| Tesztek : Tesztek, Bahrein - 3. nap, szombat |
Tesztek, Bahrein - 3. nap, szombat
2007.07.09. 15:34
A két McLaren utcahosszal a Ferrarik előtt Bahreinben
Fernando Alonso és Lewis Hamilton kis híján nyolc tizedmásodperces előnnyel zárták az élen az e heti tesztet Bahreinben, kényelmesen megelőzve a Ferrari mögöttük végző párosát.
A McLaren vitte a prímet a bahreini tesztsorozat első fordulójának zárónapján, szombaton, amikor Fernando Alonso és csapattársa, Lewis Hamilton csaknem nyolc tizedmásodpercet vert az ellenfeleire.
A wokingi istálló napja ugyanakkor nem volt zavartalan, az 1:30.994-es kört autózó Alonso MP4-22-eséből ugyanis az ebédszünet után, hidraulikai problémák miatt csöpögni kezdett az olaj, ezért le kellett parkolnia a pálya szélén. Egy órával később Hamilton autója is megállt, mert felmondta a szolgálatot a motorja, amely azonban a McLaren tájékoztatása szerint már túlteljesítette az élettartamául kitűzött, 1200 kilométeres távot.
"Sikerült alaposabban megértenünk az autó viselkedését a magasabb hőmérsékleti viszonyok között, és közben foglalkoztunk az olyan területekkel is, mint a hűtésrendszer, ami hasznosnak bizonyult" - mondta Alonso. - "Lehetőségem nyílt arra is, hogy kipróbáljam a teljesítmény javítását szolgáló, legutóbbi fejlesztéseket, amelyekről fontos tapasztalatokat tudtunk szerezni."
"Jövő héten további három napot tesztelünk Bahreinben, és ezt az időt ki kell használnunk. Ahogy a Forma-1-ben mindig, most is vannak még teendőink."
A 3. helyen, 0.724 másodperces hátránnyal Felipe Massa végzett, megelőzve csapattársát, Kimi Räikkönent. A Ferrari azzal a feladattal küldte pályára a versenyzőit, hogy hosszú etapokat teljesítve mindketten nyúzópróbának vessék alá a 056-os kódjelű motort. Az istálló közleménye szerint Räikkönen és Massa is túljutott a két nagydíjhétvége alatt várható távolságon, s mivel a brazil versenyző motorja még a délelőtt elérte futásteljesítményének felső határát, ő csak késő délután tért vissza a pályára. Räikkönen F2007-esében pedig egy alkalommal elromlott a sebességváltó.
A Ferrari a három nap alatt elvégezte az előre kitűzött tesztprogramot, s a hosszú etapok lebonyolítása mellett gyakorolta a boxkiállásokat, foglalkozott a beállításokkal, valamint elvégezte különféle mechanikai alkatrészek összehasonlító tesztjét is.
Noha Heikki Kovalainen csak az 5., Nelsinho Piquet pedig a 9. helyre kormányozta az R27-et, a Renault elégedett volt szombati munkájával. Miközben Kovalainen első nagydíjára, az idénynyitó melbourne-i futamra készülve az autó balanszával kísérletezett, és a Bridgestone gumik viselkedését elemezte, Piquet a mechanikai jellegű tesztekre koncentrált, és igyekezett minél több adatot begyűjteni az R27 tulajdonságairól.
A Renault ma a Hondához és a Toyotához hasonlóan több mint 1000 kilométert tett meg. A Hondánál ezúttal Rubens Barrichello bizonyult a gyorsabbnak, aki 1:32.115-ös körével Kovalainen mögött, a 6. helyen végzett. Jenson Button RA107-esében napközben kicserélték a motort, de a brit versenyző így is felzárkózott csapattársa mögé.
David Coulthard kezében a Red Bul RB3 végre bekerült a középmezőnybe. Az RBR az elmúlt három nap során a beállításokkal, a motor és a segédberendezések hűtésével, a fékek tesztelésével, a különféle rendszerek megbízhatóságának ellenőrzésével, a szoftverekkel, valamint a kétféle gumi összehasonlításával is foglalkozott.
Noha elismerte, hogy az autóval akadtak műszaki problémák, a Red Bull verseny- és tesztcsapatát irányító Paul Monaghan kiemelte, hogy ma Coulthard és Mark Webber is teljesítette a versenytávnak megfelelő távolságot. "David jó időeredményeket is elért, miközben Mark más jellegű munkát végzett el az autóval" - mondta Monaghan. - "Ami a hűtést és a fékeket illeti, úgy tűnik, jó formában vagyunk. Habár a megbízhatósággal még vannak gondjaink, szerintem ezektől meg tudunk szabadulni, mielőtt kezdetét veszi a teszt következő három napja."
