| Tesztek : Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő |
Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő
2007.07.09. 15:38
Räikkönen Satót előzte meg a barcelonai nyitónapon
|
Kimi Räikkönen érte el a legjobb köridőt a barcelonai teszt hétfői nyitónapján. A finn Ferrariját meglepetésre Takuma Sato közelítette meg a leginkább, a harmadik pedig Pedro de la Rosa lett a meghökkentő első szárnnyal felszerelt McLaren volánjánál.
Hétfőn kezdetét vette a háromnapos barcelonai teszt, amelyen az istállók az utolsó simításokat végzik el a Spanyol Nagydíjon bevetésre szánt, nagyszabású fejlesztési csomagjaikon.
A szezon alatti gyakorlásokra vonatkozó egyezmény értelmében minden csapat egy autóval vett részt a tesztnapon, s közülük a világbajnokságot holtversenyben vezető Kimi Räikkönen Ferrarija bizonyult a leggyorsabbnak.
Az 1:21.194-es kört repesztő finn közel száz kört teljesített a katalán aszfaltcsíkon, hogy visszajelzéseket szolgáltasson az F2007 aerodinamikai újításairól, de programja a jövő hétvégi versenyre szánt beállítások körvonalazására is kitért. A Ferrari munkáját kedden is Räikkönen segíti.
A finn mögé meglepetésre Takuma Sato zárkózott fel egy remekül sikerült kvalifikációs szimuláció során, jelezve, hogy a Super Aguri is gőzerővel fejleszti a tavalyi Hondára épülő versenyautóját. Az SA07 számos új aero-elemmel felszerelve rótta a köröket, ráadásul a gárda megkapta a Hondától a legújabb sebességváltó-specifikációt is.
A legnagyobb felzúdulást keltő újítással mindazonáltal a McLaren rukkolt elő. Az MP4-22 első légterelője olyan felső szárnyelemet kapott, ami teljes egészében átíveli az autó orrkúpját. A gárda a múlt héten a menorcai repülőtéren lebonyolított egyenesfutási teszten próbálta ki először az újítást, ami most élesben is jó eredményeket produkált.
"Sokat dolgoztunk az aerodinamikán, folytatva a Menorcában elkezdett munkát, és találtunk egy kis előrelépést" - nyilatkozta az autosport.com-nak a szokatlan kinézetű autót a harmadik helyre kormányzó Pedro de la Rosa.
"Elfogadhatóan sikerült a tesztnap. A javulás mértéke csekély, de minden századmásodperc számít, és Fernando (Alonso) holnap újabb aero-elemeket vesz szemügyre" - tette hozzá a spanyol tesztpilóta, aki Ralf Schumacher Toyotáját előzte meg hajszállal a tabellán.
A németet sokáig a tesztnap legjobbjaként tartotta számon az időmérő rendszer, ám kiderült, hogy leggyorsabb körét a pálya utolsó kanyarja elé beépített sikán átvágásával érte el. Ralf egyébként arra fordította edzésideje zömét, hogy ideális beállítást találjon a jelentős ráncfelvarráson átesett TF107 elülső részéhez, ez ugyanis az eddigi futamokon nem sikerült neki.
Ezúttal azonban Schumacher gyorsabb volt Nick Heidfeldnél, aki az ötödik helyre iratkozott fel a hosszú etapokon továbbra is kiváló tempót diktáló BMW volánjánál. A német főként az aerodinamikai fejlesztések kiértékelésében segítette csapata mérnökeit.
A 6. helyre Rubens Barrichello zárkózott fel a mélyrepülésben levő Hondával, de lemaradása már közel másfél másodpercre rúgott Räikkönen etalonjához képest. A 132 körével a nap legszorgalmasabb pilótájává avanzsáló brazil kezdetben hosszú etapokon tesztelte az RA106 új aero-elemeit, mielőtt áttért a Spanyol Nagydíjra szánt gumiválasztás előkészítésére.
Mögötte a Renault fiatal tesztpilótája, Nelsinho Piquet végzett, aki két hónapnyi kihagyás után tért vissza a kormánykerék mögé. A brazil 125 körön át gyűjtötte az adatokat az R26 új aero-csomagjáról, amelytől a csapat azt reméli, hogy véget vet rejtélyes gyengélkedésének.
Piquet mögé a két RB3-at vezető pilóta, Tonio Liuzzi és David Coulthard iratkozott fel a tabellára, megelőzve a Spyker és a Williams tesztpilótáit, akik visszafogott tempójuk mellett össze is törték autóikat. A Spykert Adrian Valles rongálta meg, miután átvette a délelőtt tesztelő Giedo van der Garde helyét, a Williams-nél pedig Kazuki Nakajima balesete vetett véget idejekorán az edzésnapnak.
A kár az utóbbi esetben volt jelentősebb: a japán tesztpilóta kora délután 210 km/órás tempónál vesztette el uralmát autója felett a Campsa-kanyarban, s vágódott a gumifalba. A Williams jobb oldala alaposan összetört, ami meghiúsította, hogy Nico Rosberg pályára lépjen, a csapat szerint azonban keddre helyrehozzák a kárt.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2007. április 30., hétfő |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 13-34 fok, aszfalt: 17-49 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:21.194 |
206.395 |
|
|
97 |
|
2. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:21.858 |
204.720 |
0.664 |
0.664 |
99 |
|
3. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.906 |
204.600 |
0.712 |
0.048 |
101 |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:21.983 |
204.408 |
0.789 |
0.077 |
93 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.114 |
204.082 |
0.920 |
0.131 |
74 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:22.655 |
202.746 |
1.461 |
0.541 |
132 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:22.763 |
202.482 |
1.569 |
0.108 |
125 |
|
8. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.771 |
202.462 |
1.577 |
0.008 |
56 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:23.165 |
201.503 |
1.971 |
0.394 |
47 |
|
10. |
|
Adrian Valles |
ESP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:23.343 |
201.073 |
2.149 |
0.178 |
44 |
|
11. |
|
Guido van der Garde |
HOL |
Spyker-Ferrari |
B |
1:23.466 |
200.776 |
2.272 |
0.123 |
37 |
|
12. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:24.241 |
198.929 |
3.047 |
0.775 |
43 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0112 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.194 |
- (3.047) - |
1:24.241 |
 | |
 | |
|
| |
|