Tesztek : Tesztek, Bahrein - 2. nap, péntek |
Tesztek, Bahrein - 2. nap, péntek
2007.07.09. 15:33
Heidfeld nyolc tizeddel Alonso előtt Bahreinben
Nick Heidfeld lehengerlő köridővel nyomatékosította a BMW potenciálját a bahreini teszt második napján, közel nyolc tizedmásodperccel megelőzve Fernando Alonso McLarenjét. Jenson Button ismét a 3. helyen végzett.
Több, mint egy teljes másodperccel javította meg Felipe Massa csütörtöki legjobbját a bahreini teszt második napján Nick Heidfeld, akinek csapatát, a BMW-t mind többen kezelik a szezon várható meglepetésgárdájaként.
A német versenyző a délelőtt folyamán autózta az 1:30.469-as etalont, miközben rövid sprinteken időmérő-szimulációkat végzett az F1.07 volánjánál.
A BMW nemcsak a köridők tekintetében zárt produktív napot: az ebédszünet után Heidfeld és a Sebastian Vettel helyét átvevő Robert Kubica komplett versenyszimulációt hajtott végre, mely a felvezető kört, a rajtrácson történő várakozást és két boxkiállást is magába foglalt.
A páros meghibásodás nélkül teljesítette a Bahreini Nagydíj 57 körös távját, és még szerencséjük is volt, hiszen munkájukat mindössze egyszer akadályozta piros zászlós figyelmeztetés. Az első bahreini tesztnapját töltő Kubica a délelőtti sprinteken 1.751 másodperccel lassabb volt Heidfeldnél, de így is az 5. helyen zárt.
Heidfeldhez Fernando Alonso került a legközelebb a McLarennel, de a kétszeres világbajnok hátránya már 0.756 másodperc volt. Igaz, Alonso és a negyedik leggyorsabb Lewis Hamilton a beszámolók szerint többnyire hosszú etapokon folytatta az MP4-22 fejlesztését.
A két McLaren közé Jenson Button férkőzött be a tabella 3. helyére, bizonyítva, hogy a mindeddig küszködő Honda remek csütörtöki eredménye nem pusztán a véletlen műve volt. Rubens Barrichello ugyanakkor nem tudott javítani előző napi idején, így csak 9. lett.
Hasonló cipőben járt a Ferrari versenyzőpárosa is: Felipe Massa és Kimi Räikkönen ezúttal lassabb tempót diktáltak, mint a nyitónapon, így az előkelőbb helyen végző finn hatodik lett a rangsorban. A duó programjának gerincét az F2007 beállításainak optimalizálása mellett az elektronikai rendszerek tesztelése alkotta.
A Renault R27-et vezető Nelsinho Piquet ezzel szemben több, mint egy teljes másodpercet javított csütörtöki legjobbján - négy tizeddel megelőzve a csekélyebb gyorsulást mutató Heikki Kovalainent -, a fiatal pilóták ugyanis versenyszimulációk helyett immár rövidebb etapokat tettek meg.
"A pályaviszonyok a szél miatt rendkívül változatosak voltak, de sikerült az autót a körülményekhez igazítanunk, így befejeztük a programunkat. A hangsúlyt ma a beállításokra helyeztük, és jól használható eredményeket kaptunk" - értékelt a Renault tesztcsapatának főmérnöke, Christian Silk.
A gyengélkedő Red Bull és a bahreini tesztet pechesen kezdő Toyota nem tudott elmozdulni a tabella alsó fertályából, igaz, az RB3-at kormányzó Mark Webber és David Coulthard sokat javítottak idejükön. Ralf Schumacher továbbra sem lendült formába, ezúttal nemcsak a Super Agurit tesztelő Anthony Davidson előzte meg, hanem Tonio Liuzzi is a Toro Rosso néven szereplő RB3 volánjánál.
A teszten nincs egységes időmérés, így más források eltérő eredményekről számolhatnak be. Tabellánkban a BMW, a McLaren, Ferrari és a Renault adatai hivatalosak.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Idõpont: |
2007. február 23., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 22-26 fok, aszfalt: 23-33 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:30.469 |
215.557 |
|
|
104 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.225 |
213.770 |
0.756 |
0.756 |
72 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:31.807 |
212.415 |
1.338 |
0.582 |
107 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.931 |
212.129 |
1.462 |
0.124 |
95 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.220 |
211.464 |
1.751 |
0.289 |
100 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:32.240 |
211.418 |
1.771 |
0.020 |
75 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:32.542 |
210.728 |
2.073 |
0.302 |
88 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:32.584 |
210.633 |
2.115 |
0.042 |
71 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:32.614 |
210.564 |
2.145 |
0.030 |
63 |
|
10. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:32.967 |
209.765 |
2.498 |
0.353 |
73 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.139 |
209.377 |
2.670 |
0.172 |
65 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.155 |
209.341 |
2.686 |
0.016 |
90 |
|
13. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:33.248 |
209.133 |
2.779 |
0.093 |
108 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.930 |
207.614 |
3.461 |
0.682 |
42 |
|
15. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.187 |
207.048 |
3.718 |
0.257 |
24 |
|
16. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:34.464 |
206.441 |
3.995 |
0.277 |
50 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0147 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:30.469 |
- (3.995) - |
1:34.464 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
BMW |
1:30.469 |
0.000 |
1:31.345 |
0.876 |
HEI |
1.751 |
KUB |
2 |
McLaren |
1:31.225 |
0.756 |
1:31.578 |
1.109 |
ALO |
0.706 |
HAM |
3 |
Honda |
1:31.807 |
1.338 |
1:32.211 |
1.742 |
BUT |
0.807 |
BAR |
4 |
Ferrari |
1:32.240 |
1.771 |
1:32.412 |
1.943 |
RAI |
0.344 |
MAS |
5 |
Renault |
1:32.542 |
2.073 |
1:32.755 |
2.286 |
PIQ |
0.425 |
KOV |
6 |
Red Bull |
1:33.139 |
2.670 |
1:33.535 |
3.066 |
WEB |
0.791 |
COU |
7 |
Toyota |
1:33.155 |
2.686 |
1:33.810 |
3.341 |
TRU |
1.309 |
RSC |
8 |
Super Aguri |
1:33.248 |
2.779 |
1:33.248 |
2.779 |
DAV |
|
|
9 |
Toro Rosso |
1:34.187 |
3.718 |
1:34.187 |
3.718 |
LIU |
|
| |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridõ lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridõ lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
|
|
| |
|
|
|
|