2007 : Massa hazai pályán győzte le Alonsót - Zsinórban harmadik pole-ját szerezte |
Massa hazai pályán győzte le Alonsót - Zsinórban harmadik pole-ját szerezte
2007.07.09. 15:18
Felipe Massa zsinórban harmadik pole pozícióját szerezte meg, amikor kiélezett csatában legyőzte a hazai pályán versenyző Fernando Alonsót a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésén. A Ferrari és a McLaren között elképesztően kiélezett volt a küzdelem.
Felipe Massa elrontotta a hazai közönsége előtt fellépő Fernando Alonso és a McLaren játékát, amikor páratlanul kiélezett küzdelemben zsinórban harmadik pole pozícióját szerezte meg a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésén.
Massa már a második etapban leadott egy figyelmeztető lövést, hiszen 1:20.597-tel új körrekordot állított fel az átépített Circuit de Catalunyán. A döntő fordulóban aztán eleinte úgy tűnt, Alonsóé lesz az első rajtkocka, Massa azonban pillanatokkal a leintés előtt újabb villámgyors kört préselt ki a Ferrariból, amely így megőrizte veretlenségét a 2007-es edzéseken.
Alonso mindössze 3 századmásodperccel csúszott le a pole pozícióról, míg hátrébb Kimi Räikkönen is hasonlóan csekély különbséggel utasította maga mögé a másik McLarent vezető Lewis Hamiltont.
Az edzés során csak a Ferrarik és a McLarenek voltak képesek 1:21 alatti kört futni. Mögöttük az 5. rajtkockát Robert Kubica hódította el a BMW Sauberrel, a csapat öröme azonban nem lehetett teljes, mert Jarno Trulli Toyotája beférkőzött Nick Heidfeld elé.
A címvédő Renault idén először mindkét autóját bejuttatta a legjobb tíz közé, s míg Heikki Kovalainen megszerezte a 8. helyet, Giancarlo Fisichella vereséget szenvedett az egész hétvégén brillírozó David Coulthard Red Bulljától.
Mivel az előző öt nagydíj közül négyen ő rajtolhatott az élről, a pályafutásának 6. pole-ját szerző Massa mind nagyobb önbizalommal várhatja a vasárnapi Spanyol Nagydíjat, amit tavalyi csapattársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is a helyszínről fog végignézni.
Az első etap
Az első mért kört Jarno Trulli teljesítette 1:23.095 alatt, s egyelőre Ralf Schumacher, valamint a Spyker párosa, Christijan Albers és Adrian Sutil is lassabbak voltak nála.
A 6. percben azonban szoros egymásutánban Nico Rosberg, Tonio Liuzzi, Takuma Sato és David Coulthard vette át a vezetést, az utóbbi 1:22.491-es eredménnyel. Anthony Davidson a másik Super Agurival mindkettejüket megelőzte, és 0.138 másodperces előnnyel megszerezte az 1. helyet, s hamarosan Heikki Kovalainen zárkózott föl mögé a Renault-val.
De Lewis Hamilton a 10. percben megmutatta, ki az úr a háznál, amikor kapásból a hétvége eddigi legjobb, 1:21.120-as körét autózta a McLarennel, miközben Kimi Räikkönen tekintélyes, 7 tizedmásodperces hátránnyal megszerezte a 2. helyet - igaz, az első szektort minden eddiginél gyorsabban, 22.7 alatt teljesítette.
Fernando Alonso is fél másodperccel lemaradt Hamiltontól, de megelőzte Nick Heidfeldet, aki időközben beverekedte magát Räikkönen elé a BMW Sauberrel. Räikkönen csapattársa, Felipe Massa volt az, aki a legjobban megközelítette Hamilton idejét, pedig az egyik jobbosban óriásit csúszott a Ferrarival.
Albers 3 perccel az etap leintése előtt tett egy látványos, de nem tervezett kirándulást a kavicságyba, Giancarlo Fisichellának és Scott Speednek pedig még egyetlen mért köre sem volt.
Anthony Davidson ismét a 7. helyen tanyázott a Super Agurival, és az utolsó pillanatban Fisichella is biztosította magának a továbbjutást egy 1:22.509-es körrel, miközben Takuma Sato hátrébb szorította csapattársát a tabellán.
Ralf Schumacher, Alex Wurz és a két Spyker végül kiesett, Mark Webber a hajrában hidraulikai problémák miatt a garázsban maradt, míg Speed egyáltalán nem tett meg mért kört. A középmezőnyben rendkívül szoros küzdelem alakult ki: a 13. helyen végző Trullit és a 16. Liuzzit mindössze 7 ezredmásodperc választotta el egymástól.
A második etap
Elsőként ismét Trulli tette tiszteletét a Circuit de Catalunyán, és 1:21.931-gyel állította fel a szintet a többiek számára. David Coulthard ezt azonnal 1:21.679-re javította, miközben a két Renault támadást indított, s Fisichella feltornázta magát a Red Bull mögé, csapattársa, Heikki Kovalainen viszont 1:21.623-mal elhódította az 1. helyet.
A 7. percben a két Super Agurit egyszerre érte csapás, amikor Davidson kisodródott, Sato autója pedig a levezető körében megállt.
Ez cseppet sem zavarta Hamiltont, hogy szédületes, 1:20.713-as tempót diktálva megszerezze a vezetést, amit Alonso még a McLaren garázsából nézett végig. A diadalmenetet azonban a Ferrari sem hagyta annyiban, s Räikkönen egy 25.5-ös első szektor után, 0.028 másodperces hátránnyal felzárkózott Hamilton mögé.
Massa pedig nála is gyorsabb volt: 4 perccel az etap leintése előtt 1:20.597-re javította a barcelonai körrekordot, 0.116 másodpercet verve Hamiltonra.
Alonso az utolsó pillanatban merészkedett ki a boxból, de hazai közönsége előtt, 1:20.797-tel csak a 4. helyet tudta megcsípni Massa, Hamilton és Räikkönen mögött. Kubica 1:21.381-es körének köszönhetően a 6. helyre kormányozta a BMW-t, közvetlenül Heidfeld mögé.
Davidson újra próbálkozott, s bár az első szektorban javított korábbi részidején, középen ismét kicsúszott, sőt, meg is pördült, így nem volt esélye a továbbjutásra. Rajta kívül kiesett még Rosberg, Barrichello, Button, Sato, valamint Liuzzi, aki az etap folyamán ki sem hajtott a boxból.
A harmadik etap
A döntő fordulónak Hamilton vágott neki az élről, mögötte Massa, Räikkönen, Kubica és Coulthard kezdte meg a benzinégető körözést, egyelőre 1:23-1:24 körüli tempóban. Az éllovasok többsége a kemény keverékű gumikat választotta erre a szakaszra, csak Coulthard Red Bullját szerelték fel a közepes specifikációval.
Először a 8. percben, Trulli és Heidfeld ment ki a boxba új gumikért, majd hamarosan a többiek - Hamilton, Coulthard, Massa, Räikkönen, Kubica - is követték őket, s megindult az első roham a pole pozícióért. A két BMW érdekes módon a keményebb keverékű Bridgestone-t kapta meg.
Hamilton 1:22.231-gyel az élre állt, Räikkönen azonban 1:22.084-gyel azonnal átvette a vezetést, s Massa is megelőzte a McLarent. De Alonso nem okozott csalódást hazai közönségének, és egy 1:21.661-es körrel bebiztosította magának az ideiglenes pole-t, mielőtt a 13. percben a versenyzők másodszor is bementek a boxba.
Hamilton 1:21.785-tel feljött a 2. helyre, Räikkönen viszont ismét kiszorította onnan néhány századmásodperccel. Ám Massa mindenkit meglepett, hiszen 1:21.421-es körével hirtelen felugrott az élre, s noha Alonso is javított az eredményén, 3 századmásodperccel lemaradt tőle.
Spanyol GP |
Az idõmérõ edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végsõ sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
1. |
F. Massa |
FER |
B |
17 |
2. |
1:21.375 |
3 |
 |
1. |
1:20.597 |
3 |
 |
1. |
1:21.421 |
11 |
2. |
F. Alonso |
MCL |
B |
17 |
3. |
1:21.609 |
3 |
 |
4. |
1:20.797 |
3 |
 |
2. |
1:21.451 |
11 |
3. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
17 |
6. |
1:21.802 |
3 |
 |
3. |
1:20.741 |
3 |
 |
3. |
1:21.723 |
11 |
4. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
17 |
1. |
1:21.120 |
3 |
 |
2. |
1:20.713 |
3 |
 |
4. |
1:21.785 |
11 |
5. |
R. Kubica |
BMW |
B |
21 |
7. |
1:21.941 |
4 |
 |
6. |
1:21.381 |
6 |
 |
5. |
1:22.253 |
11 |
6. |
J. Trulli |
TOY |
B |
25 |
13. |
1:22.501 |
8 |
 |
8. |
1:21.554 |
6 |
 |
6. |
1:22.324 |
11 |
7. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
18 |
4. |
1:21.625 |
4 |
 |
5. |
1:21.113 |
3 |
 |
7. |
1:22.389 |
11 |
8. |
H. Kovalainen |
REN |
B |
23 |
5. |
1:21.790 |
6 |
 |
9. |
1:21.623 |
6 |
 |
8. |
1:22.568 |
11 |
9. |
D. Coulthard |
RED |
B |
22 |
12. |
1:22.491 |
5 |
 |
7. |
1:21.488 |
6 |
 |
9. |
1:22.749 |
11 |
10. |
G. Fisichella |
REN |
B |
23 |
9. |
1:22.064 |
6 |
 |
10. |
1:21.677 |
6 |
 |
10. |
1:22.881 |
11 |
11. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
13 |
8. |
1:21.943 |
7 |
 |
11. |
1:21.968 |
6 |
|
|
|
|
12. |
R. Barrichello |
HON |
B |
12 |
14. |
1:22.502 |
6 |
 |
12. |
1:22.097 |
6 |
|
|
|
|
13. |
T. Sato |
AGU |
B |
9 |
10. |
1:22.090 |
6 |
 |
13. |
1:22.115 |
3 |
|
|
|
|
14. |
J. Button |
HON |
B |
12 |
15. |
1:22.503 |
6 |
 |
14. |
1:22.120 |
6 |
|
|
|
|
15. |
A. Davidson |
AGU |
B |
10 |
11. |
1:22.295 |
6 |
 |
15. |
|
4 |
|
|
|
|
16. |
V. Liuzzi |
STR |
B |
7 |
16. |
1:22.508 |
7 |
 |
16. |
|
0 |
|
|
|
|
17. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
7 |
17. |
1:22.666 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
A. Wurz |
WIL |
B |
7 |
18. |
1:22.769 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
M. Webber |
RED |
B |
3 |
19. |
1:23.398 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
A. Sutil |
SPY |
B |
8 |
20. |
1:23.811 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
C. Albers |
SPY |
B |
8 |
21. |
1:23.990 |
8 |
|
| | |
|