Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
Tesztek
Tesztek : Tesztek, Jerez - 4. nap, péntek

Tesztek, Jerez - 4. nap, péntek

  2007.07.09. 15:12

Hamilton első, Alonso harmadik a McLarennel Jerezben

A McLaren játszotta a főszerepet a téli tesztek zárónapján Jerezben: a legjobb időt Lewis Hamilton érte el, a legtöbb szempár pedig az új csapatánál először tesztelő Fernando Alonsóra szegeződött, aki remek idővel debütált.

Befejeződött 2006 utolsó tesztsorozata Jerezben. A zárónap legnagyobb szenzációját kétségkívül Fernando Alonso szereplése jelentette, hiszen a spanyol a Renault és a McLaren éjszakai alkujának köszönhetően először vezethette új autóját.

A kétszeres világbajnok egy szponzori matricák nélküli MP4-21-essel körözött, fehér overallban és bukósisakban, ráadásul a McLaren valamiért jeladó egységet sem szerelt az autóba.

Alonso ezért nem szerepelt a jerezi pálya időmérő képernyőin és eredménylistájában, köridői csupán a McLaren saját rendszerében voltak láthatók. A nap legjobb idejét autózó Lewis Hamilton esetében a csapat mérése négy ezreddel tért el a hivatalostól.

A 95 kört teljesítő, és az új Bridgestone abroncsokkal először találkozó Alonso mindössze 2.5 tizedmásodperccel maradt el a McLarent már harmadik hete tesztelő brit tehetségtől, aki 2007-ben a csapattársa lesz. Hamilton programja az általános tesztfeladatok mellett arra is kitért, hogy szándékosan forgalomban autózva szokja, milyen egy F1-es autóval követni egy másikat.

A két McLaren zavartalanul futott, a kettejük közé beékelődő Heikki Kovalainenről ugyanakkor ez nem mondható el, hiszen a délután folyamán kétszer is félre kellett állnia egy-egy - a csapat szerint jelentéktelen - műszaki probléma miatt.

A mindkét Renault-ba beszerelt 2007-es sebességváltó viszont a finn, valamint a negyedik leggyorsabb Giancarlo Fisichella autójában is hibátlanul működött, s csapat ezzel teljesítette az erre a hétre kitűzött első számú célját, az új egység kiértekelését. A páros eközben főként hosszú etapokon vizsgálta az új Bridgestone specifikációk viselkedését.

A McLaren és a Renault versenyzőihez a Honda tesztpilótája, Christian Klien került a legközelebb. A gárda szintén problémákkal küzdött transzpondereivel kapcsolatban, az osztrák köridőit ugyanis az időmérő rendszer kezdetben felcserélte az első F1-es tesztjén részt vevő Marco Andretti eredményeivel.

A délelőtt folyamán így az IndyCar 19 éves sztárja lélegzetelállítóan jó időkkel került fel a monitorokra - igaz, a valóságban sem panaszkodhatott, hiszen csak két másodperccel maradt le rutinosabb csapattársától és csak eggyel Takuma Satótól, akinek csapata, a Super Aguri egy övéhez hasonló Hondát használ.

A BMW csendes és eredményes nappal zárta az idei gyakorlást. Robert Kubica és Sebastian Vettel egyaránt a középmezőnybe került a tabellán, programjuk pedig az szerdán és csütörtökön gyűjtött adatok hitelesítésére összpontosult. A lengyel emellett a váltó fejlesztésére is fordított időt, s mindketten teljesítettek hosszú etapokat a gumik tesztelésére.

A Ferrari ezzel szemben rossz szájízzel készülhet a vakációra, és nem elsősorban azért, mert Luca Badoer és Marc Gené körei nem voltak versenyképesek: a fejfájást az okozta, hogy Badoer mögött már 38 kör után elromlott a Ferrari-motor. Ez azért igen fájó, mert pénteken volt a leadási határideje azoknak a módosításoknak, amelyeket a csapatok még az erőforrások befagyasztása előtt el akarnak végezni.

