2007 : Alonso megtörte a Ferrari edzésuralmát Monacóban - A McLaren bevette az első rajtsort |
Alonso megtörte a Ferrari edzésuralmát Monacóban - A McLaren bevette az első rajtsort
2007.07.09. 15:28
A McLaren megszerezte az első két rajtkockát a Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén, amikor Fernando Alonso megtörte a kvalifikációkon hat verseny óta veretlen Ferrarik uralmát. Mögötte Lewis Hamilton és Felipe Massa végzett.
A címvédő Fernando Alonso pályafutásának 16. pole pozícióját hódította el, amikor a Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén megtörte a kvalifikációkon hat verseny óta veretlen Ferrari uralmát.
Az eseménydús tréningen kétség sem férhetett a McLaren fölényéhez, hiszen Alonso és csapattársa, Lewis Hamilton valamennyi etapban megszerezték az első két helyet. Alonso a középső fordulóban vette át a kezdeményezést, s bár a döntőben sokáig úgy tűnt, Hamilton kerékcsere előtti köre lesz a legjobb, a kétszeres világbajnok az utolsó pillanatban bebiztosította magának a pole-t.
Noha nyers tempó tekintetében a BMW Sauber tűnt a második leggyorsabbnak a McLaren mögött, Felipe Massa végül mentette a menthetőt, és a 3. helyre repítette a Ferrarit. A maranellói istálló másik versenyzője, Kimi Räikkönen azonban nekikoccant az egyik korlátnak, és eltört felfüggesztésű autójával megtorpant a Rascasse-ban, így nem jutott el a harmadik etapig.
Giancarlo Fisichella a Renault idei legjobb edzéseredményét érte el, megkaparintva a 4. rajtkockát. Mögötte Mark Webber, majd a Red Bull párosa végzett, és az idény során először mindkét Honda is beverekedte magát a legjobb tíz közé - jóllehet, ehhez Jenson Button esetében az is kellett, hogy David Coulthard köridejét a második etapból töröljék feltartás miatt.
Bár a beígért eső, amely délelőtt eláztatta a pályát, ezúttal elmaradt, holnapra továbbra is csapadékot jósolnak a meteorológusok.
Az első etap
Ahogy zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, máris 8 versenyző hajtott ki a délelőtti eső ellenére máris szinte teljesen száraz pályára. Először Scott Speed szerezte meg a vezetést Takuma Sato, Tonio Liuzzi és Alex Wurz előtt.
Az 5. percben David Coulthard repítette az élre a Red Bullt, őt azonban csakhamar megelőzte a williams-es Nico Rosberg, mielőtt Jenson Button, majd egy 1:18.577-es körrel Rubens Barrichello állt az 1. helyre.
Átmenetileg Robert Kubica, majd újra Rosberg kaparintotta meg az 1. helyet, és a 8. percben Kimi Räikkönen 1:17.905 alatt megfutotta az első körét. Kubica azonban hamar visszaelőzte a Ferrarit, s hamarosan Fernando Alonso tört az élre, ám őt mindjárt McLaren-es csapattársa, az 1:16.924-es kört autózó Lewis Hamilton szorította hátrébb.
Alonso és Hamilton egy pillanatra helyet cserélt, majd visszaállt közöttük a sorrend, s Räikkönen beférkőzött közéjük a 2., Felipe Massa pedig a 3. helyre. Az élversenyzők a biztonság kedvéért többkörös etapokkal gondoskodtak a továbbjutásukról, így Alonso 5 perccel a forduló vége előtt ismét beverekedte magát a Ferrarik elé, miközben Barrichello meglepetésre felhozta a Hondát az 5. helyre, Nick Heidfeld BMW Saubere elé.
Hamilton 3 perccel az etap vége előtt még futott egy szenzációs, 1:15.685-ös kört, 8 tizedmásodpercet verve csapattársára, Alonsóra is.
Még másfél perc volt hátra, amikor David Coulthard 1:17.462-vel biztosította magának a továbbjutást, majd a pálya utolsó szektorában abszolút legjobb részidőt felállítva tovább javított az eredményén. Heikki Kovalainen fellélegezhetett, mert megszerezte a 15. helyet, Ralf Schumacher azonban hiába igyekezett, még Adrian Sutilnál is lassabb volt.
Liuzzi az utolsó pillanatban, egy szenzációs körrel a 4. helyre, Massa Ferrarija elé kormányozta Toro Rossóját, csapattársa, Scott Speed azonban tovább sem jutott. Christijan Albers hidraulikai problémák miatt egy mért kört sem tett meg, s kiesett még a Super Aguri párosa is.
A második etap
A két Ferrari szokatlanul korán, már a 4. percben kiment a pályára, de 1:16.100-zal Nico Rosberg állította fel az első szintidőt.
Ekkor azonban bizarr incidens történt: Räikkönen autója pontosan ott, a Rascasse falánál torpant meg, ahol Michael Schumacher tavaly gyanús körülmények miatt leparkolta Ferrariját, a vád szerint azért, hogy feltartsa az ellenfeleit. Räikkönen esetében erről szó sem volt, a finn ugyanis egyszerűen nekikoccant az egyik védőkorlátnak, s eltört a jobb első felfüggesztése.
Egy ideig azonban olyan rossz helyen állt, hogy csapattársát, Massát is feltartotta, aki csak nagy nehézségek árán tudta kikerülni az autóját, hogy egy 1:16.393-as körrel indítsa az etapot.
