| Tesztek : Tesztek, Valencia - 1. nap, kedd |
Tesztek, Valencia - 1. nap, kedd
2007.07.09. 15:16
Alonso egy másodperccel Räikkönen előtt Valenciában
|
Az új McLarent vezető Fernando Alonso érte el a legjobb köridőt az első kollektív 2007-es teszten Valenciában, közel egy teljes másodperccel megelőzve a Ferrari F2007-et először kipróbáló Kimi Räikkönent.
Kedden végre elkezdődött az F1-es csapatok első idei közös tesztje Valenciában, így egyszerre gördültek pályára a Ferrari, a McLaren, a Renault, a Red Bull, a BMW, a Toyota és a Honda 2007-es versenyautói.
Az időjárás sajnos nem fogadta kegyébe az istállókat, a reggeli eső miatt az érdemi munka csak délután vehette kezdetét. A kiesett kilométerek pótlására az istállók péntekig meghosszabbították a három naposra tervezett gyakorlást.
A csonka nyitónapon a McLaren kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso vitte a prímet, közel egy másodperccel megelőzve a második leggyorsabb Kimi Räikkönent, aki először vehette a kezeik közé az új Ferrarit.
Alonso, aki a múlt héten már két napon át nyüstölte az MP4-22-t Valenciában, a zord időjárás ellenére 65 körön át csiszolgatta az új McLaren beállításait, s ezzel a nap legszorgalmasabb pilótájának bizonyult. A teszt leintése előtti percekben azonban félre kellett állnia, mert autója hátuljából füst tört elő.
A spanyollal szemben Räikkönen korábban még nem ülhetett idei autójába, ám ennek ellenére biztatóan folytatta az F2007 fejlesztését, amit Felipe Massa kezdett el a múlt héten. A tesztpilóta Luca Badoer eközben a 248 F1 volánjánál új alkatrészek értékelt ki, amíg egy műszaki hiba véget nem vetett a napjának. Korábban egyszer ki is csúszott a pályáról, hogy elkerülje az ütközést Fernando Alonsóval.
A McLarennel és a Ferrarival ellentétben a Renault két 2007-es kasztnival kezdte a valenciai gyakorlást (ismeretes: az egyik új MP4-22-t a múlt héten Lewis Hamilton lebontotta). Az R27-eseket Giancarlo Fisichella és Nelsinho Piquet tesztpilóta vette kezelésbe, és kettejük közül a fiatal brazil érte el a jobb köridőt.
"Bár komolyan csak a nap második felében tudtunk haladni a programunkkal, amikor az időjárás jobbra fordult, számomra minden tökéletesen alakult, és immár az érdemi munkát is elkezdhettük" - jelentette ki Piquet, akinek feladata az R27 beállításainak tökéletesítése volt.
A Toyota ugyancsak két TF107-et szállított Valenciába, és a gárda francia tesztpilótája, Franck Montagny biztató tempót autózott az autóval: negyedik lett a tabellán, Jarno Trulli pedig hatodik.
Kettejük közé Sebastien Vettel ékelődött be az egyik BMW F1.07-tel. A fiatal német először vezette az új gépet, ennek ellenére gyorsabb volt rutinosabb csapattársánál, az autót két hete bejárató Nick Heidfeldnél. A páros délelőtt rajtokat gyakorolt, a pálya felszáradása után pedig a beállításokon dolgozott, ám Heidfeld munkájának egy műszaki hiba idő előtt véget vetett.
A Honda egyelőre egyetlen RA107-tel kezdett tesztelni, ám Rubens Barrichello mindössze 29 kört tett meg vele. Mark Webber kezei között túlesett a tűzkeresztségen a Red Bull RB3-asa is, ám Adrian Newey konstrukciója egyelőre jócskán elmaradt az élen állók tempójától.
Az új autók mellett többen - Luca Badoer mellett James Rossiter (Honda), Kazuki Nakajima (Williams) és Takuma Sato (Super Aguri) - a tavalyi gépek hibrid változataival rótták a köröket Valenciában.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2007. január 30., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 8-12 fok, aszfalt: 9-13 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.563 |
198.696 |
|
|
65 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:13.529 |
196.086 |
0.966 |
0.966 |
47 |
|
3. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:13.550 |
196.030 |
0.987 |
0.021 |
37 |
|
4. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:13.672 |
195.705 |
1.109 |
0.122 |
33 |
|
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:13.678 |
195.689 |
1.115 |
0.006 |
79 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:13.735 |
195.538 |
1.172 |
0.057 |
60 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:13.858 |
195.212 |
1.295 |
0.123 |
58 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:13.871 |
195.178 |
1.308 |
0.013 |
31 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:14.026 |
194.769 |
1.463 |
0.155 |
29 |
|
10. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:14.520 |
193.478 |
1.957 |
0.494 |
51 |
|
11. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:14.643 |
193.159 |
2.080 |
0.123 |
37 |
|
12. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:15.674 |
190.528 |
3.111 |
1.031 |
27 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:15.726 |
190.397 |
3.163 |
0.052 |
27 |
|
14. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:16.388 |
188.747 |
3.825 |
0.662 |
48 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0141 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:12.563 |
- (3.825) - |
1:16.388 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 | | |
|