| Tesztek : Tesztek, Valencia - 3. nap, csütörtök |
Tesztek, Valencia - 3. nap, csütörtök
2007.07.09. 15:21
Ralf Schumacher vette át a vezetést Valenciában
|
Csütörtökön a Toyota versenyzője, Ralf Schumacher állt az élre a spanyolországi Valenciában, míg az előző két napon leggyorsabb Fernando Alonso ezúttal a két Renault mögött, a 4. helyen végzett.
Ralf Schumacher csütörtökön, a valenciai tesztelés harmadik napján megdöntötte Fernando Alonso és a McLaren uralmát, amikor a hét eddigi legjobb köridejével magabiztosan megszerezte a vezetést.
Kihasználva, hogy a keddi és szerdai esőzés után ma végre egész nap száraz volt az aszfalt, Schumacher 1:11.297-re szorította le a lécet a Toyota TF107 volánjánál. A pályaviszonyok általános javulására jellemző, hogy ma kivétel nélkül mindenki javított eddigi időeredményén.
A Toyota azért dolgozott csak egy autóval, mert Jarno Trulli TF107-esének hátsó gyűrődési zónájánál tegnap a normálisnál magasabb hőmérsékletet mértek, és a csapatnál úgy érezték, emiatt nem biztonságos kiküldeni őt a pályára. Röviddel az ebédszünet után Ralf autóján is meghibásodott az üzemanyag-pumpa, de a német versenyző később folytatni tudta a munkát, hogy rendszerellenőrzéseket végezzen, valamint adatokat gyűjtsön a beállításokról.
"Ma akadt néhány kisebb problémánk, de összességében pozitív napot zártunk" - mondta Schumacher. - "Az autó ismét jónak tűnt, és délután lehetőségem nyílt rá, hogy a beállításokkal dolgozzak, ami remekül sikerült. Továbbra is bizakodó vagyok az autónkban rejlő lehetőségekkel kapcsolatban, egyelőre azonban korai lenne megítélni, hogy mennyire vagyunk gyorsak a többiekhez képest."
"Kellemes érzés, hogy én értem el a legjobb eredményt, de még sok munka áll előttünk."
A 2-3. helyet, akárcsak tegnap, ismét a Renault párosa szerezte meg. Giancarlo Fisichella mindössze 0.126 másodperccel előzte meg csapattársát, Heikki Kovalainent. A Renault a tegnapra tervezett programját folytatta, azaz mindkét R27-tel egy-egy versenytávot szimulált, és a pilóták gyakorolták a rajtolást, valamint a boxkiállást is. A teszt rendkívül eredményesen sikerült a címvédő istálló számára, hiszen Fisichella és Kovalainen együtt 232 kört tett meg.
"A héten ma voltak először jók a pályaviszonyok, és ezt kihasználva sokat haladtunk a programunkkal" - mondta Fisichella. - "Ez kielégítő eredmény, és azt hiszem, elégedettek lehetünk a begyűjtött információkkal."
Az előző két napon leggyorsabb Alonso ma csak 4. lett a McLaren MP4-22-vel, de állítólag ő volt az egyetlen a mezőnyben, aki délután sem használta a Bridgestone új, leglágyabb keverékű gumiját. Délelőtt Nick Heidfeld próbálta ki először a specifikációt, amellyel aztán később a többiek is elkezdtek kísérletezni.
Alonso 0.413 másodperccel maradt le Schumachertől, míg a másik MP4-22-t vezető Pedro de la Rosa 1:12.361-es köridővel, három hellyel hátrébb zárt. Mindketten a beállításokra és az aerodinamikai fejlesztésekre irányuló munkát végeztek. Holnap a múlt héten balesetet szenvedő Lewis Hamilton váltja Alonsót a McLaren volánjánál.