Ám a két McLaren megállíthatatlan volt: Hamilton 1:15.431-gyel megszerezte a vezetést, s Alonso 0.048 másodperccel még nála is gyorsabbnak bizonyult, mielőtt Robert Kubica a 3. helyre tornázta fel a BMW-t. Hamarosan Nick Heidfeld is besorolt mögé, így a két McLaren és a két BMW foglalta el az első két sort.
A Ferrari szerelői közben lázasan igyekeztek helyrehozni a sérült felfüggesztést, de kifutottak az időből, ám Massa, aki ekkor a 6. helyen állt, a biztonság kedvéért még egyszer visszatért a pályára.
Kovalainen javítani próbált, de David Coulthard sokáig feltartotta, Kubica viszont 1:15.576-ra faragta le a köridejét, alig 0.097 másodperccel elmaradva Hamiltontól, miközben Massa előrelépett az 5. helyre.
Továbbjutott még Rosberg, valamint a két Red Bull is, Barrichello pedig a másik Hondában ülő Buttont szorította ki a legjobb tíz közül. Kiesett még Wurz, Liuzzi, Trulli, Kovalainen és természetesen Räikkönen is.
Coulthardot azonban megbüntették, amiért feltartotta Kovalainent, így helyette Button folytathatta az időmérőt a harmadik etapban.
A harmadik etap
A döntőt Hamilton kezdte meg az élen. Kubica, Massa és Button a lágy, a többiek a szuperlágy keverékű Bridgestone-okon vágtak neki az etapnak.
Elsőként, az 5. percben Massa ment ki a boxba új gumikért, őt hamarosan Hamilton, majd Kubica és Alonso követte. Ekkor Hamilton 1:15.905-ös köre volt a szintidő.
Massa ennél kilenc tizedmásodperccel úgy is lassabb volt, hogy már új gumikon körözött, mögé Fisichella zárkózott fel 1:17.055-ös körével. Hamilton elsőre nem javított korábbi eredményén, Alonso viszont igen, de meglepetésre így is csak a 2. helyet tudta bebiztosítani magának.
Négy perccel a leintés előtt a McLarenek is visszatértek a boxba, Rosberg pedig megelőzte Massa Ferrariját, elhódítva a Williams-nek a 3. helyet, Fisichella azonban nála is gyorsabb volt.
A Ferrari rendhagyó módon harmadszor is kihívta a boxba Massát, aki végül jobb kört futott, mint a középső etapban, és maga mögé utasította Fisichellát és Rosberget. Alonso az utolsó próbálkozásakor javítani tudott, s elhódította a pole pozíciót Hamiltontól, aki beragadt Webber Red Bullja mögé.
A megtett körök száma technikai okokból később kerül kitöltésre a táblázatokban.
Monacó-i GP |
Az idõmérõ edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végsõ sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
M |
P |
Köridõ |
K |
1. |
F. Alonso |
MCL |
B |
0 |
2. |
1:16.059 |
|
 |
1. |
1:15.431 |
|
 |
1. |
1:15.726 |
|
2. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
0 |
1. |
1:15.685 |
|
 |
2. |
1:15.479 |
|
 |
2. |
1:15.905 |
|
3. |
F. Massa |
FER |
B |
0 |
5. |
1:16.786 |
|
 |
5. |
1:16.034 |
|
 |
3. |
1:15.967 |
|
4. |
G. Fisichella |
REN |
B |
0 |
12. |
1:17.596 |
|
 |
6. |
1:16.054 |
|
 |
4. |
1:16.285 |
|
5. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
0 |
6. |
1:16.870 |
|
 |
7. |
1:16.100 |
|
 |
5. |
1:16.439 |
|
6. |
M. Webber |
RED |
B |
0 |
14. |
1:17.816 |
|
 |
8. |
1:16.420 |
|
 |
6. |
1:16.784 |
|
7. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
0 |
10. |
1:17.385 |
|
 |
4. |
1:15.733 |
|
 |
7. |
1:16.832 |
|
8. |
R. Kubica |
BMW |
B |
0 |
11. |
1:17.584 |
|
 |
3. |
1:15.576 |
|
 |
8. |
1:16.955 |
|
9. |
R. Barrichello |
HON |
B |
0 |
8. |
1:17.244 |
|
 |
9. |
1:16.454 |
|
 |
9. |
1:17.498 |
|
10. |
J. Button |
HON |
B |
0 |
9. |
1:17.297 |
|
 |
10. |
1:16.457 |
|
 |
10. |
1:17.939 |
|
11. |
A. Wurz |
WIL |
B |
0 |
16. |
1:17.874 |
|
 |
11. |
1:16.662 |
|
|
|
|
|
12. |
V. Liuzzi |
STR |
B |
0 |
4. |
1:16.720 |
|
 |
12. |
1:16.703 |
|
|
|
|
|
13. |
J. Trulli |
TOY |
B |
0 |
13. |
1:17.686 |
|
 |
13. |
1:16.988 |
|
|
|
|
|
14. |
H. Kovalainen |
REN |
B |
0 |
15. |
1:17.836 |
|
 |
14. |
1:17.125 |
|
|
|
|
|
15. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
0 |
3. |
1:16.251 |
|
 |
15. |
|
|
|
|
|
|
16. |
D. Coulthard |
RED |
B |
0 |
7. |
1:17.204 |
|
 |
16. |
|
|
|
|
|
|
17. |
A. Davidson |
AGU |
B |
0 |
17. |
1:18.250 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
S. Speed |
STR |
B |
0 |
18. |
1:18.390 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
A. Sutil |
SPY |
B |
0 |
19. |
1:18.418 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
0 |
20. |
1:18.539 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
T. Sato |
AGU |
B |
0 |
21. |
1:18.554 |
|
|
| | |
|