| Tesztek : Tesztek, Sepang - 1. nap, kedd |
Tesztek, Sepang - 1. nap, kedd
2007.07.09. 15:37
Kubica Räikkönent megelőzve nyitotta a sepangi tesztet
|
A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica volt a leggyorsabb sepangi tesztsorozat első napján, amelyen a csapatok közötti, 2007-re kötött megállapodásnak megfelelően minden istálló csak egy autóval vett részt.
Robert Kubica kezdte a tabella élén az F1-es csapatok háromnapos gyakorlását Sepangban, a jövő hétvégén esedékes Malajziai Nagydíj helyszínén.
A BMW lengyel versenyzője kilenc kollégáját előzte meg a trópusi aszfaltcsíkon, az istállók tesztkorlátozási egyezménye ugyanis csapatonként egyetlen autó használatát teszi lehetővé a szezon folyamán, a Spyker pedig Silverstone-ban gyakorol.
A mezőny pillanatnyilag harmadik legerősebb istállójának számító BMW jó néhány aerodinamikai újítást szerelt fel autójára az idénynyitó óta, és a gyakran meghibásodó sebességváltón is több módosítást hajtott végre. Az Ausztrál Nagydíjat a negyedik helyről feladó Kubicát így ezúttal semmilyen probléma nem hátráltatta, és végül mindenkinél több, 92 kört töltött a pályán.
A lengyel ezalatt a közelgő sepangi versenyre is elkezdte beállítani az F1.07-est, ami a Bridgestone kétféle gumikeverékének vizsgálatát és a malajziai klímában létfontosságú hűtési rendszerek ellenőrzését is magában foglalta.
Hasonló programot teljesített az Ausztráliában domináns győzelmet arató Kimi Räikkönen is, aki 54 kört pakolt Ferrarijába, és 0.115 másodperccel elmaradva Kubica idejétő a tabella második helyére szorult. Az F2007-et szerdán is a finn vezetheti.
A harmadik pozíciót a Williams versenyzője, Alex Wurz szerezte meg, aki csapatával az FW29 egyetlen gyors körben nyújtott teljesítményére koncentrált. Az osztrák emellett kipróbálta a két Bridgestone-keveréket is, amelyek között "nagy különbséget" észlelt, ám azt nem említette, hogy a lágyabb vagy a keményebb abroncsok javára.
A Honda eddigi formájához képest előkelően szerepelt Rubens Barrichello, aki a McLaren tesztpilótáját, Pedro de la Rosát megelőzve a negyedik legjobb köridőt érte el. A gőzerővel dolgozó istálló az aero-csomag és az első felfüggesztés több elemét is lecserélte az RA107-esen a a halovány melbourne-i hétvége óta.
A McLaren szintén számos kisebb-nagyobb módosítást hajtott végre az MP4-22-esen, ami a gárda reményei szerint rövidesen megközelíti a Ferrari teljesítményét. De la Rosa, aki a gumik összehasonlítását is elkezdte, szerdán Lewis Hamiltonnak adja át a helyét.
A hatodik legjobb köridő és a tesztnap egyetlen piros zászlós figyelmeztetése Franck Montagny nevéhez fűződik. A TF107 néhány perccel az ebédszünet előtt állt meg a pályán, vélhetően a hajtáslánc meghibásodása miatt, de a gárda délutánra megjavította, így Montagny is nekiláthatott a Bridgestone-ok teszteléséhez.
"Néhány műszaki probléma megállásra kényszerített, de délután mindkét keveréken több hosszú etapot tudtam megtenni. Én is nagy különbséget észleltem köztük, de hosszú távon ez kevésbé volt érzékelhető, legalábbis számunkra" - összegezte tapasztalatait a francia tesztpilóta az autosport.com-nak.
A Melbourne-ben remeklő Super Aguri ezúttal is kiváló tempót diktált, Takuma Sato a Red Bull, a Renault és a Toro Rosso pilótáit is megelőzte. A csapat ráadásul még nem is szerelte fel az SA07-es aerodinamikai fejlesztéseit, melyek csak szerdára érkeznek meg a leafieldi gyárból.
A nap legpechesebb istállójának a Renault bizonyult, Nelsinho Piquet egy motorhiba miatt mindössze 32 körön át nyüstölhette az R27-est. A gárda tesztcsapatot irányító Christian Silk elmondta: "Sajnos Nelson nem sokat vezethetett ma, de így is sikerült szilárd alapot találnia a beállításokhoz. Az autó balansza jó, így holnap folytathatjuk az eredeti programunkat Heikki (Kovalainennel)."
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2007. március 27., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:36.187 |
207.458 |
|
|
92 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.302 |
207.211 |
0.115 |
0.115 |
54 |
|
3. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:36.334 |
207.142 |
0.147 |
0.032 |
89 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:36.826 |
206.089 |
0.639 |
0.492 |
82 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:37.106 |
205.495 |
0.919 |
0.280 |
60 |
|
6. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:37.267 |
205.155 |
1.080 |
0.161 |
73 |
|
7. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:37.389 |
204.898 |
1.202 |
0.122 |
72 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.609 |
204.436 |
1.422 |
0.220 |
82 |
|
9. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:38.199 |
203.208 |
2.012 |
0.590 |
32 |
|
10. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:38.503 |
202.581 |
2.316 |
0.304 |
69 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0085 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:36.187 |
- (2.316) - |
1:38.503 |
 | |
 | |
|
|
|
|