Tesztek : Tesztek, Jerez - 2. nap, szerda |
Tesztek, Jerez - 2. nap, szerda
2007.07.09. 15:25
Massa élre állt a Ferrarival Jerezben
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa vette át a vezetést a jerezi tesztsorozat rendkívül szoros második napján, amelyen a nyolc leggyorsabb pilóta fél másodpercen belül köridőt ért el.
Az influenzából felgyógyuló Felipe Massa bizonyult a leggyorsabbnak a Jerezben zajló F1-es teszt második napján, amelyen nyolc istálló tizenhat autója gurult a pályára.
A Ferrari brazil versenyzője mindössze 46 kört töltött a volán mögött, de ez is elég volt neki, hogy Pedro de la Rosa keddi etalonját bő három tizedmásodperccel megjavítva a tabella élére repítse az F2007-et.
Csapattársa, a negyedik leggyorsabb Kimi Räikkönen kevésbé lehetett boldog, délelőtt ugyanis egy műszaki probléma késleltette programját, és a kiesett köröket a késő délutántól pályára zúduló eső miatt már nem volt alkalma bepótolni.
Massához az újfent kiváló tempót diktáló Robert Kubica került legközelebb a BMW F1.07-esével. A lengyel a nap nagy részében különféle aerodinamikai és mechanikai elemeket hasonlított össze, zárásként pedig hosszú etapokon vetette nyúzópróba alá autóját.
A Kubicától jócskán lemaradó Nick Heidfeld először vezette az új BMW-t Jerezben, így mindenekelőtt az optimális beállításokat kellett megtalálnia. Ezt követően az aero-csomag fejlesztésén munkálkodott, és fékhűtés-variációkat tesztelt.
Noha a tabella éléről lecsúszott, a McLaren is remek formában folytatta a tesztelést, Lewis Hamilton és Fernando Alonso ráadásul messze a nap legszorgalmasabb duójának bizonyult. A páros több, mint kétszáz kört pakolt a biztatóan muzsikáló MP4-22-be, amelynek aero-csomagja mellett ezúttal a fékjeit és a kormányszervóját helyezte középpontba az istálló.
Alonso délelőtt egyszer kicsúszott, délután pedig megállt alatta az autó, amikor hirtelen leesett az olajnyomás, a spanyol azonban mindkétszer fennakadás nélkül folytatni tudta a gyakorlást, a csapat szerint ugyanis a meghibásodást éppen egy adott területen elvégzett teszt váltotta ki.
A tesztpilótáit alkalmazó Renault-nak sikerült elmozdulnia a keddi holtpontról, hiszen az ifjú Nelsinho Piquet egészen a hatodik helyre küzdötte fel magát az R27-tel, miközben rövid sprinteken finomította a beállításokat. Ricardo Zonta eközben különféle aerodinamikai konfigurációkat és a fékeket tesztelte.
A Williams másodszor küldte pályára a múlt pénteken leleplezett FW29-et, és a Toyota-motoros versenyautó ezúttal is megbízhatónak és gyorsnak bizonyult Alex Wurz és Nico Rosberg kezei között. A tabella 7-8. helyén végző páros fél másodpercen belülre került az éllovas Massa Ferrarijához.
Az azonos erőforrást használó Toyota viszont nem tudta megközelíteni tempójukat, és az sem deríthette jobb kedvre a kölni mérnököket, hogy Ralf Schumacher műszaki hiba miatt kénytelen volt félreállni a TF107-tel. Hasonló okokból mindössze 36 kört töltött a pályán Mark Webber, aki a Toyotáéhoz hasonló tempót diktált az RB3-mal.
A Honda egyelőre nem találja a helyét, Jenson Button annak ellenére nem tudott egy másodpercen belülre kerülni Massához, hogy száz körön át nyüstölte az RA107-et. A japán gárda másik autóját az IndyCar feltörekvő csillaga, Marco Andretti vezette. A fiatal amerikai másodszor ült F1-es autóban, és sereghajtóként zárta a tesztnapot.
Mivel a jerezi teszten nincs egységes időmérés, más források eltérő eredményekről számolhatnak be. Tabellánkon a Ferrari, a BMW és a McLaren adatai hivatalosak.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 7., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 8-17 fok, aszfalt: 8-22 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.647 |
200.143 |
|
|
46 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:19.794 |
199.774 |
0.147 |
0.147 |
97 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.810 |
199.734 |
0.163 |
0.016 |
107 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.007 |
199.243 |
0.360 |
0.197 |
48 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.040 |
199.160 |
0.393 |
0.033 |
104 |
|
6. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:20.070 |
199.086 |
0.423 |
0.030 |
76 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:20.132 |
198.932 |
0.485 |
0.062 |
78 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.143 |
198.904 |
0.496 |
0.011 |
66 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.604 |
197.767 |
0.957 |
0.461 |
59 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:20.629 |
197.706 |
0.982 |
0.025 |
36 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.647 |
197.661 |
1.000 |
0.018 |
81 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:20.702 |
197.527 |
1.055 |
0.055 |
70 |
|
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:20.751 |
197.407 |
1.104 |
0.049 |
100 |
|
14. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Renault |
B |
1:20.767 |
197.368 |
1.120 |
0.016 |
86 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.898 |
197.048 |
1.251 |
0.131 |
80 |
|
16. |
|
Marco Andretti |
USA |
Honda |
B |
1:22.151 |
194.043 |
2.504 |
1.253 |
74 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0092 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.647 |
- (2.504) - |
1:22.151 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|