| Tesztek : Tesztek, Paul Ricard - 3. nap, csütörtök |
Tesztek, Paul Ricard - 3. nap, csütörtök
2007.07.09. 15:40
Räikkönen Speedet előzte meg Paul Ricard-ban
|
A tesztelés harmadik napján a csapatok a Montrealt szimuiláló 1E V2 vonalvezetésre tértek át a franciaországi Paul Ricard-ban, ahol így Kimi Räikkönen és a Ferrari vette át a vezetést.
Kimi Räikkönen és a Ferrari vette át a vezetést a franciaországi Paul Ricard-ban rendezett tesztsorozat harmadik napján, csütörtökön, melyen a csapatok a monacóiról áttértek a Montrealt szimuláló, 1E V2 jelű, 5255 méter hosszú vonalvezetésre.
Räikkönen, aki műszaki hiba miatt kiesett a vasárnapi Spanyol Nagydíjról, délelőtt elektronikai problémákkal küszködött, ezért az egész nap folyamán mindössze 50 kört teljesített, de 1:28.833-as eredményével így is a tabella élén végzett. Räikkönen a beállításokat, valamint új mechanikai és aerodinamikai alkatrészeket tesztelt, és kipróbálta a Bridgestone által az istállók rendelkezésére bocsátott gumikat is.
A pálya fölött mindvégig fenyegetően tornyosultak a sötét felhők, s noha röviddel az ebédszünet után el is eredt az eső, ez csak átmeneti fennakadást okozott a csapatok programjában.
Räikkönen mögött, a 2. helyen meglepetésre Scott Speed zárta a napot a szintén Ferrari-motoros Toro Rosso volánjánál. Az STR a teszt folyamán most próbálta ki először a Bridgestone szuperlágy keverékű gumiját, amit Monacóban fognak bevetni, és Speed emellett kis leszorító erőre behangolva is vezette az autóját, hogy a Kanadai Nagydíjra való felkészülésben segédkezzen.
A 3. helyre, 0.237 másodperces hátránnyal Heikki Kovalainen kormányozta a Renault-t, akinek Barcelonában végre sikerült bekerülnie az időmérő harmadik etapjába.
A 4. Robert Kubica lett a BMW Sauberrel, majd a Red Bull versenyzője, Mark Webber következett, aki David Coulthardot váltotta a volánnál, s a felfüggesztés tesztelésében vett részt.
A Toyotánál a tesztpilóta Franck Montagny rótta a köröket, mégpedig szám szerint 66-ot. Montagny délután a fékeket is tesztelte, hogy a TF107-et felkészítsék a közismerten fékgyilkos Montreal kihívásaira, röviddel a teszt leintése előtt azonban bajba került, amikor túl durván futott rá egy kerékvetőre, és az megrongálta az autóját.
"Ez tűrhető nap volt" - mondta. - "Nem kellett túl sok kilométert teljesítenünk, ezért igyekeztünk minél optimálisabb módon ütemezni a tesztet, ami azonban az erős szél és az el-eleredő eső miatt nem volt egyszerű feladat. Ennek ellenére hasznos információkat gyűjtöttünk a montreali beállításokon dolgozva, és folytatva a lépésről lépésre haladó fejlődést. A nap végén akadt egy kis gondom, mert megütöttem egy külső rázókövet, és ettől az autóm megállt."
A 7. Alex Wurz lett a Williams-szel, majd a tesztpilóta Pedro de la Rosa következett, akinek a szoros mezőnyben mindössze 0.695 másodperc volt a lemaradása Räikkönenhez képest. A McLaren a két észak-amerikai versenyre készült, ezért de la Rosa kipróbálta a hosszú egyenesekhez tervezett aero-csomagot, valamint foglalkozott a fékekkel, a beállításokkal és a gumiválasztással is.
A Honda a Spykerhez hasonlóan két pilótával dolgozott, így nem csoda, hogy csaknem kétszer annyi kört teljesített, mint bármely másik csapat. 1:30.108-as körével Rubens Barrichello a 9. helyre hozta be az RA107-et, de azt mondta, ezt az eredményét tegnapi gumikkal és magas üzemanyagszinttel érte el. Délután Christian Klien váltotta Barrichellót a volánnál, ám neki nem volt szerencséje, mert az autójában egyetlen kör után elromlott a motor.
A 10. James Rossiter lett a Super Agurival, aki megelőzte a Spyker párosát, Christijan Albers-t és Markus Winkelhockot. A holland tulajdonú istálló autói még Rossiterétől is bő 2 másodperccel lemaradtak.
A tesztelés Paul Ricard-ban holnap (pénteken) fejeződik be.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Paul Ricard 1E V2 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Paul Ricard (1E V2), Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2007. május 17., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
5255 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz/esős (levegő: 14-19 fok, aszfalt: 16-27 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:28.833 |
212.961 |
|
|
50 |
|
2. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:29.039 |
212.469 |
0.206 |
0.206 |
94 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:29.070 |
212.395 |
0.237 |
0.031 |
89 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:29.157 |
212.187 |
0.324 |
0.087 |
83 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.179 |
212.135 |
0.346 |
0.022 |
84 |
|
6. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:29.205 |
212.073 |
0.372 |
0.026 |
66 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:29.359 |
211.708 |
0.526 |
0.154 |
57 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:29.528 |
211.308 |
0.695 |
0.169 |
95 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:30.108 |
209.948 |
1.275 |
0.580 |
71 |
|
10. |
|
James Rossiter |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:30.235 |
209.653 |
1.402 |
0.127 |
25 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:30.286 |
209.534 |
1.453 |
0.051 |
113 |
|
12. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:32.245 |
205.084 |
3.412 |
1.959 |
16 |
|
13. |
|
Markus Winkelhock |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:32.756 |
203.954 |
3.923 |
0.511 |
43 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0144 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:28.833 |
- (3.923) - |
1:32.756 |
 | |
 | |
|
| |
|