| Tesztek : Tesztek, Bahrein - 1. nap, kedd |
Tesztek, Bahrein - 1. nap, kedd
2007.07.09. 15:35
Újra a két Ferrari a leggyorsabb Bahreinben
|
A bahreini tesztsorozat második fordulójának nyitónapján ismét a két Ferrari ugrott a tabella élére, ráadásul ők tették meg a legtöbb kilométert is. Mögöttük Fernando Alonso végzett a McLarennel.
A Ferrari párosa visszatért a tabella élére Bahreinben, ahol kedden kilenc csapat folytatta a tesztelést a március 18-án kezdődő idényre készülve.
A két napos szünetet követően Felipe Massa 1:31.260-as köridővel bizonyult a leggyorsabbnak, azaz fél másodpercet javított múlt heti időeredményén. Massa és csapattársa, Kimi Räikkönen egy-egy teljes versenyhétvége programját szimulálták a nap folyamán, és a finn egy új aero-csomagot próbált ki, amit holnap Massa autójára is felszerelnek. A Ferrari ma mindenkinél több, 1067 kilométert tett meg.
A 3. helyen a címvédő Fernando Alonso végzett a McLaren volánjánál, akinek azonban már 0.591 másodperces hátrányt kellett elkönyvelnie Massával szemben. Alonso a Bridgestone gumik kiértékelésével foglalkozott, valamint az MP4-22 beállítási lehetőségeivel kísérletezett. Lewis Hamilton 1:32.193-as köridejével az 5. helyre repítette az autóját, a programja azonban két órával a tesztnap vége előtt megszakadt, amikor a McLaren olajszivárgás miatt megállt a pályán.
Alonso és Hamilton közé Robert Kubica férkőzött be a BMW Sauberral, aki délelőtt a beállításokat próbálgatta, majd délután különböző mechanikai konfigurációkkal hosszú etapokat teljesített. A csapat továbbra sem tudott megszabadulni a műszaki problémáktól, Kubica autója ugyanis kétszer is megállt, Sebastian Vettel F1.07-esében pedig először a sebességváltót, majd a kormányszervót kellett kicserélni, ami jelentős időveszteséget okozott.
A Renault ma nem a megfelelő okból tűnt ki a mezőnyből, mert a nap legemlékezetesebb mozzanata Heikki Kovalainen nagy sebességnél történt balesete volt. A finn versenyző délelőtt sokáig ki sem tudott menni a pályára, mert kisebb műszaki hibák hátráltatták, aztán mindössze 19 kör után elvesztette az uralmát az R27 felett.
"Ma elég komoly balesetet szenvedtem - a 7-es számú kanyarban kicsúsztam, és az autóm keményen a korlátnak ütközött" - mondta Kovalainen. - "A biztonsági berendezések tökéletesen működtek, az autó viszont súlyosan megrongálódott, és elképzelhető, hogy holnap délutánig nem is tudom folytatni a munkát. Ez hátráltatja a programunkat, ami bosszantó, de most az a legfontosabb, hogy a csapattal együttműködve minél gyorsabban rendbe hozzuk az autót."
Fisichella, aki csapattársa előtt, a 6. helyen zárta a napot, délelőtt egy versenytávot teljesített, ám őt is műszaki problémák akadályozták. Később áttért a beállításokkal és a balansszal kapcsolatos munkára.
A Toyota szintén nem úszta meg gondok nélkül a keddet, Ralf Schumachernek ugyanis megfájdult a háta, amikor egy kerékvetőre csúszva megpördült az autójával. Ezért a német versenyzőt, aki már korábban is küszködött hátproblémákkal, 36 kör után a tesztpilóta Franck Montagny váltotta le a volánnál. Montagny délután a beállításokkal kísérletezett, akárcsak Jarno Trulli, aki délelőtt Schumacherrel együtt új aerodinamikai alkatrészeket próbált ki. Trulli programja a kuplung hibája miatt késedelmet szenvedett.
"Elvégeztünk néhány tesztet a különféle gumikkal, és kiértékeltük az aero csomagot" - mondta Montagny. - "Kicsit gyorsabban is mehettünk volna, de nem volt lehetőségem edzéskört futni. Ez azonban nem fontos, mert a lényeg az, hogy be tudtam fejezni a munkát, amit Ralf kezdett el."
A Hondánál Christian Klien és James Rossiter rótta a köröket. A 11. helyen végző Klien aerodinamikai újításokat próbált ki, de már 2.118 másodperccel maradt le Massától. A Ferrari után viszont a Honda teljesítette a második legnagyobb távolságot.
A Red Bull ismét a mezőny hátsó fertályában maradt, David Coulthardot és Mark Webbert mindössze 0.116 másodperc választotta el egymástól, Coulthard alatt ráadásul egy műszaki probléma miatt meg is állt az RB3. A testvércsapat Toro Rosso STR02-esét Scott Speed vezette, aki 1:34.137-es köridejével a tabella aljára került.
Takuma Sato tovább rótta a köröket a hibrid Super Agurival, amellyel Ralf Schumacher Toyotája előtt, a 15. helyen zárta a napot.
A csapatok csütörtökig folytatják a tesztelést Bahreinben.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2007. február 27., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.260 |
213.688 |
|
|
102 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:31.590 |
212.918 |
0.330 |
0.330 |
95 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.851 |
212.313 |
0.591 |
0.261 |
96 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.108 |
211.721 |
0.848 |
0.257 |
74 |
|
5. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.193 |
211.526 |
0.933 |
0.085 |
55 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:32.556 |
210.696 |
1.296 |
0.363 |
82 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:32.880 |
209.961 |
1.620 |
0.324 |
19 |
|
8. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:32.999 |
209.693 |
1.739 |
0.119 |
37 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:33.150 |
209.353 |
1.890 |
0.151 |
64 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:33.219 |
209.198 |
1.959 |
0.069 |
34 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:33.378 |
208.841 |
2.118 |
0.159 |
90 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.526 |
208.511 |
2.266 |
0.148 |
69 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:33.642 |
208.253 |
2.382 |
0.116 |
74 |
|
14. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
B |
1:33.697 |
208.130 |
2.437 |
0.055 |
78 |
|
15. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:33.813 |
207.873 |
2.553 |
0.116 |
75 |
|
16. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:34.030 |
207.393 |
2.770 |
0.217 |
36 |
|
17. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:34.137 |
207.158 |
2.877 |
0.107 |
44 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0106 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:31.260 |
- (2.877) - |
1:34.137 |
 | |
 | |
|
| |
|