A Ferrari részéről Luca Baldisserri vezető versenymérnök és a motorrészleget vezető Gilles Simon is elutazott Jerezbe a döntés véglegesítésére, s a meghibásodás minden bizonnyal nem könnyítette meg a dolgokat. A két tesztpilóta programja egyébként új alkatrészek és az általános megbízhatóság tesztelését, valamint az új gumikhoz való alkalmazkodás elősegítését tartalmazta.

Harmadik, egyben utolsó napját töltötte Jerezben a Champ Car háromszoros bajnoka, Sébastien Bourdais. A Toro Rosso meghívására Európába érkező francia 100 kört tett meg, és az utolsó helyről előremozdulva a debütáns Marco Andretti mellett a williams-es Alex Wurzot is megelőzte.

Mögötte végzett csapattársa, Scott Speed is, az amerikai ugyanakkor már 14 kör után kénytelen volt felhagyni a vezetéssel, mivel csütörtöki balesete után péntekre sem múlt el a kézfájása. Bourdais azonban az egész jerezi teszten a legjobb időt autózta a Toro Rosso volánjánál - Tonio Liuzzi a zárónapon megelőzte őt, ám az olasz ekkor már a testvércsapat Red Bull autójával körözött.

Az adatok a jerezi pálya tájékoztatásán alapulnak, kivéve Lewis Hamilton és Fernando Alonso esetében, ahol a McLaren által szolgáltatott információkat vettük alapul. Alonso autójába ugyanis nem szereltek transzpondert, így a hivatalos eredménylistából hiányzott a neve.

    Tesztek - 4. nap Jerez  
    Helyszín: Jerez de la Frontera, Spanyolország  
    Időpont: 2006. december 15., péntek  
    Pályahossz: 4428 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 7-17 fok, aszfalt: 7-21 fok)  
    Körrekord: M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. 1:15.650      
    Név   Csapat G Köridő Km/ó Eltér Előző Sor  
1.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B 1:19.497 200.521 100  
2.   Heikki Kovalainen FIN Renault B 1:19.586 200.297 0.089 0.089 92  
3.   Fernando Alonso SPA McLaren-Mercedes B 1:19.747 199.892 0.250 0.161 95  
4.   Giancarlo Fisichella ITA Renault B 1:19.798 199.764 0.301 0.051 100  
5.   Christian Klien AUT Honda B 1:19.835 199.672 0.338 0.037 121  
6.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B 1:19.894 199.524 0.397 0.059 125  
7.   Luca Badoer ITA Ferrari B 1:19.899 199.512 0.402 0.005 38  
8.   Sebastian Vettel GER BMW-Sauber B 1:20.069 199.088 0.572 0.170 117  
9.   Vitantonio Liuzzi ITA Red Bull B 1:20.191 198.785 0.694 0.122 72  
10.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B 1:20.854 197.155 1.357 0.663 104  
11.   Marc Gené SPA Ferrari B 1:21.015 196.764 1.518 0.161 98  
12.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Cosw. B 1:21.277 196.129 1.780 0.262 100  
13.   Alex Wurz AUT Williams-Toyota B 1:21.368 195.910 1.871 0.091 64  
14.   Marco Andretti USA Honda B 1:21.888 194.666 2.391 0.520 67  
15.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. B 1:23.315 191.332 3.818 1.427 14  
  A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.014 mp.)
 
 - Lewis Hamilton -  - Heikki Kovalainen -  - Fernando Alonso -  - Giancarlo Fisichella -  - Christian Klien -  - Robert Kubica - Luca Badoer -  - Sebastian Vettel -  - Vitantonio Liuzzi -  - Takuma Sato -  - Marc Gené -  - Sebastien Bourdais -  - Alex Wurz -  - Marco Andretti -  - Scott Speed -
1:19.497 - (3.818) - 1:23.315
 
   
B = Bridgestone,  M = Michelin

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG