Tesztek : Tesztek, Valencia - 2. nap, szerda |
Tesztek, Valencia - 2. nap, szerda
2007.07.09. 15:19
Nagy csatában ismét Alonso az élen
Szerdán is a McLarent kormányzó Fernando Alonso volt a leggyorsabb Valenciában, ahol már második napja folytatódott a tesztelés. Ezúttal azonban csekély lemaradással követték az ellenfelei.
Szerdán is a címvédő Fernando Alonso volt a leggyorsabb a spanyolországi Valenciában, jóllehet, ezúttal komolyabb ellenállásba ütközött, mint egy nappal korábban.
Alonso ma 84 kört tett meg, és 1:12.682-es köridővel foglalta el az 1. helyet, miközben Pedro de la Rosa megkezdhette a munkát a második MP4-22-vel, amit kijavítottak Lewis Hamilton múlt heti balesete óta.
Noha délelőtt elkezdett felszáradni az aszfalt a tegnapi esőzés után, délután, mintegy két órával a tesztnap vége előtt újra eleredt az eső. Az időeredmények ennek ellenére többnyire javultak.
Alonso McLarenje mögé ma a Renault párosa zárkózott fel. Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen délután egy óra körül vágtak neki a hosszú etapoknak, amikor a pálya állapota a legjobb volt. Mindkét versenyző gyakorolta a rajtolást és a boxkiállásokat is, hogy egy teljes versenytávot szimuláljanak, Fisichella autója azonban elromlott, Kovalainen programjának befejezését pedig a délutáni eső miatt másnapra halasztották.
"Ma folyamatosan változtak a pályaviszonyok, és végig elég trükkösek voltak, de így is haladtunk valamennyit" - mondta Kovalainen, aki csapattársa mögött, a 3. helyen zárta a napot. - "Holnap ugyanezt az irányt kell követnünk, és reméljük, akkor több kört tudunk majd megtenni. Az autó teljesítménye jónak tűnik, viszont nagyobb távot kell teljesítenünk vele - ehhez pedig kedvezőbb időjárásra van szükségünk!"
A Ferrarinál ma Kimi Räikkönen és Felipe Massa rótta a köröket. Az új F2007-et továbbra is Räikkönen vezette, aki alig 0.179 másodperccel volt lassabb Alonsónál, míg Massa új alkatrészeket tesztelve 248 F1-gyel dolgozott. Ő a 8. helyen végzett. Räikkönen csak akkor ment ki a pályára, amikor az már jórészt felszáradt, így viszonylag kevés kilométert tett meg.
1:13.024-es köridejével Nick Heidfeld lett az 5., ígéretes tempót diktálva a BMW Sauber új autójával. Robert Kubica a 7. helyre kormányozta a másik F1.07-et, amely azonban egy órával a tesztnap vége előtt, egy hidraulikai szivárgás miatt kigyulladt. Az istálló eredetileg az aerodinamikai fejlesztésekkel és a beállítások csiszolásával akart foglalkozni, ám a rossz időjárás miatt átállt a gumikkal és az elektronikával kapcsolatos munkára.
A Toyota Jarno Trullival és Ralf Schumacherrel dolgozott. 1:13.297-es eredménye révén Trulli beférkőzött a két BMW közé, de Schumacher mindössze 31 kört teljesített.
A Hondánál még csak egy RA107 állt munkába, mégpedig Rubens Barrichello kezében, aki 72 kört teljesített, de 1.008 másodperccel lemaradt az élen végző Alonsótól. A hibrid RA106-ot vezető James Rossiter közben a 10. helyre hozta be az autóját, megelőzve Ralf Schumachert.
A Williams tesztpilótája, Kazuki Nakajima mindenkinél több, 116 kört teljesített a Toyota-motoros hibrid modellel, 1:14.401-es körideje viszont csak a 13. helyre volt elég a tabellán.
A Super Aguri továbbra is két, Honda RA106-ból átalakított tavalyi autóval vett részt a teszten. Takuma Sato 36 kört tett meg, és megelőzte David Coulthardot, a ma bemutatkozó Guido van der Garde viszont egyelőre csupán 4 körre kapott lehetőséget, így az eredménye is bő 13 másodperccel elmaradt Alonsóétól.
A Red Bull ismét nem remekelt: Coulthard mindössze 26 kört tudott teljesíteni az Adrian Newey által tervezett RB3-mal, és még Satónál is 1.127 másodperccel lassabbnak bizonyult.
A tesztelés Valenciában csütörtökön is folytatódik.
2006-os vagy hibrid autót használtak: F. Massa, J. Rossiter, T. Sato, G. van der Garde
Mivel Valenciában nincs hivatalos időmérés, az egyes források eltérő eredményekről számolhatnak be. Csak a Renault, a Ferrari és a BMW adatai hivatalosak
|
|
Tesztek - 2. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2007. január 31., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.682 |
198.371 |
|
|
84 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:12.737 |
198.221 |
0.055 |
0.055 |
37 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:12.770 |
198.131 |
0.088 |
0.033 |
43 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:12.869 |
197.862 |
0.187 |
0.099 |
51 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:13.012 |
197.474 |
0.330 |
0.143 |
48 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:13.297 |
196.707 |
0.615 |
0.285 |
46 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:13.310 |
196.672 |
0.628 |
0.013 |
42 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:13.574 |
195.966 |
0.892 |
0.264 |
78 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:13.690 |
195.657 |
1.008 |
0.116 |
72 |
|
10. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:13.732 |
195.546 |
1.050 |
0.042 |
28 |
|
11. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:13.839 |
195.263 |
1.157 |
0.107 |
31 |
|
12. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:14.286 |
194.088 |
1.604 |
0.447 |
46 |
|
13. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:14.401 |
193.788 |
1.719 |
0.115 |
116 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:14.812 |
192.723 |
2.130 |
0.411 |
36 |
|
15. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:15.939 |
189.863 |
3.257 |
1.127 |
26 |
|
16. |
|
Guido van der Garde |
HOL |
Super Aguri F1 |
B |
1:26.348 |
166.975 |
13.666 |
10.409 |
4 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0502 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:12.682 |
- (13.666) - |
1:26.348 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|