| Tesztek : Tesztek, Jerez - 3. nap, csütörtök |
Tesztek, Jerez - 3. nap, csütörtök
2007.07.09. 15:26
Heidfeld zárt az élen az esős Jerezben
|
A BMW versenyzője, Nick Heidfeld érte el a legjobb köridőt a jerezi teszt zárónapján, amely a pályát reggeltől áztató eső miatt a feje tetejére állítota a tabellát.
Mint már annyiszor az idén, az időjárás játszotta a főszerepet az F1-es csapatok jerezi tesztjének utolsó felvonásán. A szerda este eleredt eső csütörtökre sem hagyott alább, így a zárónap az előzőektől csekélyebb aktivitást hozott.
A vizes körülmények Nick Heidfeld BMW-jének feküdtek leginkább, miközben a német a Bridgestone intermediate és esőgumijait tesztelte, és az F1.07 kipörgésgátlóját finomította.
A bajor istállónál először teljesíthetett első tesztnapot Timo Glock, akire a mérnökök az autó esős beállításainak optimalizálását bízták. A fiatal német, aki diagnosztikai ellenőrzéseket is elvégzett az autón, szintén jól szerepelt: harmadik lett a tabellán. A BMW csak délelőtt dolgozott, az ebédszünet után összepakolt, és elindult Barcelonába, a jövő heti teszt helyszínére.
A második leggyorsabb az egész tesztet kiváló formában teljesítő Alex Wurz lett, akinek új Williamse az esőben is meglepően gyorsnak bizonyult. Igaz, csapattársa, Nico Rosberg alatt az FW29 első jelentősebb meghibásodását is elszenvedte, amikor délelőtt megállt az egyik levezető körén.
A szerdán leggyorsabb Felipe Massa helyett a Ferrarik közül ezúttal Kimi Räikkönen ért el jobb időt, miközben a páros az F2007 ideális esős beállításait kereste. A finn negyedik lett, megelőzve Rubens Barrichellót, aki Jenson Buttont váltotta fel a Honda RA107 volánjánál.
A másik Hondát vezető Marco Andretti továbbra sem tudott elmozdulni a tabella aljáról, lemaradása az éllovastól a vizes pályán is három másodperc körül alakult. A fiatal amerikai harmadik F1-es tesztnapját teljesítette, ám először vezetett esőben a tavaly júniusi Watkins Glen-i IndyCar-futam óta.
A Red Bull a megváltozott körülmények között is folytatta vesszőfutását az RB3-mal. David Coulthard dél körül kicsúszott, ám hiába tért vissza a pályára, rövidesen megállt alatta Adrian Newey konstrukciója. Öt perccel később ugyanez Mark Webberrel is megismétlődött, akinek ráadásul új ülést kell önteni, mert a jelenlegi kényelmetlen.
A McLaren esőben nem villogott annyira, mint száraz pályán, Pedro de la Rosa csak a 12. helyet szerezte meg a teszttabellán. A világbajnok Fernando Alonso délelőtt már kilenc kör után kiszállt az autójából, ráadásul a Jerezben tartózkodó újságírókat is sikerült magára haragítania.
A világbajnok ugyanis, miután befejezte a munkát, szinte azonnal elhagyta a pályát, pedig délután sajtótájékoztatót kellett volna tartania. Több spanyol zsurnaliszta annyira zokon vette Alonso távozását, hogy egy ideig a spanyol autóját üldözte a parkolóban.
A Renault volt az egyetlen istálló, amely az eső miatt egyetlen gyors kört sem kísérelt meg, aminek az volt az oka, hogy versenyzői szabadságot kaptak a hétre, a tesztpilótákkal pedig nem lett volna értelme az esős beállításokat keresni.
"Kár, hogy ma nem vettünk részt a munkában, de úgy éreztük, ez a legjobb megoldás a csapat számára. A nap nagy részében így a garázsban végrehajtandó procedúrákat gyakoroltattuk a szerelőkkel, ami hasznos lesz az évad első versenyén" - nyilatkozta a Renault tesztcsapatának főmérnöke, Christian Silk.
Mivel a teszten nincs egységes időmérés, más források eltérő eredményekről számolhatnak be. Tabellánkon jelenleg a BMW és a Ferrari adatai hivatalosak, a többi esetben a Renault közlését vettük alapul.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 8., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 14-17 fok, aszfalt: 14-18 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:29.497 |
178.115 |
|
|
34 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:30.051 |
177.020 |
0.554 |
0.554 |
69 |
|
3. |
|
Timo Glock |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:30.211 |
176.706 |
0.714 |
0.160 |
27 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:30.565 |
176.015 |
1.068 |
0.354 |
88 |
|
5. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:30.684 |
175.784 |
1.187 |
0.119 |
64 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:30.684 |
175.784 |
1.187 |
0.000 |
47 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:30.689 |
175.774 |
1.192 |
0.005 |
48 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:30.981 |
175.210 |
1.484 |
0.292 |
89 |
|
9. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:31.027 |
175.122 |
1.530 |
0.046 |
75 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:31.166 |
174.855 |
1.669 |
0.139 |
65 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:31.405 |
174.397 |
1.908 |
0.239 |
68 |
|
12. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.477 |
174.260 |
1.980 |
0.072 |
70 |
|
13. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.570 |
174.083 |
2.073 |
0.093 |
9 |
|
14. |
|
Marco Andretti |
USA |
Honda |
B |
1:32.387 |
172.544 |
2.890 |
0.817 |
62 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
|
- |
|
|
3 |
|
16. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Renault |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0106 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:29.497 |
- (2.890) - |
1:32.387 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|