| Tesztek : Tesztek, Bahrein - 1. nap, csütörtök |
Tesztek, Bahrein - 1. nap, csütörtök
2007.07.09. 15:32
A két Ferrari a leggyorssabb a bahreini nyitónapon
Felipe Massa és Kimi Räikkönen végzett a tabella élen a nagyszabású bahreini teszt első napján, csütörtökön. Mögéjük a műszaki problémákkal küszködő Jenson Button zárkózott fel, megelőzve a McLaren újoncát, Lewis Hamiltont.
A Ferrari párosa nyitotta az élen a kétszer három napos bahreini tesztsorozatot csütörtökön, amikor Felipe Massa és Kimi Räikkönen 14 vetélytársát előzte meg.
Massa 1:31.776-os köridővel szerezte meg a vezetést a sivatagi pályán, amelynek hőmérséklete kis mértékben elmaradt a csapatok által várt 35-40 foktól, de így is magasabb volt a spanyolországi teszteken tapasztalhatónál. Ennek azért van jelentősége, mert az istállók számára most derül ki, hogy az új Bridgestone gumik hogyan viselkednek az idény közben jellemző hőmérsékleti viszonyok között.
Massa Kimi Räikkönen előtt fejezte be a munkát, aki csapattársához hasonlóan egy F2007-et vezetett. A maranellói istálló megbízhatósági teszteket, valamint a beállításokkal és az elektronikával kapcsolatos teszteket végzett el. A Ferrari autóin kívül senki nem tudta felülről áttörni az 1:32-es határt.
Mögöttük, 0.323 másodperces hátránnyal Jenson Button zárta a napot, aki még tegnap is panaszkodott az RA107 tempójára, ma azonban biztató köridőt szorított ki az autóból. A napja ettől függetlenül nem volt zavartalan, délelőtt ugyanis a gázpedállal kapcsolatos probléma hátráltatta. A Honda másik autóját vezető Rubens Barrichello 5. lett (jóllehet, egyes listák szerint csak a 9. legjobb köridőt érte el).
Az újonc Lewis Hamilton 0.416 másodperces hátránnyal a 4. helyre kormányozta a McLaren MP4-22-t. A tervek szerint a címvédő Fernando Alonso is autóba ült volna, de helyette végül a tesztpilóta Pedro de la Rosa rótta a köröket, aki fél másodperccel bizonyult lassabbnak Hamiltonnál.
A 7. helyen Sebastian Vettel végzett a gyorsabbik BMW Sauberrel. A csapat azzal töltötte a délelőttjét, hogy beállítsa az autóit a bahreini pályához, de Nick Heidfeld technikai problémák miatt nem tudott részt venni a későbbi munkában. Vettel, aki holnap átadja a helyét Robert Kubicának, délután a gumik összehasonlításával és az új aerodinamikai elemek kipróbálásával foglalkozott, illetve a kipörgésgátlóval kapcsolatos munkában segédkezett, s a BMW tájékoztatása szerint 60 kört tett meg.
A Toyota zaklatott napot zárt, miután mindkét autója meghibásodott. Jarno Trulli alig hajtott ki a pályára, amikor TF107-esében elromlott a váltóvezérlés, és az olasz versenyző hosszú időre a garázsba kényszerült. A 15. helyen végző Ralf Schumacher sem volt szerencsésebb, röviddel ebédszünet előtt ugyanis gond adódott a kuplungjával, majd délután a differenciálmű szorult javításra az autójában.
"Akadnak megoldásra váró problémák, de még elég sok nap maradt a bahreini tesztből" - mondta Schumacher. - "Egyelőre korai lenne megítélni, hogy melyik csapat mennyire versenyképes, úgyhogy a rangsorral kapcsolatban bizonytalan vagyok. Nekünk is voltak már jól sikerült tesztjeink, de maradtak gondjaink is, ezért továbbra is keményen kell igyekeznünk."
A Super Aguri csak egyetlen autóval dolgozott, amely azonban Anthony Davidson kezében megszerezte az előkelőnek számító 10. helyet.
