| 2007 : Hamilton első győzelmét aratta a kanadai flúgos futamon - Heidfeld és Wurz a dobogón |
Hamilton első győzelmét aratta a kanadai flúgos futamon - Heidfeld és Wurz a dobogón
2007.07.09. 15:38
Lewis Hamilton megszerezte pályafutásának első győzelmét a Kanadai Nagydíjon, azon a roncsderbin, amit a Safety Car számtalan megjelenése, Felipe Massa és Giancarlo Fisichella kizárása, valamint Robert Kubica ijesztő, de szerencsés kimenetelű balesete tett emlékezetessé.
A safety car miatt az erősorrend teljesen felborult, és leginkább ennek köszönhető, hogy Nick Heidfeld megszerezte a második helyet, míg Alexander Wurz 16 pozíciót javítva harmadik lett.
Ideális körülmények közt kezdődött meg a 39. Kanadai Nagydíj, a levegő 27, a pálya 57 fokosra melegedett fel.
A futamot a két mclarenes pilóta, Lewis Hamilton és Fernando Alonso várhatták a legjobb előjelekkel, hiszen övék volt az első sor. A startlámpák kialvása után nem sokkal viszont a második helyről induló kétszeres világbajnok rontott, így visszaesett a remekül induló Nick Heidfeld mögé.
Hamilton könnyedén őrizte meg első helyét, és nem is várt sokat körről-körre folyamatosan húzott el a mögötte haladóktól, akik nem tudták vele tartani a lépést. Erre Jenson Buttonnak volt a legkevesebb esélye, hiszen a brit Hondája a rajt után állva maradt.
A futam első pillanatai nem sikerültek túl jól a ferraris Kimi Raikkönennek sem, a finn pilóta a negyedik helyről a hatodikra esett vissza, hiszen ő is elrontotta az első kanyart, így csapattársa, Felipe Massa mellett Nico Rosberg is beférkőzött elé. Raikkönen később újra megcsúszott, így esélye sem volt előrébb lépni.
A mezőny hátsó felében Scott Speed próbált pozíciót nyerni, de manővere kudarcot vallott, bal első kerekével eltalálta Alexander Wurz autójának hátulját. Emiatt a Toros Rosso kerékfelfüggesztése el is tört, így az amerikai versenyző nem folytathatta a körözést.
Alonsónak nem csak a rajt után nem sikerült bevennie az első kanyart, később újabb két alkalommal elfékezte magát a pálya ezen pontján, amit azért is bánhatott, mert Felipe Massa így könnyedén megelőzte őt.
A 23. percben azonban új fordulatot vett a futam! Adrian Sutil lekoccolta a betonfalat az egyik kanyarban és rossz helyen állt le autójával. Emiatt a pályára küldték a biztonsági autót, ami alaposan megkeverte a sorrendet.
A safety car négy körrel később elhagyta a pályát, de csak néhány percre. A 28. fordulóban ugyanis Robert Kubica a hajtűkanyar előtt kissé az egyik Toyotának ütközött, ami elég volt ahhoz, hogy a lengyel elveszítse autója felett az uralmat. A BMW előbb őrületes tempóval nekivágódott a pálya melletti betonfalnak, majd az aszfalton keresztbe csúszva a túloldalon a korlát tövében állt meg a jobb oldalára fordulva. Az autóról három kerék is leszakadt, és rengeteg törmelék maradt a pályán.
A pályabírók és hamarosan az orvosi segítség is megérkezett a lengyel pilótához, és természetesen ismét beküldték a biztonsági autót is. Kubicát még hosszú percekig nem szabadították ki a roncsból, de mint később a pálya orvosi központjában kiderült, a fiatal pilóta szerencsére nem szenvedett súlyos sérüléseket.
Amíg a safety car a mezőny előtt haladt, néhányan újra a bokszutcába látogattak így a sorrend ismét alaposan átalakult. A pilótáknak idén eddig még nem volt alkalmuk a biztonsági autós szabályokat begyakorolniuk, talán éppen emiatt valamiféle szabálytalanság miatt Fernando Alonso és Nico Rosberg is stop&go büntetést kapott.
Kicsit később a bokszkijáratban Jarno Trulli és Nico Rosberg mutatott be páros gyakorlatot, az egymás mögött haladó duó megpördült. A fiatal német Williamse a pályán állt meg, és néhány pillanatig állva maradt, de a biztonsági autóra ezúttal nem volt szükség, hiszen Rosberg el tudott indulni.
Később Christijan Albers miatt azonban mégis be kellett jönnie a megkülönböztető jelzést használó Mercedesnek, a holland falnak csapata Spykerét. Még a második biztonsági autós szakasz alatt Giancarlo Fisichella és Felipe Massa is akkor jött vissza a pályára, amikor piros volt a lámpa a bokszutca kijáratában. Emiatt a versenybíróság kizárta a két, egyébként pontszerző helyeken autózó pilótát.
A biztonsági autó pilótája viszont az utolsó körökben sem fújhatta ki magát, mivel ismét a pályára rendelték. 15 körrel a vége előtt ugyanis Vitantonio Liuzzi törte össze autóját a célegyenes előtti utolsó sikánban lévő bajnokok falának nevezett betontömbön.
A leintésig a sorrend már nem változott, így Lewis Hamilton történelmi győzelmet aratott, Heidfeld idén először lett dobogós, Wurz pedig óriási meglepetésre harmadik lett. A motorcsere miatt az utolsó helyről rajtoló Heikki Kovalainen negyedik helye is említést érdemel.
Közben kiderült, hogy a brutális balesetet szenvedő Robert Kubica lába eltört, de ennek ellenére a körülményekhez képest jól van.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2007. június 10., vasárnap |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-31 fok, aszfalt: 50-56 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó32:09.290 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
|
1ó44:11.292 |
|
|
70 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
4.343 |
|
|
70 |
|
3. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
5.325 |
|
|
70 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
6.729 |
|
|
70 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
+ |
13.007 |
|
|
70 |
|
6. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
16.698 |
|
|
70 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
21.936 |
|
|
70 |
|
8. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
22.888 |
|
|
70 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
22.960 |
|
|
70 |
|
10. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
23.984 |
|
|
70 |
|
11. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
24.318 |
|
|
70 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
30.439 |
|
|
70 |
|
|
|
|
13. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
12 kör |
|
kicsúszás |
58 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
16 kör |
|
kicsúszás |
54 |
|
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
19 kör |
|
kizárás |
51 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
19 kör |
|
kizárás |
51 |
|
17. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
23 kör |
|
kicsúszás |
47 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
34 kör |
|
műszaki |
36 |
|
19. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
54 kör |
|
baleset |
16 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
49 kör |
|
kicsúszás |
21 |
|
21. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
62 kör |
|
kicsúszás |
8 |
|
22. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
70 kör |
|
műszaki |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Alonso (McLaren) |
1:16.367 |
|
|
46 |
|
 |
 |
 |
|
| |