Tesztek : Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő |
Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő
2007.07.09. 15:28
De la Rosa McLarenje az élen Barcelonában
A barcelonai tesztet is a McLaren kezdte a tabella élén: Pedro de la Rosa a BMW-s Robert Kubicát előzte meg az esővel tarkított nyitónapon. A Ferrari nem remekelt: Kimi Räikkönen és Felipe Massa F2007-ese is elromlott.
A McLaren és a BMW kezdte a legjobb formában a négynapos barcelonai tesztet, melynek keretében a mezőny zöme először gördülhet pályára az átépített aszfaltcsíkon.
A Circuit de Catalunya hossza az utolsó két kanyarja közé épített lassítóval 4627 méterről 4655 méterre nőtt, aminek következtében a hétfői köridők bő tíz másodperccel maradtak el az előző vonalvezetésen felállított pályacsúcstól.
Ez azonban az elkövetkező napokban a pályaviszonyok függvényében javulhat - annál is inkább, mert hétfőn az idén megszokott változatos időjárás fogadta a tesztelni vágyó istállókat: délben záporeső zúdult a pályára, és az aszfalt csak két órával a teszt leintése előtt kezdett felszáradni.
A nyitónap leggyorsabbjának - akárcsak egy héttel ezelőtt Jerezben - a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa bizonyult, hajszállal megelőzve Robert Kubicát. A wokingiak jó formáját bizonyítja, hogy Fernando Alonso a szintén előkelő harmadik pozíciót szerezte meg a tabellán, kevesebb, mint egy tizedmásodpercre közelítve honfitársát.
A McLaren-Mercedes programja egyébként az MP4-22 beállításainak tökéletesítésére és az aero-csomag fejlesztésére irányult, de a tesztcsapathoz ezúttal a versenycsapat is csatlakozott, hogy a boxkiállásokat gyakorolja Alonsóval.
Kubica eközben különféle első szárnyak és fékkonstrukciók összehasonlításával töltötte idejét a BMW F1.07 volánja mögött, ám a nap végén gyalogszerrel kellett visszatérnie a boxba, a csapat ugyanis rosszul számította ki a tankban levő üzemanyag mennyisségét, így az autó megállt a pályán. A múlt csütörtöki eső miatt először vezethette a BMW-t normális körülmények között Timo Glock, a gárda második számú tesztpilótája, aki aero-teszteléssel és rendszerdiagnosztikával foglalkozott.
A versenyzéshez hat év után visszatérő Alex Wurz továbbra is kiváló formában terelgeti az új Williamst, amely Alonso mögé, a tabella negyedik helyére repítette az osztrákot. A másik FW29-et vezető Nico Rosberg kilencedik lett.
A Ferrari ellenben lehangoló formában kezdett, Felipe Massa autója már a felvezető körében megadta magát egy elektronikai hiba miatt, amely tüzet okozott, és órákba telt, míg újra menetképessé tették. Kimi Räikkönen F2007-es ugyancsak elektronikai probléma miatt állt meg, és mivel délben eleredt az eső, a páros végül alig több, mint ötven kört töltött a pályán - igaz, időeredményeik így sem adtak okot panaszra. Feladatuk aerodinamikai komponensek tesztelése lett volna.
A Renault-t nem akadályozták technikai malőrök, Heikki Kovalainen és Giancarlo Fisichella azonban sebesség terén így is elmaradt a Ferrariktól. A páros gyorsabbik tagja, Kovalainen nyolcadik lett Jarno Trulli Toyotája mögött, amely délelőtt egy komplett versenyszimulációt teljesített.
A Honda és a Red Bull továbbra sem tud elmozdulni a holtpontról. Christian Klien 13. lett az RA107-tel, Rubens Barrichello pedig csak Adrian Sutil Spykerét tudta megelőzni, ráadásul kicsúszott, így csak 24 kört teljesített. A szintén visszafogott tempót diktáló Red Bullt továbbra is műszaki hibák sújtják, ezúttal Mark Webber napjának vetett véget idejekorán egy hidraulikai probléma.
Anthony Davidson volt az egyetlen pilóta, aki még nem új autójával gyakorolt, a Super Aguri még mindig a tavalyi Hondából épített hibrid modellt használja. A teszt kedden folytatódik, és végre munkához lát az idén még egyáltalán nem gyakorló Toro Rosso is.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2007. február 12., hétfő |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz/esős (levegő: 16-21 fok, aszfalt: 18-23 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.634 |
202.798 |
|
|
76 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.658 |
202.739 |
0.024 |
0.024 |
63 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.726 |
202.572 |
0.092 |
0.068 |
56 |
|
4. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:23.037 |
201.814 |
0.403 |
0.311 |
44 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:23.077 |
201.716 |
0.443 |
0.040 |
29 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:23.215 |
201.382 |
0.581 |
0.138 |
25 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.239 |
201.324 |
0.605 |
0.024 |
74 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:23.491 |
200.716 |
0.857 |
0.252 |
55 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:23.602 |
200.450 |
0.968 |
0.111 |
78 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.656 |
200.320 |
1.022 |
0.054 |
63 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:23.869 |
199.812 |
1.235 |
0.213 |
79 |
|
12. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:24.015 |
199.464 |
1.381 |
0.146 |
64 |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:24.227 |
198.962 |
1.593 |
0.212 |
51 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.291 |
198.811 |
1.657 |
0.064 |
80 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.531 |
198.247 |
1.897 |
0.240 |
83 |
|
16. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.574 |
198.146 |
1.940 |
0.043 |
66 |
|
17. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:24.934 |
197.306 |
2.300 |
0.360 |
24 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:25.581 |
195.814 |
2.947 |
0.647 |
83 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0108 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:22.634 |
- (2.947) - |
1:25.581 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|