A bahreini teszt zárónapján Felipe Massa tovább javított az eredményén, immár 1:29-es kört szorítva ki a Ferrariból. Mögötte a Renault párosa, majd Kimi Räikkönen végzett.
Felipe Massa a bahreini tesztelés utolsó napján, csütörtökön is megtartotta a vezetést, sőt, eddigi teljesítményére rátett még egy lapáttal, amikor sikerült megfutnia 2007 leggyorsabb körét a sivatagi pályán.
Noha ma Takuma Satót leszámítva mindenki javított eddigi időeredményén, Massa volt az egyedüli, aki 1:30 alá tudta szorítani a lécet, amikor 1:29.989-es kört szorított ki Ferrarijából. A hírek szerint ezt új gumikon, de nem alacsony üzemanyagszinttel érte el.
Massának már délelőtt sikerült befejeznie az erre a hétre tervezett programját, ezért délutánra átadta az új aero-csomagot csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki 1:30.534-es köridejével a 4. helyen végzett. Erre a napra mindkettejük F2007-esébe egy-egy új motort szereltek, s mindketten főként a beállításokra koncentráltak.
A Renault ezúttal kitört a középmezőnyből, Heikki Kovalainen és Giancarlo Fisichella ugyanis megszerezte a 2-3. helyet, azonban egyikük számára sem telt el műszaki problémák nélkül ez a tesztnap. Fisichella autójában a Renault tájékoztatása szerint egy olyan alkatrész romlott el, amely előzőleg már túljutott előírt élettartamán, míg Kovalainen R27-ese egyszer megállt a pályán.
"Délelőtt a különféle műveleteket gyakoroltuk, különösebb gondok nélkül, majd mindkét autóval áttértünk a beállításokkal kapcsolatos munkára" - mondta a Renault vezető tesztmérnöke, Christian Silk. - "Heikkit és Giancarlót műszaki problémák hátráltatták, de a csapat keményen igyekezett, hogy megoldja ezeket, és ki tudjuk használni a fennmaradó időt. Végül biztató eredménnyel zártuk le a felkészülést az idényre."
A címvédő Fernando Alonso ezúttal 5. lett, jóllehet, csak egy hajszállal maradt le Räikkönentől. A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa viszont már 0.790 másodperccel lassabb volt csapattársánál.
Rubens Barrichello a legjobb hat között tartotta a Hondát, Jenson Button azonban csak 1:31.837-es köridőt tudott elérni az RA107-tel, ezért csupán Franck Montagny-t és Takuma Satót előzte meg. A Honda cserébe mindenkinél több, 1164 kilométert teljesített a nap folyamán, így a Ferrarit megelőzve a heti kilométerlistán is megszerezte a vezetést.
Scott Speed meglepően jól szerepelt a Toro Rosso volánjánál, amikor 1:31.500-as körideje jóvoltából elhódította a 8. helyet a Ferrari-motoros Red Bull-klónnal, miközben Tonio Liuzzi a testedzés közben megsérült lábát fájlalta. A Toro Rosso a jövő héten, Mugellóban bejáratja a második STR02-es kasztnit is.
Maga a Red Bull valamivel lassabb volt a testvérénél, jóllehet, David Coulthard mindössze 0.089 maradt le Speedtől, Mark Webber pedig két hellyel hátrébb, 11-edikként zárta a napot. Amíg Webber egy versenyszimulációt teljesített, Coulthard is megtett több hosszú etapot. A Red Bull a jövő héten két napig még Magny-Cours-ban fog tesztelni, ahol kipróbálják az RB3-hoz készült új aero-csomagot.
A BMW Sauber ismét műszaki problémákkal küszködött, ráadásul az F1.07 ezúttal különösebben gyors sem volt. Jóllehet, hivatalos közleménye szerint "a csapat zökkenőmentes és eredményes napot zárt", helyszíni megfigyelők arról számoltak be, hogy Nick Heidfeld autója délután 4 körül, Robert Kubicáé pedig negyedórával a teszt leintése előtt megállt.
Heidfeld, aki a BMW aerodinamikai programjában segédkezett, valamint a lengéscsillapítókat tesztelte és a beállításokkal foglalkozott, 1.731 másodperces hátránnyal 10. lett. Kubica eközben hosszú etapokat teljesített, illetve a hűtéssel kapcsolatos munkában vett részt.
A BMW technikai igazgatója, Willy Rampf elégedetten nyilatkozott az istálló felkészültségéről. "A bahreini dupla teszt az egyenletes időjárási körülmények miatt különösen fontos volt" - mondta. - "Sikerült leellenőriznünk a hűtésrendszer működését és a gumik viselkedését a magas pályahőmérséklet mellett, ami az idény első három nagydíján is várható lesz. A múlt héten teljesített versenyszimuláció mindkét autónkkal hibátlanul ért véget, biztató eredménnyel."
A Toyota helyzete ma sem fordult jobbra, a TF107 csupán a hibrid Super Agurit előzte meg. Ralf Schumacher Kubicától alig 0.040 másodperccel maradt le, a tesztpilóta Franck Montagny-nak azonban már 2.275 másodperces hátrányt kellett elkönyvelnie Massa Ferrarijához képest.
A tabella alján Sato végzett a Super Agurival, és a napja nem volt zavartalan, mert egy rázókövön megrongálta az autóját, így a csapatnak a tervezettnél korábban össze kellett pakolnia.
Az istállók többsége ezzel a pályán befejezte a felkészülést a március 18-án rajtoló 2007-es idényre, s hamarosan Melbourne felé veszi az irányt.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2007. március 1., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:29.989 |
216.706 |
|
|
45 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:30.384 |
215.759 |
0.395 |
0.395 |
61 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:30.498 |
215.488 |
0.509 |
0.114 |
64 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:30.534 |
215.402 |
0.545 |
0.036 |
77 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:30.564 |
215.331 |
0.575 |
0.030 |
113 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:31.067 |
214.141 |
1.078 |
0.503 |
118 |
|
7. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:31.354 |
213.468 |
1.365 |
0.287 |
90 |
|
8. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:31.500 |
213.128 |
1.511 |
0.146 |
124 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.589 |
212.921 |
1.600 |
0.089 |
66 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:31.720 |
212.617 |
1.731 |
0.131 |
83 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.742 |
212.566 |
1.753 |
0.022 |
92 |
|
12. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:31.751 |
212.545 |
1.762 |
0.009 |
98 |
|
13. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:31.791 |
212.452 |
1.802 |
0.040 |
81 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:31.837 |
212.346 |
1.848 |
0.046 |
97 |
|
15. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:32.264 |
211.363 |
2.275 |
0.427 |
119 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:33.357 |
208.888 |
3.368 |
1.093 |
53 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0124 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:29.989 |
- (3.368) - |
1:33.357 |
 | |
 | |
|
|