A BMW Sauber ismét Nick Heidfelddel és Robert Kubicával dolgozott, s akárcsak tegnap, ma is Heidfeld volt a gyorsabb kettejük közül, aki 1:11.993-as körével az 5. helyen zárt, mégpedig illusztris társaságban: Alonso és Kimi Räikkönen között. A német a beállításokkal kapcsolatos munkában, valamint a gumispecifikációk összehasonlításában segédkezett, délután pedig lezavart több hosszú etapot is. Kubica a másik F1.07-tel mindössze 19 kört teljesített, mert folyamatos technikai problémák hátráltatták.
Räikkönen továbbra sem tudott bekerülni a leggyorsabbak közé. A finn 66 kört teljesített az új F2007-tel, mielőtt az autója megállt a pályán - valószínűleg motorhiba miatt. Felipe Massa közben a tavalyi 248 F1-gyel 98 kör teljesített, és 0.057 másodperccel de la Rosa McLarenje mögött, a 8. helyen zárta a napot.
A Hondánál Jenson Button vette át az RA107 kormányát Rubens Barrichellótól, csapattársához hasonlóan azonban neki sem sikerült beverekedni magát az élmezőnybe, s az időeredménye a 10. helyre volt elég. Az autója egyszer meg is állt a pályán. A tesztpilóta James Rossiter immár harmadik napja folytatta a munkát az RA106-tal, de ezúttal mindössze 3 kört tett meg vele.
A Super Agurinál Anthony Davidson váltotta Takuma Satót, s a brit versenyző az RA106-ból átalakított autóval mindenkinél több, 133 kör teljesített a pályán. 1:13.143-as időeredménye a 11. helyre jogosította fel.
Davidson ezzel megelőzte David Coulthardot, aki az új Red Bull volánjánál továbbra sem tudta magát kiverekedni a sereghajtók közül. Coulthard korábban elismerte, hogy a csapata nem jut egyről a kettőre, mert nem töltöttek elég időt a pályán, de a skót ma is csupán 59 kört tudott teljesíteni. Tegnap este megérkezett Valenciába a második RB3 is, amit Mark Webber járatott be.
A tabella alján a Toyota-motoros, hibrid Williams-t vezető Kazuki Nakajima végzett, aki alatt a nap folyamán két alkalommal is megállt az autó.
Mivel a Bridgestone beleegyezett, hogy a keddi és szerdai rossz idő miatt péntekig meghosszabbítsák a tesztet, holnap a McLaren, a Honda, a Red Bull, a BMW, a Renault, a Williams és valószínűleg a Ferrari is folytatja a munkát Valenciában.
Mivel Valenciában nincs hivatalos időmérés, az egyes források eltérő eredményekről számolhatnak be. Csak a Toyota, a Renault, a McLaren, a BMW és a Ferrari adatai hivatalosak.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 1., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 9-17 fok, aszfalt: 10-20 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:11.297 |
202.224 |
|
|
50 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:11.522 |
201.588 |
0.225 |
0.225 |
122 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:11.648 |
201.234 |
0.351 |
0.126 |
110 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:11.710 |
201.060 |
0.413 |
0.062 |
95 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:11.993 |
200.269 |
0.696 |
0.283 |
100 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:12.360 |
199.254 |
1.063 |
0.367 |
66 |
|
7. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.361 |
199.251 |
1.064 |
0.001 |
69 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:12.418 |
199.094 |
1.121 |
0.057 |
98 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:12.846 |
197.924 |
1.549 |
0.428 |
19 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:12.976 |
197.572 |
1.679 |
0.130 |
77 |
|
11. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri F1 |
B |
1:13.143 |
197.121 |
1.846 |
0.167 |
133 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:13.450 |
196.297 |
2.153 |
0.307 |
59 |
|
13. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:13.728 |
195.557 |
2.431 |
0.278 |
3 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:13.796 |
195.376 |
2.499 |
0.068 |
23 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:13.945 |
194.983 |
2.648 |
0.149 |
82 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0097 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:11.297 |
- (2.648) - |
1:13.945 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|