Tesztek : Tesztek, Jerez - 4. nap, péntek |
Tesztek, Jerez - 4. nap, péntek
2007.07.09. 15:12
Hamilton első, Alonso harmadik a McLarennel Jerezben
A McLaren játszotta a főszerepet a téli tesztek zárónapján Jerezben: a legjobb időt Lewis Hamilton érte el, a legtöbb szempár pedig az új csapatánál először tesztelő Fernando Alonsóra szegeződött, aki remek idővel debütált.
Befejeződött 2006 utolsó tesztsorozata Jerezben. A zárónap legnagyobb szenzációját kétségkívül Fernando Alonso szereplése jelentette, hiszen a spanyol a Renault és a McLaren éjszakai alkujának köszönhetően először vezethette új autóját.
A kétszeres világbajnok egy szponzori matricák nélküli MP4-21-essel körözött, fehér overallban és bukósisakban, ráadásul a McLaren valamiért jeladó egységet sem szerelt az autóba.
Alonso ezért nem szerepelt a jerezi pálya időmérő képernyőin és eredménylistájában, köridői csupán a McLaren saját rendszerében voltak láthatók. A nap legjobb idejét autózó Lewis Hamilton esetében a csapat mérése négy ezreddel tért el a hivatalostól.
A 95 kört teljesítő, és az új Bridgestone abroncsokkal először találkozó Alonso mindössze 2.5 tizedmásodperccel maradt el a McLarent már harmadik hete tesztelő brit tehetségtől, aki 2007-ben a csapattársa lesz. Hamilton programja az általános tesztfeladatok mellett arra is kitért, hogy szándékosan forgalomban autózva szokja, milyen egy F1-es autóval követni egy másikat.
A két McLaren zavartalanul futott, a kettejük közé beékelődő Heikki Kovalainenről ugyanakkor ez nem mondható el, hiszen a délután folyamán kétszer is félre kellett állnia egy-egy - a csapat szerint jelentéktelen - műszaki probléma miatt.
A mindkét Renault-ba beszerelt 2007-es sebességváltó viszont a finn, valamint a negyedik leggyorsabb Giancarlo Fisichella autójában is hibátlanul működött, s csapat ezzel teljesítette az erre a hétre kitűzött első számú célját, az új egység kiértekelését. A páros eközben főként hosszú etapokon vizsgálta az új Bridgestone specifikációk viselkedését.
A McLaren és a Renault versenyzőihez a Honda tesztpilótája, Christian Klien került a legközelebb. A gárda szintén problémákkal küzdött transzpondereivel kapcsolatban, az osztrák köridőit ugyanis az időmérő rendszer kezdetben felcserélte az első F1-es tesztjén részt vevő Marco Andretti eredményeivel.
A délelőtt folyamán így az IndyCar 19 éves sztárja lélegzetelállítóan jó időkkel került fel a monitorokra - igaz, a valóságban sem panaszkodhatott, hiszen csak két másodperccel maradt le rutinosabb csapattársától és csak eggyel Takuma Satótól, akinek csapata, a Super Aguri egy övéhez hasonló Hondát használ.
A BMW csendes és eredményes nappal zárta az idei gyakorlást. Robert Kubica és Sebastian Vettel egyaránt a középmezőnybe került a tabellán, programjuk pedig az szerdán és csütörtökön gyűjtött adatok hitelesítésére összpontosult. A lengyel emellett a váltó fejlesztésére is fordított időt, s mindketten teljesítettek hosszú etapokat a gumik tesztelésére.
A Ferrari ezzel szemben rossz szájízzel készülhet a vakációra, és nem elsősorban azért, mert Luca Badoer és Marc Gené körei nem voltak versenyképesek: a fejfájást az okozta, hogy Badoer mögött már 38 kör után elromlott a Ferrari-motor. Ez azért igen fájó, mert pénteken volt a leadási határideje azoknak a módosításoknak, amelyeket a csapatok még az erőforrások befagyasztása előtt el akarnak végezni.
A Ferrari részéről Luca Baldisserri vezető versenymérnök és a motorrészleget vezető Gilles Simon is elutazott Jerezbe a döntés véglegesítésére, s a meghibásodás minden bizonnyal nem könnyítette meg a dolgokat. A két tesztpilóta programja egyébként új alkatrészek és az általános megbízhatóság tesztelését, valamint az új gumikhoz való alkalmazkodás elősegítését tartalmazta.
Harmadik, egyben utolsó napját töltötte Jerezben a Champ Car háromszoros bajnoka, Sébastien Bourdais. A Toro Rosso meghívására Európába érkező francia 100 kört tett meg, és az utolsó helyről előremozdulva a debütáns Marco Andretti mellett a williams-es Alex Wurzot is megelőzte.
Mögötte végzett csapattársa, Scott Speed is, az amerikai ugyanakkor már 14 kör után kénytelen volt felhagyni a vezetéssel, mivel csütörtöki balesete után péntekre sem múlt el a kézfájása. Bourdais azonban az egész jerezi teszten a legjobb időt autózta a Toro Rosso volánjánál - Tonio Liuzzi a zárónapon megelőzte őt, ám az olasz ekkor már a testvércsapat Red Bull autójával körözött.
Az adatok a jerezi pálya tájékoztatásán alapulnak, kivéve Lewis Hamilton és Fernando Alonso esetében, ahol a McLaren által szolgáltatott információkat vettük alapul. Alonso autójába ugyanis nem szereltek transzpondert, így a hivatalos eredménylistából hiányzott a neve.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2006. december 15., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 7-17 fok, aszfalt: 7-21 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.497 |
200.521 |
|
|
100 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:19.586 |
200.297 |
0.089 |
0.089 |
92 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.747 |
199.892 |
0.250 |
0.161 |
95 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:19.798 |
199.764 |
0.301 |
0.051 |
100 |
|
5. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:19.835 |
199.672 |
0.338 |
0.037 |
121 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:19.894 |
199.524 |
0.397 |
0.059 |
125 |
|
7. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:19.899 |
199.512 |
0.402 |
0.005 |
38 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.069 |
199.088 |
0.572 |
0.170 |
117 |
|
9. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull |
B |
1:20.191 |
198.785 |
0.694 |
0.122 |
72 |
|
10. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:20.854 |
197.155 |
1.357 |
0.663 |
104 |
|
11. |
|
Marc Gené |
SPA |
Ferrari |
B |
1:21.015 |
196.764 |
1.518 |
0.161 |
98 |
|
12. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:21.277 |
196.129 |
1.780 |
0.262 |
100 |
|
13. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:21.368 |
195.910 |
1.871 |
0.091 |
64 |
|
14. |
|
Marco Andretti |
USA |
Honda |
B |
1:21.888 |
194.666 |
2.391 |
0.520 |
67 |
|
15. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:23.315 |
191.332 |
3.818 |
1.427 |
14 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.014 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.497 |
- (3.818) - |
1:23.315 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|