| Tesztek : Tesztek, Barcelona - 3. nap, szerda |
Tesztek, Barcelona - 3. nap, szerda
2007.07.09. 15:30
Coulthard Red Bullja zárt az élen Barcelonában
|
Az Adrian Newey által tervezett Red Bull RB3 megvillantott valamit a képességeiről, amikor a barcelonai tesztelés utolsó napján, szerdán a tabella élére ugrott David Coulthard kezében. A skót mögött Nick Heidfeld és Felipe Massa végzett.
Meglepetésre a Red Bull versenyzője, David Coulthard volt a leggyorsabb a barcelonai tesztelés zárónapján, szerdán.
Coulthard véletlenül éppen azon a napon villantott az Adrian Newey vezetésével tervezett RB3-mal, amikor a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz is látogatást tett a helyszínen. A skót versenyző 1:21.855-ös eredménnyel végzett az élen, ami a heti összesítésben csak a 4. helyre elég, mert tegnap Felipe Massa, Kimi Räikkönen és Heikki Kovalainen is gyorsabb volt.
A küzdelem kiélezettségére jellemző, hogy még a másik Red Bull RB3-mal a 11. helyen záró Mark Webber lemaradása is mindössze 0.979 másodperc volt. Az istálló ettől függetlenül nem zárt zökkenőmentes napot, Coulthard autója ugyanis dél körül, motorhiba következtében megállt, a hajtásproblémákkal küszködő Webber miatt pedig kétszer is előkerültek a piros zászlók a bírói posztokon.
A BMW Sauber továbbra is az élmezőnyben tartotta magát, ezúttal Nick Heidfeld jóvoltából, aki ma a 2. helyen végzett. A Robert Kubicát váltó tesztpilóta, Sebastian Vettel kevésbé volt eredményes, ő ugyanis a 1.714 másodperces hátránnyal a 15. helyre hozta be az autóját, ráadásul délelőtt meg is pördült egyszer.
A keddi leggyorsabb Massa csupán 3 ezredmásodperccel bizonyult lassabbnak Heidfeldnél, de a nap folyamán egyszer megállt alatta a Ferrari. Hasonlóan járt a tesztet a 7. helyen záró Räikkönen is, aki ráadásul csak 45 kört tudott megtenni, miközben a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a helyszínről követte figyelemmel a Ferrari programját. Az istálló tájékoztatása szerint a motor mindkét versenyző autójában elérte az előírt élettartamot.
Akárcsak tegnap, a címvédő Fernando Alonso ismét a 4. legjobb időeredményt érte el a McLarennel, ma azonban jobb napja volt, hiszen 114 kört sikerült teljesítenie. Ennek is köszönhető, hogy az előzőhöz hasonlóan ezen a héten is a McLaren tette meg a legnagyobb távot, 2574 kilométert. Alonso csapattársa, Lewis Hamilton Räikkönen elé, a 6. helyre kormányozta az autóját.
Nico Rosberg jóvoltából a Williams folytatta meglepően jó sorozatát, Alex Wurz FW29-ese viszont 39 kör után elromlott.
A Toyotánál Franck Montagny és Ralf Schumacher rótta a köröket. Miközben Montagny délelőtt hosszú etapokon igyekezett adatokat gyűjteni a TF107 viselkedéséről, mielőtt a váltóvezérlés hibája miatt pihenni kényszerült, Schumacher - aki most járt először az átépített Circuit de Catalunyán - a beállításokkal foglalkozott. Emellett ma próbálhatta ki első ízben a Toyota új, a Williams-szel közösen fejlesztett ultragyors kapcsolású sebességváltóját is.
"A pálya ma nagyon csúszott az erős szél miatt, ezért a pilótáknak kicsit nehezebb dolguk volt" - mondta Schumacher. - "Lényegében mindent elvégeztünk, amit mára terveztünk, ezért eredményes napunk volt. Kipróbáltam az új, ultragyors sebességváltót is, amely kétségkívül előrelépés, és jól is működött, úgyhogy szép munkát végeztünk vele."
