franck Montagny vezette. Trulli, aki ma próbálta ki először az új Bridgestone-okat, sima napot zárt, Montagny autója viszont már három kör után lerobbant az üzemanyagtankkal kapcsolatos, korábban ismeretlen probléma miatt.
"Kár, hogy ilyen sokáig tartott, amíg Franck autóján délelőtt kijavították az üzemanyagtank belsejében jelentkező hibát, de az ilyen apróságok gyakran időigényesek" - mondta a Toyota kasztniért felelős általános menedzsere, Pascal Vasselon. - "A szerelők keményen dolgoztak, hogy közvetlenül ebéd után ismét kimehessen a pályára, és folytatni is tudta a gumik tegnap megkezdett tesztelését. Jarnónak jó napja volt, amely a gumikkal és a beállításokkal való kísérletezésről szólt, és elégedettek vagyunk a begyűjtött információkkal. Mindkét pilótánk teljesített hosszú etapokat is, a gumik teljesítménye egyenletesnek tűnt."
A Williams továbbra is egyetlen autóval folytatta a munkát, amellyel a japán Kazuki Nakajima a 13. helyen, Takuma Sato előtt végzett. Sato a Super Aguri volánjánál a beállításokkal kísérletezett, és a Honda motorprogramjában vett részt, majd délután, amikor a hőmérséklet a legmagasabb volt, néhány hosszú etapot is lebonyolított.
A tabella alján a Red Bull három autója végzett. A leggyorsabb az RBR-t kormányzó Michael Ammermülleré lett, amely megelőzte a Toro Rosso párosát. A háromszoros CART-bajnok Sebastien Bourdais, aki 2002 decembere óta most ülhetett először F1-es autóba, 80 kört tett meg, és 0.678 másodperccel volt lassabb a rutinosabb Tonio Liuzzinál.
Az eredmények a jerezi pálya tájékoztatásán alapulnak. Más források eltérő adatokról számolhatnak be.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2006. december 13., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 9-17 fok, aszfalt: 9-21 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:19.467 |
200.596 |
|
|
112 |
|
2. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:19.901 |
199.507 |
0.434 |
0.434 |
78 |
|
3. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:20.005 |
199.248 |
0.538 |
0.104 |
122 |
|
4. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:20.016 |
199.220 |
0.549 |
0.011 |
97 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:20.104 |
199.001 |
0.637 |
0.088 |
100 |
|
6. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.125 |
198.949 |
0.658 |
0.021 |
110 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.160 |
198.862 |
0.693 |
0.035 |
74 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.209 |
198.741 |
0.742 |
0.049 |
83 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.244 |
198.654 |
0.777 |
0.035 |
93 |
|
10. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:20.493 |
198.040 |
1.026 |
0.249 |
54 |
|
11. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.541 |
197.922 |
1.074 |
0.048 |
88 |
|
12. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.575 |
197.838 |
1.108 |
0.034 |
94 |
|
13. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.589 |
197.804 |
1.122 |
0.014 |
95 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:20.977 |
196.856 |
1.510 |
0.388 |
121 |
|
15. |
|
Michael Ammermüller |
GER |
Red Bull |
B |
1:21.371 |
195.903 |
1.904 |
0.394 |
91 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:21.843 |
194.773 |
2.376 |
0.472 |
65 |
|
17. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:22.521 |
193.173 |
3.054 |
0.678 |
80 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0112 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.467 |
- (3.054) - |
1:22.521 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|