| Tesztek : Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd |
Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd
2007.07.09. 15:29
Massa és Räikkönen Ferrarija állt az élre
|
A barcelonai tesztelés második napján, kedden minden szempontból a Ferrari vitte a prímet, hiszen Felipe Massa 0.538 másodpercet vert a többiekre, a 2. helyezett Kimi Räikkönen pedig az összes vetélytársánál több kört teljesített.
A nyitónap kálváriája után kedden már nem volt ellenfele a Ferrarinak a barcelonai teszten. A gárda brazil versenyzője, Felipe Massa fél másodperces előnnyel végzett a tabella élén, míg a második legjobb időt Kimi Räikkönen autózta.
A műszaki hibák miatt a hétfői nap zömét a garázsban töltő duó ráadásul mindenki másnál nagyobb távot, mintegy 1200 km-t pakolt a két F2007-esbe, s az autó fejlesztése mellett mindketten teljesítettek egy-egy komplett versenyszimulációt is.
Hasonlóan eredményes napot zárt a Renault: Heikki Kovalainen egyetlen tizeddel volt lassabb Räikkönennél, Giancarlo Fisichella pedig az ötödik helyen végzett. A bajnokcsapat szintén több, mint ezer tesztkilométert könyvelhetett el, ráadásul az R27 egész nap kifogástalanul működött.
"Sikerült végére érnem a programomnak és maradéktalanul teljesíteni a csapat célkitűzéseit. Sok kört töltöttünk a pályán, rengeteg adatot gyűjtöttünk, és az időeredményünkre sem lehet panasz. Holnap hasonló formában szeretnénk elbúcsúzni Barcelonától" - értékelte napját Kovalainen, aki már a következő, bahreini tesztre épített aerodinamikai elemek egy részét is kipróbálta. Fisichella eközben a Bridgestone különféle keverékeit hasonlította össze.
A papírformának megfelelően a Ferrari és a Renault mellett a McLaren párosa tette teljessé a tabella első hat sorát. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a negyedik helyre kormányozta az MP4-22-t, a teszthez kedden csatlakozó Lewis Hamilton pedig a hatodikra.
A wokingiak programjának zömét a beállítások finomítása és az aero-csomag fejlesztése tette ki, Hamilton azonban szakított időt egy versenyszimulációra is, amely magában foglalta a boxkiállások gyakorlását a McLaren Barcelonába látogató versenycsapatával. Hamilton munkáját sajnos akadályozta, hogy piros zászlók miatt több kényszerpihenőt is be kellett iktatnia.
A fennakadások egy részét a BMW idézte elő. A 2007 meglepetéscsapatának kikiáltott együttes problémás napot zárt, mivel Nick Heidfeld és Robert Kubica alatt is megadta magát egyszer az F1.07. A német - aki mai nyilatkozatában elismerte, hogy az autó megbízhatósága nem tökéletes - a motor hibája miatt volt kénytelen félreállni, miközben aerodinamikai alkatrészeket tesztelt, míg a hetedik legjobb időt elérő Kubica a lengéscsillapítók fejlesztésében segédkezett.
Kubica mögé a négy Toyota-motoros versenyautó sorakozott fel. A gyári csapat TF107-esét vezető Jarno Trulli alig hat századmásodperccel utasította maga mögé a Williams párosát, amelynek ezúttal Nico Rosberg volt a gyorsabbik tagja, igaz, csak minimális különbséggel.
Továbbra sem tudott elmozdulni a tabella alsó fertályából a Honda és a Red Bull. Rubens Barrichello és Jenson Button mintegy másfél másodperccel maradtak el az éllovas Ferrariktól, ráadásul a brazil RA107-ese már délelőtt megállt. Mark Webber és David Coulthard még lassabb tempót diktáltak az RB3 volánja mögött, ami viszont végre egyszer sem romlott el.
A sort a hibrid Super Agurit vezető Anthony Davidson, valamint az új Spyker volánjánál Adrian Sutilt váltó Christijan Albers zárta.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2007. február 13., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.181 |
206.428 |
|
|
108 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:21.719 |
205.069 |
0.538 |
0.538 |
154 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:21.819 |
204.818 |
0.638 |
0.100 |
99 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.901 |
204.613 |
0.720 |
0.082 |
63 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:21.997 |
204.373 |
0.816 |
0.096 |
129 |
|
6. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.078 |
204.172 |
0.897 |
0.081 |
118 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.100 |
204.117 |
0.919 |
0.022 |
56 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:22.227 |
203.802 |
1.046 |
0.127 |
96 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.249 |
203.747 |
1.068 |
0.022 |
10 |
|
10. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:22.288 |
203.651 |
1.107 |
0.039 |
55 |
|
11. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:22.476 |
203.186 |
1.295 |
0.188 |
96 |
|
12. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.618 |
202.837 |
1.437 |
0.142 |
92 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:22.669 |
202.712 |
1.488 |
0.051 |
85 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:22.816 |
202.352 |
1.635 |
0.147 |
91 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.916 |
202.108 |
1.735 |
0.100 |
83 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:23.322 |
201.123 |
2.141 |
0.406 |
50 |
|
17. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:23.969 |
199.574 |
2.788 |
0.647 |
97 |
|
18. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:24.425 |
198.496 |
3.244 |
0.456 |
108 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0119 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.181 |
- (3.244) - |
1:24.425 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|