| 2007 : Ismét Alonso a leggyorsabb, Hamilton bukott - Csütörtöki 2. szabadedzés |
Ismét Alonso a leggyorsabb, Hamilton bukott - Csütörtöki 2. szabadedzés
2007.07.09. 15:26
Fernando Alonso megtartotta az 1. helyet a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni szabadedzésén is, amelyen több baleset történt. A másik McLarent vezető Lewis Hamilton például a Sainte Devote-ban törte össze az autóját, ahogy Anthony Davidson is, míg Adrian Sutil a Portier-nél bukott.
A címvédő Fernando Alonso megtartotta a vezetést a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni szabadedzésén is, amelyen azonban a McLaren nem lehetett feltétlenül boldog, mivel Lewis Hamilton összetörte az autóját.
Hamilton már a délelőtti edzésen is csak 14 kört tudott megtenni, mert a külső indítószerkezet tengelye eltört, amikor a garázsban el akarták indítani a McLarenjét, s a szerelőknek át kellett vizsgálniuk a sebességváltóját, hátha megsérült az incidensben. Hamilton délután a 2. helyen állt csapattársa mögött, és éppen a 20. körét kezdte meg, amikor a célegyenes végén található Sainte Devote-ban túl nagy sebességgel akart elfordulni, és McLarenje a szemközti korlátnak ütközött.
Az edzésen eleinte Robert Kubica állt az élen a BMW Sauberrel, őt a 8. percben Hamilton váltotta az 1. helyen, Alonso ekkor még 0.863 másodperccel lassabb volt. Kubica 6 perccel később visszavette a vezetést, miközben a ferraris Kimi Räikkönen egy 8 körös etap során folyamatosan javított az eredményén, s végül a 2. helyre tornázta fel magát.
Kubica a 27. percben egy 1:16.848-as körrel erősítette meg pozícióját az élen, a sokak által a győzelemre is esélyesnek tartott Hamilton azonban röviddel ezután, 0.483 másodperces előnnyel újra magához ragadta a kezdeményezést.
Alonso az 53. percben szerezte meg először a vezetést, akkor még csupán 0.085 másodpercet verve csapattársára. Ám negyedórával az edzés leintése előtt 1:15.940-re szorította le a lécet, az utcai pálya első és harmadik szektorában az abszolút legjobb részidőket futva meg egy körön belül.
A hajrában Räikkönen felkapaszkodott a 2. helyre, hátrébb szorítva a tabellán az ekkor már a balesete miatt a garázsba kényszerülő Hamiltont. Míg a Toyota másik versenyzője, Ralf Schumacher a hátsó traktusban, a két Spyker előtt vergődött, Jarno Trulli, aki az edzés folyamán többször is betört az élmezőnybe, a 4. helyen zárt.
Gaincarlo Fisichella hasonlóan biztató teljesítményt nyújtott a Renault volánjánál, maga mögé utasítva a ferraris Felipe Massát, aki a hajrában nem javított. A legjobb tíz közé bekerült még a délelőtt is gyors Kubica és Nico Rosberg, valamint a Red Bull duója.
Az eseménydús edzésem nem Hamilton volt az egyetlen, aki szerencsétlenül járt. A Super Agurit kormányzó Anthony Davidson csak három perccel McLaren-es kollégája előtt ütközött ugyancsak a Sainte Devote falának, míg a spyekeres Adrian Sutil a Portier-nél találkozott a korláttal. Az ő autója olyan rossz helyen állt, hogy a tréninget piros zászlókkal öt percre meg is kellett szakítani.
Az utolsó pillanatokban aztán Ralf Schumacher is kicsúszott, mégpedig az Uszodánál, ahol korábban Nick Heidfeld követett el néhány - jóllehet, ártalmatlanabb - hibát. David Coulthard a Grand Hotel hajtűben koccant lágyan a falnak, míg Kovalainen a Sainte Devote-ban úszott meg egy balesetet a szervizútra térve.
|
|
Csütörtöki 2. edzés |
5. - Monacó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2007. május 24., csütörtök, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-32 fok, aszfalt: 40-54 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (Williams) |
1:15.907 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.940 |
158.336 |
|
|
40 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:16.215 |
157.764 |
0.275 |
0.275 |
43 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:16.296 |
157.597 |
0.356 |
0.081 |
19 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:16.354 |
157.477 |
0.414 |
0.058 |
39 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:16.753 |
156.658 |
0.813 |
0.399 |
41 |
|
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.784 |
156.595 |
0.844 |
0.031 |
37 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:16.848 |
156.465 |
0.908 |
0.064 |
48 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.852 |
156.457 |
0.912 |
0.004 |
34 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.292 |
155.566 |
1.352 |
0.440 |
16 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.414 |
155.321 |
1.474 |
0.122 |
16 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:17.449 |
155.251 |
1.509 |
0.035 |
40 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:17.457 |
155.235 |
1.517 |
0.008 |
45 |
|
13. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:17.459 |
155.231 |
1.519 |
0.002 |
47 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:17.486 |
155.176 |
1.546 |
0.027 |
43 |
|
15. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:17.516 |
155.116 |
1.576 |
0.030 |
34 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.898 |
154.356 |
1.958 |
0.382 |
42 |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:18.086 |
153.984 |
2.146 |
0.188 |
41 |
|
18. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:18.233 |
153.695 |
2.293 |
0.147 |
40 |
|
19. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:18.328 |
153.508 |
2.388 |
0.095 |
25 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:18.662 |
152.857 |
2.722 |
0.334 |
38 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:18.820 |
152.550 |
2.880 |
0.158 |
35 |
|
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:19.358 |
151.516 |
3.418 |
0.538 |
29 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0126 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.940 |
- (3.418) - |
1:19.358 |
 | |
 | |
|
|
| |