A BMW Sauber ezúttal nem került a tabella elejére, ráadásul az F1.07 továbbra is sérülékenynek bizonyult: Nick Heidfeld autójában felrobbant a motor, és az olajellátás hibája miatt Robert Kubica autójában is ki kellett cserélni a V8-ast. Délelőtt mindketten a beállításokra és az aerodinamikára összpontosítottak, különféle első vezetőszárnyakat próbálva ki, mielőtt Kubica délután átváltott a lengéscsillapítókkal és az új aero-alkatrészekkel kapcsolatos munkára.
Anthony Davidson 126 kört tett meg a hibrid Super Agurival. Előfordulhat, hogy az új SA07-et csak az Ausztrál Nagydíj nyitónapján próbálhatja ki, ma ugyanis kiderült, hogy a korábbi törésteszten megbukó autó szolgálatba állítása további késedelmet szenvedhet.
A Toyota szombaton az összes többi csapatnál több kört tett meg, pedig mindkét autójával akadtak műszaki gondok. A Ralf Schumachert váltó Franck Montagny TF107-esében az ebédszünetben elvégezték a betervezett váltó- és motorcserét, ami azonban a vártnál hosszabb ideig tartott, Jarno Trulli pedig a rakoncátlankodó váltóvezérléssel küszködött, és az autója egyszer meg is állt a pályán.
"Ma az volt a pozitívum, hogy rengeteg kilométert teljesítettünk, csaknem két versenytávot, ami biztosan segítségünkre lesz" - mondta Trulli. - "Az időeredményeim sajnos nem voltak túl jók, ennek azonban leginkább az volt az oka, hogy nem edzésszimulációkat hajtottunk végre, hanem hosszú etapokat bonyolítottunk le. Tűrhető napot zártunk, és a megtett körök hozzásegítettek minket, hogy az autó sok részét, így az új aero-csomagot, kiértékeljük."
A tabella alján Scott Speed végzett a Toro Rosso STR02-vel. A csapatnál elismerték, hogy még a tanulási fázis elején tartanak, majd a tesztről készült sajtóközleményt, amelyben feltűnően gyakran szerepelt a "sebesség" (speed) szó, így zárták le: "Mielőtt valaki a fentiek alapján azt hinné, hogy a sebesség érzékeltetésére túl szűk a szókincsünk, örömmel jelentjük be, hogy Scott Speed idén is a Toro Rosso versenyzője lesz."
A bahreini teszt következő három napja jövő kedden veszi kezdetét.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2007. február 24., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:30.994 |
214.313 |
|
|
73 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.094 |
214.078 |
0.100 |
0.100 |
53 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.718 |
212.621 |
0.724 |
0.624 |
52 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:31.867 |
212.276 |
0.873 |
0.149 |
100 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:32.032 |
211.896 |
1.038 |
0.165 |
86 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:32.115 |
211.705 |
1.121 |
0.083 |
129 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:32.137 |
211.654 |
1.143 |
0.022 |
78 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull |
B |
1:32.220 |
211.464 |
1.226 |
0.083 |
73 |
|
9. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:32.334 |
211.203 |
1.340 |
0.114 |
102 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:32.451 |
210.936 |
1.457 |
0.117 |
65 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.475 |
210.881 |
1.481 |
0.024 |
95 |
|
12. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri F1 |
B |
1:32.553 |
210.703 |
1.559 |
0.078 |
126 |
|
13. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:32.917 |
209.878 |
1.923 |
0.364 |
110 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull |
B |
1:33.034 |
209.614 |
2.040 |
0.117 |
73 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.062 |
209.551 |
2.068 |
0.028 |
104 |
|
16. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
B |
1:33.255 |
209.117 |
2.261 |
0.193 |
60 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0083 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:30.994 |
- (2.261) - |
1:33.255 |
 | |
 | |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
McLaren |
1:30.994 |
0.000 |
1:31.044 |
0.050 |
ALO |
0.100 |
HAM |
2 |
Ferrari |
1:31.718 |
0.724 |
1:31.793 |
0.799 |
MAS |
0.149 |
RAI |
3 |
Renault |
1:32.032 |
1.038 |
1:32.183 |
1.189 |
KOV |
0.302 |
PIQ |
4 |
Honda |
1:32.115 |
1.121 |
1:32.126 |
1.132 |
BAR |
0.022 |
BUT |
5 |
Red Bull |
1:32.220 |
1.226 |
1:32.627 |
1.633 |
COU |
0.814 |
WEB |
6 |
BMW |
1:32.451 |
1.457 |
1:32.463 |
1.469 |
HEI |
0.024 |
KUB |
7 |
Super Aguri |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|