| Tesztek : Tesztek, Jerez - 3. nap, csütörtök |
Tesztek, Jerez - 3. nap, csütörtök
2007.07.09. 15:11
De la Rosa vette át a vezetést Jerezben
|
Csütörtökön a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa bizonyult a leggyorsabbnak a spanyolországi Jerezben, ahol 10 csapat 18 autója rótta tovább a köröket. A McLaren tesztpilótája a toyotás Jarno Trullit előzte meg.
Csütörtökön, az év utolsó tesztsorozatának harmadik napján a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa vette át a vezetést a spanyolországi Jerezben, ahol ismét tíz csapat 18 autója körözött.
De la Rosa ma nem uralta olyan fölényesen a terepet, mint Heikki Kovalainen tegnap, mert igaz ugyan, hogy két jobb köre is volt, mint a 2. helyezett Jarno Trullinak, de a nap tíz leggyorsabb köréből - Trullihoz, Lewis Hamiltonhoz és Felipe Massához hasonlóan - csak kettőt mondhatott a magáénak. 1:19.109-es eredményével de la Rosa mindazonáltal megjavította Kovalainen szerdai köridejét, míg Hamilton, aki alatt délelőtt egy pneumatikai probléma miatt megállt a McLaren, 0.480 másodperces hátránnyal a 4. helyen végzett.
A McLaren a Bridgestone gumik programja mellett a felfüggesztés fejlesztésével foglalkozott, és a nap folyamán mindkét pilótája kipróbálta az összes alternatívát.
Trulli, aki 92 kört tett meg, 0.371 másodperccel volt lassabb de la Rosánál, míg a Toyota másik autóján Olivier Panis és Kohei Hirate osztozott. Trulli TF106B-je röviddel a nap vége előtt megállt a pályán egy hidraulikai probléma következtében. Panis, aki 2005 óta volt a Toyota tesztpilótája, befejezi a karrierjét, ezért ez volt az utolsó napja a csapatnál, de délután rosszullét miatt már nem tudott beülni az autóba.
"Ez volt az utolsó napom a Forma-1-ben, és bár a sport biztosan hiányozni fog, idővel döntenem kellett a visszavonulásról" - mondta a 40 éves Panis, aki a Toyotától a jerezi aszfalt egy darabját és egy hátsó szárny-véglapot, Trullitól pedig egy sisakot kapott búcsúajándékul. - "A csapat jó volt hozzám, nagy öröm volt velük dolgozni."
"Noha most ültem utoljára F1-es autóban, ez is csak egy normális tesztnap volt, így hát tovább gyűjtöttem az adatokat a 2007-es gumikról. A hétvégén megfáztam, ezért ma nem éreztem jól magam. Sajnálom, hogy nem tudtam befejezni a napot, de az ilyesmi előfordul néha."
A Toyota ezzel befejezte az idei tesztelést, mivel egy nappal korábban érkezett Jerezbe, mint a többiek.
A Honda tesztpilótája, James Rossiter ezúttal gyorsabb volt csapattársánál, Christian Kliennél, és mindössze 0.069 másodperccel maradt le Trullitól.
A két Ferrari egymás mögött, a 6-7. helyen végzett. Felipe Massa és Luca Badoer a csapat tegnapi programját folytatva az új sebességváltó és a friss fejlesztésű alkatrészek tesztelésében vett részt, valamint a 248 F1-et próbálta a 2007-es Bridgestone gumikhoz igazítani, és a motor megbízhatóságát ellenőrizte. Massa 4 tizedmásodpercet javított szerdai időeredményén, de így is 0.621 másodperccel lassabb volt de la Rosánál.
A tegnapi leggyorsabb Heikki Kovalainen ezúttal csak 8. lett, Giancarlo Fisichella pedig ennél is hátrébb, a 10. helyre került a tabellán. Míg Kovalainen a gumik tesztelésére és a beállításokkal kapcsolatos munkára koncentrált, Fisichella a 2007-es sebességváltót nyúzta, és éppen ez hibásodott meg az autójában, amikor délelőtt megállt a pályán.
