| Tesztek : Tesztek, Jerez - 1. nap, kedd |
Tesztek, Jerez - 1. nap, kedd
2007.07.09. 15:22
De la Rosa McLarenje nyitott az élen Jerezben
|
Az új McLarent vezető Pedro de la Rosa érte el a legjobb köridőt a jerezi tesztelés nyitónapján, de a rendkívül szoros mezőnyben csak hajszálnyival előzte meg a 2007-es Williams-et bejárató Alex Wurzot.
Úgy tűnik, a Jerezbe is átmentette remek formáját a múlt héten Valenciában villogó McLaren. A teszt nyitónapjának legjobb körét a gárda tesztpilótája, Pedro de la Rosa futotta, igaz, a mezőny ezúttal igencsak szorosnak bizonyult.
A tabella első tizenegy helyezettje mind hét tizeden belülre került a spanyolhoz képest, akit meglepetésre az új Williams-Toyotát bejárató Alex Wurz közelített meg leginkább.
Ami a pályán töltött időt illeti, de la Rosa és a másik MP4-22-t a negyedik helyre kormányzó Lewis Hamilton egyaránt kitett magáért, hiszen mindketten 112 kört húztak le. Már délelőtt teljesítettek egy-egy komplett versenyszimulációt, majd az ebédszünet után a beállítások tökéletesítésével, az aero-csomag és a motor fejlesztésével foglalkoztak.
Alex Wurz és Nico Rosberg nevéhez természetesen kevesebb kör fűződik, ám ahhoz képest, hogy az FW29 először gördült pályára, nincs okuk a szégyenkezésre. Az új gép az osztrák alatt ráadásul már a bejáratásán igen biztató tempót produkált, és az összképen csak picit rontott, hogy néhány perccel a teszt leintése előtt megadta magát a López Nieto kanyarban.
A harmadik legjobb köridőt a BMW lengyel sztárja, Robert Kubica autózta, miközben megpróbálta az F1.07 beállításait a jerezi aszfaltcsíkhoz optimalizálni. Csapattársa, Sebastien Vettel tesztpilóta eközben a rajtokat gyakorolta, és új fejlesztésű aerodinamikai elemeket hasonlított össze. Kisebb hidraulikai hibák miatt egyikük munkája sem volt zökkenőmentes.
A Ferrari napja eleve gondterhelten indult, Felipe Massa ugyanis belázasodott, s kidőlt a sorból az első olyan tesztnapon, amikor két F2007 állt a csapat rendelkezésére. Kimi Räikkönen mellett így Luca Badoer fejlesztette az idei gépet, s kettejük közül a finn ász volt a gyorsabb (ötödik lett).
Räikkönen mögé a Valenciában gyorsnak mutatkozó Ralf Schumacher zárkózott fel a Toyotával, az istálló francia tesztpilótája, Franck Montagny alatt azonban felmondta a szolgálatot a TF107. A másik japán gárda, a Honda kedvezőbb képet mutatott magáról, mint a múlt héten: Jenson Button a hetedik helyig kapaszkodott fel az RA107-tel.
A Renault ezúttal mindkét versenyzőjének szabadnapot adott, így bemutatkozhatott az istálló Toyotától igazolt tesztpilótája, Ricardo Zonta. A brazil 67 körön keresztül ismerkedett az R27-tel és a bajnokcsapat munkamódszereivel, hogy szerdán már teljes értékű munkát végezhessen.
Kollégája, Nelsinho Piquet immár másodszor ülhetett az R27-be, ám hiába teljesített 118 kört, nem sokkal volt gyorsabb Zontánál, így a Renault párosa a tabella alsó fertályát díszítette. Igaz, az ifjú brazil programja nem is a teljesítményre irányult: kizárólag hosszú etapokon nyúzta autóját.
"A pálya ma még kissé piszkos volt, ezért úgy döntöttünk, hogy a megbízhatóságra helyezzük a hangsúlyt. Nelson délelőtt mindenféle probléma nélkül abszolvált egy teljes versenytávot, így elégedetten zárjuk a napot" - értékelt Christian Silk, a Renault tesztcsapatának főmérnöke.
Továbbra sem akar azonban beindulni a Red Bull Racing szekere. David Coulthard ugyan mindkét Renault-t megelőzte, tempója azonban még mindig több, mint egy másodperccel elmaradt az éllovasoktól. Mark Webber alatt pedig most is csak 27 kört bírt az RB3, mielőtt elromlott.
A jerezi teszten nincs hivatalos időmérés, így más források eltérő eredményekről számolhatnak be. A McLaren, Ferrari, a Renault és a BMW adatai hivatalosak.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 6., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 9-18 fok, aszfalt: 8-25 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.998 |
199.265 |
|
|
112 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:20.036 |
199.170 |
0.038 |
0.038 |
72 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.148 |
198.892 |
0.150 |
0.112 |
51 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.222 |
198.709 |
0.224 |
0.074 |
112 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.225 |
198.701 |
0.227 |
0.003 |
85 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.254 |
198.629 |
0.256 |
0.029 |
55 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:20.371 |
198.340 |
0.373 |
0.117 |
99 |
|
8. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:20.409 |
198.246 |
0.411 |
0.038 |
46 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.525 |
197.961 |
0.527 |
0.116 |
62 |
|
10. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:20.662 |
197.625 |
0.664 |
0.137 |
65 |
|
11. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.690 |
197.556 |
0.692 |
0.028 |
48 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:21.021 |
196.749 |
1.023 |
0.331 |
48 |
|
13. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.261 |
196.168 |
1.263 |
0.240 |
118 |
|
14. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Renault |
B |
1:21.393 |
195.850 |
1.395 |
0.132 |
67 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:21.858 |
194.737 |
1.860 |
0.465 |
27 |
|
16. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:22.083 |
194.203 |
2.085 |
0.225 |
35 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0077 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.998 |
- (2.085) - |
1:22.083 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| | |
|