A Toyota fő verseny- és tesztmérnöke, Dieter Gass mindazonáltal elismerte, hogy a csapatának a melbourne-i idénynyitóig még fejlődnie kell.
Kovalainen tegnapi 3. helyezése után a Renault ma nem került az élbolyba, Giancarlo Fisichella ugyanis a 9., finn csapattársa pedig - aki mindössze 0.025 másodperccel maradt le tőle - a 10. helyre kormányozta az R27-et.. Fisichella kipróbálta azt az új aero csomagot, amivel kedden Kovalainen kísérletezett, de mindketten műszaki problémákkal küszködtek: az olasz versenyző autója délelőtt elromlott, ezért csak délután tudta belevetni magát a munkába, Kovalainen pedig egy apró hiba miatt kényszerült hosszas pihenőre.
"Számtalan feladatot megoldottunk, és sokat is haladtunk, de még mindig vannak megválaszolatlan kérdéseink - ezért várjuk már tűkön ülve a jövő heti, bahreini tesztet" - ismerte el a Renault vezető tesztmérnöke, Christian Silk.
A Honda továbbra is az alsó középmezőnyben tanyázott, de Jenson Button és Rubens Barrichello egyaránt hosszú etapokat teljesített, melyek során különféle aerodinamikai eszközöket hasonlítottak össze. Barrichello autójában déltájban elromlott a motor, s később vissza sem tért a pályára.
Miután az előző napon a tabella alján végzett az új, Ferrari motoros Spykerrel, Christijan Albers-nek ezúttal sikerült megelőznie a Super Aguri versenyzőjét, Takuma Satót, valamint Tonio Liuzzit is, aki ma járatta be a Toro Rosso STR02-t, a Red Bull RB3 vitát kiváltó klónját. Noha a barcelonai eredménylista tanúsága szerint mindössze 30 kört tett meg, a csapat hivatalos közleményében 43 kör szerepel Liuzzi neve mellett.
"Az elmúlt néhány hét óriási rohanás volt számunkra" - mondta a Toro Rosso főmérnöke, Laurent Mekies. - "Ezért nagyszerű érzés volt, hogy végre a pályán láthattuk az új autónkat, amely ráadásul elég sok, 43 kört teljesített. Ez csupán egy bejáratás és rendszerellenőrzés volt, meg sem próbáltunk a köridőkre hajtani."
A csapatok többsége jövő csütörtökön, Bahreinben folytatja a felkészülést a március 18-án startoló idényre, a Williams és a Spyker azonban inkább Valenciát választotta következő tesztje helyszínéül.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 14., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 9-20 fok, aszfalt: 9-24 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.855 |
204.728 |
|
|
112 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.958 |
204.471 |
0.103 |
0.103 |
96 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.964 |
204.456 |
0.109 |
0.006 |
92 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.103 |
204.109 |
0.248 |
0.139 |
114 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.280 |
203.670 |
0.425 |
0.177 |
86 |
|
6. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.292 |
203.641 |
0.437 |
0.012 |
125 |
|
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.369 |
203.450 |
0.514 |
0.077 |
45 |
|
8. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:22.446 |
203.260 |
0.591 |
0.077 |
107 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:22.758 |
202.494 |
0.903 |
0.312 |
90 |
|
10. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:22.783 |
202.433 |
0.928 |
0.025 |
56 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.834 |
202.308 |
0.979 |
0.051 |
61 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:23.061 |
201.755 |
1.206 |
0.227 |
91 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:23.257 |
201.280 |
1.402 |
0.196 |
39 |
|
14. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:23.275 |
201.237 |
1.420 |
0.018 |
39 |
|
15. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.569 |
200.529 |
1.714 |
0.294 |
56 |
|
16. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:23.789 |
200.002 |
1.934 |
0.220 |
82 |
|
17. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:23.947 |
199.626 |
2.092 |
0.158 |
87 |
|
18. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.568 |
198.160 |
2.713 |
0.621 |
123 |
|
19. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Renault |
B |
1:26.822 |
193.016 |
4.967 |
2.254 |
30 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0183 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.855 |
- (4.967) - |
1:26.822 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | |
|