"Kár, hogy nem tudtam több kört megtenni egy apró probléma miatt, de gyorsan kiderítették az okait" - mondta Fisichella, aki 68 kört teljesített, és ebéd után folytathatta a munkát. - "Elvégre erre szolgál a tesztelés! Azt hiszem, végső soron ma is szép munkát végeztünk, és mivel holnap lesz az év utolsó tesztnapja, biztosra veszem, hogy keményen fogunk igyekezni!"
A Renault-nál azt mondták, a sebességváltó kisebb meghibásodása nem kérdőjelezi meg az új rendszer alapjait.
A BMW Sauber továbbra is Nick Heidfelddel és Robert Kubicával dolgozott, és kettejük közül ismét Heidfeld volt a gyorsabb. Délelőtt mindketten a beállításokkal foglalkoztak, délután viszont már hosszú etapokat teljesítettek - Heidfeld szám szerint ötöt, Kubica viszont, aki valamivel hosszabb meneteket bonyolított le, csak hármat.
Akárcsak tegnap, a Williams ismét Kazuki Nakajimát bízta meg a vezetéssel, aki éppúgy a 13. helyen végzett, mint szerdán, noha 0.149 másodpercet javított a köridején. Nakajima kora délután kicsúszott, de az autója nem sérült meg. Hasonlóan járt Michael Ammermüller, a Red Bull tesztpilótája is.
Takuma Sato a 14. helyre, Nakajima és Ammermüller közé kormányozta a Super Agurit, míg a sort ismét a Toro Rosso párosa zárta le. A háromszoros CART-bajnok Sebastien Bourdais ma sem tudott előretörni az utolsó helyről, jóllehet, csaknem egy teljes másodpercet javított, és mindössze 0.025 másodperccel maradt le Scott Speedtől.
Speed röviddel délután fél négy előtt nagy sebességgel kicsúszott a Sito Pons kanyarnál, mégpedig valószínűleg fékhiba következtében.
Az adatok a jerezi pálya tájékoztatásán alapulnak, kivéve Olivier Panis és Kohei Hirate esetében, ahol a Toyota által szolgáltatott információkat vettük alapul. Más források ezektől eltérő eredményekről számolhatnak be.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2006. december 14., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 8-17 fok, aszfalt: 8-21 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.109 |
201.504 |
|
|
75 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:19.480 |
200.564 |
0.371 |
0.371 |
92 |
|
3. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:19.549 |
200.390 |
0.440 |
0.069 |
117 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.589 |
200.289 |
0.480 |
0.040 |
78 |
|
5. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:19.705 |
199.997 |
0.596 |
0.116 |
112 |
|
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.730 |
199.935 |
0.621 |
0.025 |
80 |
|
7. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:19.780 |
199.809 |
0.671 |
0.050 |
76 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:19.824 |
199.699 |
0.715 |
0.044 |
110 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:19.933 |
199.427 |
0.824 |
0.109 |
121 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:20.073 |
199.078 |
0.964 |
0.140 |
68 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.194 |
198.778 |
1.085 |
0.121 |
100 |
|
12. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
B |
1:20.423 |
198.212 |
1.314 |
0.229 |
27 |
|
13. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.440 |
198.170 |
1.331 |
0.017 |
95 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:20.726 |
197.468 |
1.617 |
0.286 |
114 |
|
15. |
|
Michael Ammermüller |
GER |
Red Bull |
B |
1:20.737 |
197.441 |
1.628 |
0.011 |
61 |
|
16. |
|
Kohei Hirate |
JAP |
Toyota |
B |
1:20.970 |
196.873 |
1.861 |
0.233 |
28 |
|
17. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:21.514 |
195.559 |
2.405 |
0.544 |
61 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:21.539 |
195.499 |
2.430 |
0.025 |
78 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0089 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.109 |
- (2.430) - |
1:21.539 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|