| Tesztek : Tesztek, Valencia - 4. nap, péntek |
Tesztek, Valencia - 4. nap, péntek
2007.07.09. 15:22
Hamilton Räikkönent előzte meg Valenciában
|
Lewis Hamilton zárta az élen a négynapos valenciai tesztet, miután pénteken Ralf Schumacher csütörtöki idejét is túlszárnyalta a McLaren MP4-22-ben. A fiatal brit a ferraris Kimi Räikkönent előzte meg bő hét tizedmásodperccel.
Úgy tűnik, nem vette el Lewis Hamilton önbizalmát múlt heti balesete, pénteken ugyanis az négynapos valenciai teszt legjobb köridejét érte el az MP4-22 volánjánál.
Az eredetileg három naposra tervezett gyakorlást azért hosszabbították meg, mert kedden és szerdán eső akadályozta a csapatok munkáját, a zárónapon azonban a Toyota, a Williams és a Super Aguri már nem vettek részt.
Hamilton, aki a múlt héten nagy sebességnél bukott Valenciában, és összetörte az egyik új McLarent, ezúttal 112 körön át segédkezett az autó fejlesztésében. A Fernando Alonsót váltó brit főként aerodinamikai teszteléssel és a beállítások optimalizálásával foglalkozott, többnyire hosszú etapok során.
A másik MP4-22-t vezető Pedro de la Rosa programja kevésbé volt megerőltető. A spanyol tesztpilóta csak 64 kört teljesített, hogy feltérképezze a Mercedes-Benz FO 108T erőforrás határait. Az Alonso alatt már 1100 km-t lehúzó motort szinte tökéletesen optimalizálták, hiszen néhány körrel életciklusa lejárta után adta meg magát délután.
Pénteken sikerült 1:12 alá szorítania legjobb köridejét Kimi Räikkönennek is, aki negyedik napja nyüstölte az új F2007-et. A finnek ezúttal nem kevesebb, mint 116 kört kellett a pályán töltenie, a tavalyi 248 F1-et viszont már nem használta a Ferrari. A jövő heten, Jerezben Räikkönen és Felipe Massa már egyaránt egy-egy F2007 volánja mögött róhatja a köröket.
A harmadik leggyorsabb a BMW lengyel versenyzője, Robert Kubica lett, miközben az F1.07 beállításainak tökéletesítésén dolgozott, és az új Bridgestone-keveréket is kipróbálta, mielőtt egy olajszivárgás idő előtt véget vetett napjának. Sebastian Vettel eközben az új autó aero-csomagját fejlesztette, ám egy kisebb hidraulikai probléma egy darabig őt is hátráltatta.
A Renault versenyzői pénteken már nem diktáltak olyan tempót, mint az előző napon, így a tabellán is hátrébb kerültek. Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen délelőtt egy megbízhatósági tesztet bonyolított le néhány hosszú etap segítségével, majd az R27 beállításait finomítgatta, hogy az új autó vezethetőbbé váljon, és kiszámíthatóbban reagáljon a változtatásokra.
"A szeszélyes időjárás miatt módosítanunk kellett a programunkon, ennek ellenére sokat léptünk előre elsődleges célunk, a megbízhatóság terén" - értékelte a Valenciában töltött napokat a Renault tesztcsapatát irányító Christian Silk. - "Ezen a fronton biztató eredményeket értünk el, így a következő, jerezi teszten már a teljesítmény fokozása felé fordíthatjuk figyelmünket."
A Red Bull ezzel szemben továbbra sem talált magára: az élmezőny sebességétől jócskán elmaradó Mark Webber pénteken sem tudott 22-nél több kört pakolni a kettes számú RB3-kasztniba, míg David Coulthard és az egyes számú autó már el is hagyta Valenciát.
"Az új autó gyermekbetegségei miatt nem tudtunk annyi kört teljesíteni, amennyit szerettünk volna" - ismerte el Paul Monaghan, a Red Bull tesztcsapatának főmérnöke. - "Ugyanakkor sok felmerülő problémára sikerült gyógyírt találnunk az itt töltött négy nap alatt, és a renault-s srácokkal is egyre jobb viszonyt alakítunk ki."
Nem lehet elégedett a zárónappal a Honda sem: Jenson Button legjobb köre mindenki másénál lassabb volt az új RA107-tel, és továbbra sem tudta 1:12.900 alatt megállítani a stoppert.
Mivel a valenciai teszten nincs hivatalos időmérés, más források eltérő eredményekről számolhatnak be. Táblázatunkban a Honda kivételével a csapatok által közölt hivatalosa adatot használtuk fel.
|
|
Tesztek - 4. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 2., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 8-11 fok, aszfalt: 8-12 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:11.120 |
202.728 |
|
|
112 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:11.847 |
200.676 |
0.727 |
0.727 |
116 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:12.242 |
199.579 |
1.122 |
0.395 |
57 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.401 |
199.141 |
1.281 |
0.159 |
64 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:12.566 |
198.688 |
1.446 |
0.165 |
100 |
|
6. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:12.675 |
198.390 |
1.555 |
0.109 |
73 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:12.687 |
198.357 |
1.567 |
0.012 |
98 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:12.781 |
198.101 |
1.661 |
0.094 |
22 |
|
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:12.995 |
197.520 |
1.875 |
0.214 |
89 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0069 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:11.120 |
- (1.875) - |
1:12.995 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|