| 2007 : Massa tarolt Barcelonában |
Massa tarolt Barcelonában
2007.07.09. 15:19
A Forma-1-es világbajnokság 2007-es szezonjának negyedik futamán, a Spanyol Nagydíjon a Ferrari pilótája, Felipe Massa magabiztosan győzött. A dobogóra rajta kívül a McLaren duója, Lewis Hamilton és az első körben rontó Fernando Alonso állhatott fel. Raikkönen technikai probléma miatt a verseny első felében kiesett.
A Forma-1 mezőnye jól ismeri a barcelonai pályát, hiszen a csapatok a katalán ringen tesztelnek a legtöbbet, ám ennek ellenére mégsem sikerült zökkenőmentesre a Spanyol Nagydíj.
A pilóták már a rajtbíró jelzésére vártak, amikor a hatodik rajtkockában álló Jarno Trulli jelezte, autójával nincs minden rendben. Ezek után a mezőny természetesen megtett még egy felvezető kört, majd ismét felsorakozott a célegyenesben. A késleltetett rajtot okozó Toyotát közben újraéleszttették és Trulli a bokszutcából indulhatott útnak.
A rajthoz hasonlóan az első körök sem teltek eseménytelenül. Az élről induló Massa elsőként érkezett az első kanyarba, ahol a mellőle induló Fernando Alonso megkísérelte a brazil megelőzését. Ám ez nem jött össze a hazai közönsége előtt küzdő mclarenesnek, olyannyira, hogy a kavicságyba sodródott, és két pozícióval hátrébb került.
A hátsó régiókban az egyaránt gyenge szombati napot kifogó, ám vasárnap sem sokkal szerncsésebb Alexander Wurz és Ralf Schumacher talált egymásra, az osztrák versenye ekkor véget ért, a toyotás német viszont első légterelőjének cseréje után folytathatta a Spanyol Nagydíjat.
A következő kiesőkre sem kellett sokat várni, előbb Mark Webber, majd nem sokkal később Jarno Trulli is behajtott a garázsba. Óriási meglepetésre ugyanerre a sorsra jutott a harmadik helyen haladó Kimi Raikkönen is, akinek autója a kilencedik körben látványosan lelassult.
Scott Speednek a 11. körben a célegyenesben a bal hátsó gumija durrant el, így az amerikai sem folytathatta. A Toro Rosso pilótája valószínűleg nagyon hiányozhatott csapattársának, Vitantonio Liuzzinak, ugyanis az olasz néhány körrel később szintén feladata a küzdelmet és a bokszba hajtott, persze technikai hiba miatt.
Az élen közben szép csendben zajlottak az események. Felipe Massa senkitől sem zavartatva folyamatosan növelte előnyét a McLaren duója, a második Hamilton és a harmadik Alonso előtt. A dobogóra pályázó triót a két BMW követte még látótávolságban, Heidfeldék mögött pedig Heikki Kovalainennel a nyakán David Coulthard körözött.
Nem sok kellett volna hozzá, hogy a két Honda lenullázza egymást, de végül egy első vezetőszárny cserével megúszták. Történt ugyanis, hogy a kerékcsere után a pályára visszatérő Jenson Button nem akarta elengedni a lendületből érkező csapattársát, aki erős fékezésre kényszerült, és nekicsúszott Buttonnak. A brit elvesztette első légterelőjét, de mindketten folytathatták.
Heidfeld viszont nem mondhatta el ugyanezt magáról. Az idei szezon első három futamán mindig a negyedik helyen befutó, és erre ezúttal is jó eséllyel pályázó németet szerelői sodorták nehéz helyzetbe. A BMW-s pilótát ugyanis a „pálcikás ember” a kelleténél korábban engedte útjára, amikor a jobb első kerék még nem volt megfelelően rögzítve. Heidfeldnek így egy körrel később vissza kellett térni szerelőihez. A német így jelentősen visszaesett, majd néhány körrel később végleg befejezte a körözést Barcelonában.
Az első három sorrendje nem változott a későbbiekben sem, de még csak esély sem volt a változásra, Massa, Hamilton és Alonso is lőtávolon kívül haladt egymás mögött ebben a sorrendben.
A triót követő mezőnyben is csak a bokszkiállások nyomán változott a sorrend, ha egyáltalán változott. Kubica magabiztosan őrizte negyedik helyét, a remek napot kifogó Coulthardnak pedig nem okozott gondot a más taktikán lévő Kovalainen tartása, akit közben Rosberg is maga mögé utasított.
A sorrend a leintésig már nem változott, így Felipe Massa megszerezte idei második futamgyőzelmét, a Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan Spanyolországban is a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett. A második helyen célba érő Lewis Hamilton viszont ha lehet, talán még nagyobb tettet vitt véghez, hiszen második helyének köszönhetően immáron egyedül vezeti a pilóták bajnoki pontversenyét.
A hazai közönsége előtt autózó Fernando Alonso nem tudta orvosolni a verseny első körében elkövetett hibáját, így csak harmadik lett. A negyedik helyen az előző három nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is egy BMW végzett, csak most Robert Kubica ült a volán mögött.
David Coulthard ötödik helyének köszönhetően megszerezte a Red Bull idei első pontjait. A hatodik helyezett Rosberget Heikki Kovalainen követte, a pontszerzők sorát pedig a Takuma Szato zárta.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2007. május 13., vasárnap, 14:00- (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-30 fok, aszfalt: 45-50 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó26:21.759 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1ó31:36.230 |
|
|
65 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
6.790 |
|
|
65 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
17.456 |
|
|
65 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
31.615 |
|
|
65 |
|
5. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
58.321 |
|
|
65 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
59.538 |
|
|
65 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
1:02.128 |
|
|
65 |
|
8. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
64 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
64 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
64 |
|
11. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
64 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
64 |
|
13. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
2 kör |
|
|
63 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
2 kör |
|
|
63 |
|
|
|
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
19 kör |
|
műszaki |
46 |
|
16. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
21 kör |
|
felfüggesztés |
44 |
|
17. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
46 kör |
|
hidraulika |
19 |
|
18. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
56 kör |
|
defekt |
9 |
|
19. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
+ |
56 kör |
|
műszaki |
9 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
57 kör |
|
benzinpumpa |
8 |
|
21. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
58 kör |
|
műszaki |
7 |
|
22. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
64 kör |
|
ütközés |
1 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Massa (Ferrari) |
1:22.680 |
|
|
14 |
|
 |
 |
 |
|
| |