| Tesztek : Tesztek, Sepang - 2. nap, szerda |
Tesztek, Sepang - 2. nap, szerda
2007.07.09. 15:38
Räikkönen négy tizeddel a többiek előtt Sepangban
|
Kimi Räikkönen vette át a vezetést a sepangi teszt második napján, szerdán. A Ferrari versenyzője mögött az ismét jó tenpót diktáló Alex Wurz és a Red Bull-os David Coulthard végzett.
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj győztese, finn Kimi Räikkönen állt az élre a malajziai tesztsorozat második napján, szerdán, amelyen a Spykeren kívül ismét valamennyi istálló részt vett.
A Ferrari versenyzője az ideális beállításokat keresve, valamint az aerodinamikát és az elektronikát tesztelve 61 kört tett meg a nap folyamán, és 1:35.268-as időeredménye 0.434 másodperccel jobb volt mindenki másénál. Holnap, a teszt utolsó napján már csapattársa, Felipe Massa veszi át tőle az F2007 volánját.
A 2. helyen az ismét ígéretes tempót diktáló Alex Wurz végzett a Williams-szel, aki ma mindenkinél több, 114 kört teljesített a napos, meleg időben. Mögé David Coulthard tornázta fel a jelek szerint egyre javuló Red Bull RB3-at.
Ralf Schumacher, aki mindössze 0.039 másodperccel bizonyult lassabbnak Coulthardnál, a 4. helyre kormányozta a Toyota TF107-et, délután azonban megpördült egyszer, előcsalva a piros zászlókat. A csapat ettől függetlenül elégedett volt az elvégzett munkával, különösen az autó megbízhatóságával.
"Ez tűrhető nap volt, semmilyen gondunk nem akadt az autóval, ami biztató" - mondta Ralf. - "A pilótafülkében óriási a forróság, de eleget edzettem ahhoz, hogy meg tudjak birkózni vele. Ez a mai hasznos tesztnap volt számomra, biztosan segíteni fog, amikor megkezdődik a nagydíjhétvége. Különféle beállításokat próbáltunk ki, megfigyeltük, hogyan reagálnak az autó és a gumik az eltérő körülményekre, és minden jól ment."
A tegnapi leggyorsabb Robert Kubica 1:35.887-es időeredménye ma az 5. pozícióhoz volt elég. A BMW Sauber lengyel versenyzője a közelgő Malajziai Nagydíjra készülve a beállításokra vadászott, összehasonlította a rendelkezésére álló kétféle gumit, a hűtést és az elektronikát tesztelte, valamint gyakorolta a rajtolást is. Holnap Nick Heidfeld folytatja a munkáját.
A McLarennél ezúttal a Pedro de la Rosát váltó Lewis Hamilton rótta a köröket, mégpedig szám szerint 69-et. Amellett, hogy megismerkedett a számára új sepangi pályával, Hamilton a gumikkal és a versenybeállításokkal kapcsolatos munkában vett részt, az autója azonban két perccel a tesztnap vége előtt megállt valamilyen műszaki probléma miatt.
Noha a csapatok által aláírt megállapodás értelmében idén minden istálló csak egy-egy autót használhat az idény közbeni tesztnapokon, három alakulat a nap folyamán felváltva szerepeltette két versenyzőjét.
A Super Agurinál Takuma Sato és Anthony Davidson osztozott az SA07-en. 1:36.306-os körideje révén Sato mindössze 0.191 másodperccel maradt le Hamiltontól, így a 7. helyen végzett, míg a melbourne-i hátsérüléséből felépülő Anthony Davidson 1.570 másodperccel lassabb volt nála.
A Super Aguri kipróbált egy újfajta jelölést a lágy gumikon, a Bridgestone által szerdán alkalmazott piros folt ugyanis nem bizonyult elég hatékonynak.
A Honda szintén mindkét versenyzőjének lehetőséget adott a vezetésre. Délelőtt Rubens Barrichello ült az RA107-ben, de mindössze 36 kört tudott megtenni, mielőtt az autójában felrobbant a motor. Ennek ellenére egy hajszállal gyorsabb volt Jenson Buttonnál, aki délután vette át a volánt, és csupán 24 kört teljesített.
A címvédő Renault ismét nem remekelt, a csapatnál mégis elégedettek voltak az elvégzett munkával. Heikki Kovalainen, aki Hamiltonhoz hasonlóan most járt először Sepangban, s a beállítások és az aerodinamika tesztelésén túl a boxkiállások gyakorlására is szakított időt, elmondta: "Nagyon szórakoztató vezetni ezen a pályán. Hihetetlenül meleg van, a pálya azonban élvezetes. Azonnal otthonosan éreztem magam rajta, keményen nyomhattam a gázt, és az időeredményeim egyenletesek voltak. Az autó elég kiegyensúlyozottnak tűnt, és elvégeztünk vele néhány érdekes tesztet is."
"Heikki gyorsan megtanulta a pályát, és első itteni tesztnapján könnyedén alkalmazkodott a körülményekhez, ezért nagyon korán elkezdhettünk a tesztprogramunkkal foglalkozni" - tette hozzá a Renault vezető tesztmérnöke, Christian Silk. - "Az autó kezesen viselkedett, és jól reagált az elvégzett változtatásokra."
A tabella alján a Toro Rosso versenyzőpárosa, Scott Speed és Tonio Liuzzi zárta a napot.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2007. március 28., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:35.268 |
209.460 |
|
|
61 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:35.702 |
208.510 |
0.434 |
0.434 |
114 |
|
3. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:35.712 |
208.488 |
0.444 |
0.010 |
87 |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:35.751 |
208.403 |
0.483 |
0.039 |
81 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:35.887 |
208.107 |
0.619 |
0.136 |
111 |
|
6. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.115 |
207.614 |
0.847 |
0.228 |
69 |
|
7. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:36.306 |
207.202 |
1.038 |
0.191 |
63 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:36.563 |
206.651 |
1.295 |
0.257 |
36 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:36.578 |
206.618 |
1.310 |
0.015 |
86 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:36.617 |
206.535 |
1.349 |
0.039 |
24 |
|
11. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:37.876 |
203.878 |
2.608 |
1.259 |
39 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.910 |
203.808 |
2.642 |
0.034 |
36 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.971 |
203.681 |
2.703 |
0.061 |
32 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0099 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.268 |
- (2.703) - |
1:37.971 |
 | |
 | |
|
| |
|