Ezzel megelőzte mindkét Renault-t is, noha a címvédő istálló időeredményei nem reprezentatívak, mert Heikki Kovalainen és Nelsinho Piquet azzal töltötte a délelőttöt, hogy még a poros pályán teljesítsenek egy-egy versenytávot, délután pedig a beállításokkal foglalkoztak. A Renault egyetlen nap alatt több mint 1100 kilométert tett meg.
"A pályaviszonyok reggel kapásból elég jónak bizonyultak, ezért gyorsan nekiláthattunk végrehajtani a programunkat" - mondta Kovalainen. - "Az előírt versenytávot gond nélkül lezavartuk, ami biztató kezdet, aztán később a beállításokon dolgoztunk, szilárd alapot szerezve a hét további részére."
A Red Bull ismét nem tudott elszakadni a tabella aljától, Mark Webber és David Coulthard ugyanis a 13-14. helyre hozta be az RB3-a. Az ausztrál versenyző viszont 0.518 másodperccel gyorsabb volt csapattársánál. Az utolsó helyen, Ralf Schumacher Toyotája mögött pedig Tonio Liuzzi végzett a Red Bull-klón Toro Rosso STR02 volánjánál.
A pályán, ahol április 15-én megrendezik a Bahreini Nagydíjat, holnap is folytatódik a tesztelés.
Mivel Bahreinben nem volt központi időmérés, az egyes források eltérő eredményekről számolhatnak be. Csak a Ferrari, a Toyota, a Renault, a BMW és a McLaren adatai hivatalosak.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 22., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 21-26 fok, aszfalt: 23-33 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.776 |
212.487 |
|
|
86 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:31.901 |
212.198 |
0.125 |
0.125 |
47 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:32.099 |
211.742 |
0.323 |
0.198 |
83 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.182 |
211.551 |
0.406 |
0.083 |
83 |
|
5. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:32.570 |
210.664 |
0.794 |
0.388 |
101 |
|
6. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.621 |
210.548 |
0.845 |
0.051 |
47 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:32.652 |
210.478 |
0.876 |
0.031 |
60 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:32.787 |
210.172 |
1.011 |
0.135 |
33 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:32.810 |
210.120 |
1.034 |
0.023 |
19 |
|
10. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:33.396 |
208.801 |
1.620 |
0.586 |
76 |
|
11. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:33.579 |
208.393 |
1.803 |
0.183 |
113 |
|
12. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:33.807 |
207.886 |
2.031 |
0.228 |
92 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:34.077 |
207.290 |
2.301 |
0.270 |
27 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:34.595 |
206.155 |
2.819 |
0.518 |
31 |
|
15. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:35.265 |
204.705 |
3.489 |
0.670 |
35 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.345 |
202.410 |
4.569 |
1.080 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0168 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:31.776 |
- (4.569) - |
1:36.345 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
Ferrari |
1:31.776 |
0.000 |
1:31.839 |
0.063 |
MAS |
0.125 |
RAI |
2 |
Honda |
1:32.099 |
0.323 |
1:32.335 |
0.559 |
BUT |
0.471 |
BAR |
3 |
McLaren |
1:32.182 |
0.406 |
1:32.402 |
0.626 |
HAM |
0.439 |
DLR |
4 |
BMW |
1:32.652 |
0.876 |
1:32.731 |
0.955 |
VET |
0.158 |
HEI |
5 |
Toyota |
1:32.787 |
1.011 |
1:34.026 |
2.250 |
TRU |
2.478 |
RSC |
6 |
Super Aguri |
1:33.396 |
1.620 |
1:33.396 |
1.620 |
DAV |
|
|
7 |
Renault |
1:33.579 |
1.803 |
1:33.693 |
1.917 |
KOV |
0.228 |
PIQ |
8 |
Red Bull |
1:34.077 |
2.301 |
1:34.336 |
2.560 |
WEB |
0.518 |
COU |
9 |
|
| |
|
|
|
|
|
|