| Tesztek : Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd |
Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd
2007.07.09. 15:39
Räikkönen esőben is az élen maradt Barcelonában
|
Egész nap zuhogó eső hátráltatta kedden a Barcelonában tesztelő csapatokat, Kimi Räikkönen azonban annak ellenére az élen tartotta Ferrariját, hogy délután a gumifalba csúszott a vizes pályáról.
A Barcelonában zajló teszt második napján folytatódott az F1-es csapatok idei pechszériája az időjárással, reggel ugyanis zuhogó eső fogadta a technikusokat és a pilótákat a katalán versenypályán.
Az égi áldás - változó intenzitással - egész nap hátráltatta a Spanyol Nagydíjra készülő istállókat, és csak röviddel az ebédszünet után hagyott alább. A mezőny zöme így jóformán mindössze kora délután merészkedett a pályára.
Fernando Alonso mindössze egyetlen tapogatózó kör erejéig, a McLarennél ugyanis hasztalannak ítélték a további körözést. A világbajnoknak lesz még alkalma gyakorolni, hiszen a csapatok áprilisi egyezségük értelmében csütörtökig meghosszabbították a három naposra tervezett tesztet.
A víz nem mindenkit riasztott el: Kimi Räikkönen például mindenki másnál több, 54 körön át csiszolta a Ferrari esős beállításait, és talán még tovább folytatta volna, ha a 3-as kanyarban nem veszti el uralmát az F2007 fölött. Az új oldaldobozokkal és motorburkolattal felszerelt autó háttal a gumifalba csúszott, és bár nem rongálódott meg, a finn nem folytatta a munkát.
A legjobb időt - 1:30.280 - így is Räikkönen érte el, közel másfél másodperccel megelőzve Mark Webber Red Bullját. Az ausztrál csapata a második leggyorsabb kör mellett azért is elégedetten zárhatta a napot, mert az eső nem hátráltatta a Spanyol Nagydíjon bevetésre szánt ultragyors sebességváltójuk tesztelését.
A tabella harmadik helyére a Renault versenyzője, Heikki Kovalainen kapaszkodott fel, aki a zord időjárás ellenére elégedetten szállt ki autójából. "Noha a pocsék körülmények miatt nem tudunk haladni a tervezett programunkkal, nekem és a csapatnak is hasznos volt a mai tesztnap" - fogalmazott az 53 kört lehúzó finn.
"Személy szerint minden körben próbáltam javítani valamennyit: új ívekkel kísérleteztem, és igyekeztem minél tovább kitolni a fékpontokat. A pálya folyamatosan változott, így a teljes esőgumikat és az intermediate-eket is kipróbáltuk. Őszintén szólva élveztem a vezetést a vizes pályán, mert más, mint szárazon, és nagyon szórakoztató a pilóták szemszögéből" - tette hozzá Kovalainen.
Az 1:32.149-et repesztő finn egy paraszthajszállal előzte meg a negyedik leggyorsabb Nick Heidfeldet, aki mindössze 17 kört töltött a pályán a BMW-Sauber volánja mögött. Heidfeldet honfitársa, Nico Rosberg követte a tabellán azzal a Williamsszel, amit a gárda szerelői Kazuki Nakajima hétfői balesete nyomán az éjszaka pofoztak helyre.
Rubens Barrichello a hatodik pozícióba kormányozta az RA106-ot, amelynek új aero-csomagját esőgumikon és intereken is kiértékelte. A brazil mögött Jarno Trulli végzett a Toyotával. A kölni csapat az időjárás miatt az elektronikai rendszerek és a fedélzeti szoftverek vizsgálatával, illetve különféle motorspecifikációk összehasonlításával töltötte ki a tesztnapot.
Takuma Sato az esőben nem tudta megismételni hétfői brillírozását a Super Agurival, de így is megelőzte a Toro Rosso pilótafülkéjén osztozkodó Tonio Liuzzit és Scott Speedet, valamint Adrian Sutil Spykerét. A német csak 11 kört teljesített, noha a Spyker a mezőnyben egyedüliként nem használja ki a csütörtöki extra tesztnapot, és már szerdán befejezi a munkát.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2007. május 1., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős (levegő: 12-17 fok, aszfalt: 13-22 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:30.280 |
185.623 |
|
|
54 |
|
2. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:31.752 |
182.645 |
1.472 |
1.472 |
39 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:32.149 |
181.858 |
1.869 |
0.397 |
53 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:32.175 |
181.806 |
1.895 |
0.026 |
17 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:32.573 |
181.025 |
2.293 |
0.398 |
45 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:32.911 |
180.366 |
2.631 |
0.338 |
44 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:32.943 |
180.304 |
2.663 |
0.032 |
21 |
|
8. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:33.238 |
179.734 |
2.958 |
0.295 |
40 |
|
9. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:33.323 |
179.570 |
3.043 |
0.085 |
38 |
|
10. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:35.488 |
175.498 |
5.208 |
2.165 |
11 |
|
11. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:39.560 |
168.321 |
9.280 |
4.072 |
7 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
2:04.818 |
134.259 |
34.538 |
25.258 |
1 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.127 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:30.280 |
- (34.538) - |
2:04.818 |
 | |
 | |
|
| |
|