| Tesztek : Tesztek, Paul Ricard - 4. nap, péntek |
Tesztek, Paul Ricard - 4. nap, péntek
2007.07.09. 15:41
Räikkönen Fisichella előtt zárt Paul Ricard-ban
|
A ferraris Kimi Räikkönen tovább faragott csütörtöki idején, így a tabella élén zárta az F1-es csapatok Paul Ricard-i tesztjét, másfél századdal megelőzve Giancarlo Fisichella Renault-ját.
Optimistán készülhet a Ferrari a Kanadai Nagydíjra, miután Kimi Räikkönen a pénteki zárónapon sem talált legyőzőre a Paul Ricard tesztpálya 1E V2 jelű, Montrealt idéző vonalvezetésén.
A csütörtökön elektromos hiba miatt csak 50 kört teljesítő Räikkönen ezúttal zavartalanul dolgozhatott az F2007 alacsony leszorító erős beállításainak tökéletesítésén és a Bridgestone-gumik összehasonlításán, és még aerodinamikai újítások kipróbálására is futotta 101 köréből.
A finn két tizedet faragva csütörtöki etalonjából 1:28.624-nél állította meg a stoppert, de meglepetésre így is csak 0.017 másodperccel előzte meg Giancarlo Fisichella Renault-ját. Az olasz Heikki Kovalainen helyét vette át az R27 pilótafülkéjében, és este elégedetten szállt ki belőle.
"Jó napot zártunk, 112 kört tettünk meg meghibásodás nélkül, és a teljesítmény terén is közelebb kerültünk az élmezőnyhöz" - értékelt Fisichella. - "Elégedett vagyok a ma elvégzett munkával, különösen az autó vezethetőségével. Ambiciózus tesztprogrammal készültünk Kanadára, és úgy érzem, jó irányba mozdultunk el."
A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa már kevésbé érezhette magát szerencsésnek, dél körül ugyanis felmondta a szolgálatot mögötte a Mercedes erőforrás, ami a teszt kezdete óta mintegy ezer kilométert tett meg. A spanyol a harmadik helyen zárt a tabellán, jóllehet, a csütörtöki időket is figyelembe véve csak a 8. legjobb kört érte el az 1E V2 konfiguráción.
A mögötte végző Franck Montagny például rontott előző napi köridején, igaz, ennek ellenére pozitívan értékelte a Toyota napját. "A körülmények ma sokkal kedvezőbbek voltak, így jól haladunk a munkával. A szél hiányában ma könnyebb volt helytálló következetéseket levonni az észak-amerikai versenyekre" - fogalmazott a francia, aki a mezőny másik Toyota-motoros tagját, Kazuki Nakajimát utasította maga mögé. A fiatal japán ötödikként zárt.
A Red Bull nyergébe visszatérő David Coulthard hatodik lett egy mozgalmas tesztnapot követően, melynek során nemcsak a montreali alacsony leszorító erős csomaggal körözött, hanem a Monacói Nagydíjra is készült egy új felfüggesztés kipróbálásával. A megbízhatósági gondokkal küzdő istálló nem úszta meg a napot hiba nélkül, habár a tönkrement váltóalkatrész már élettartamon túli volt.
Coulthardot az ezredre azonos időt autózó James Rossiter és Adrian Sutil követte a sorban. A Super Aguri kedden igazolt tesztpilótája 113 körrel vette ki a részét az SA07 fejlesztéséből, amivel a zárónap, s egyben az egész teszt legszorgalmasabb sofőrje lett. Sutil afölötti örömét, hogy viszonylag versenyképes időt ért el a Spykerrel, viszont beárnyékolta, hogy délelőtt műszaki hiba miatt egyszer félre kellett állnia.
A BMW volánjánál Nick Heidfeld váltotta Robert Kubicát, és bár a német ezúttal nem csillogtatta meg az F1.07 potenciálját, elégedett volt tapasztalataival. "Bepótoltam a tegnap elmaradt munkát, és az autó jól viselkedik nagy leszorító erő mellett. Kipróbáltam a montreali szárnyállásokat is, és bár nehéz ítéletet mondani, az adatok biztatóak, és a pilótafülkéből is minden jónak tűnik" - mondta Heidfeld.
A tabella alján Jenson Button és Tonio Liuzzi végzett, a brit versenyző kedvét ráadásul tovább ronthatta, hogy egy órával a teszt leintése előtt tönkrement mögötte a Honda motorja.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Paul Ricard 1E V2 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Paul Ricard (1E V2), Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2007. május 18., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5255 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 20-22 fok, aszfalt: 23-41 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:28.624 |
213.464 |
|
|
101 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:28.641 |
213.423 |
0.017 |
0.017 |
111 |
|
3. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:29.249 |
211.969 |
0.625 |
0.608 |
78 |
|
4. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Toyota |
B |
1:29.312 |
211.819 |
0.688 |
0.063 |
79 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:29.631 |
211.065 |
1.007 |
0.319 |
100 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.834 |
210.588 |
1.210 |
0.203 |
77 |
|
7. |
|
James Rossiter |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:29.869 |
210.506 |
1.245 |
0.035 |
131 |
|
8. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:29.869 |
210.506 |
1.245 |
0.000 |
83 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:29.978 |
210.251 |
1.354 |
0.109 |
118 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:29.989 |
210.226 |
1.365 |
0.011 |
100 |
|
11. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:29.993 |
210.216 |
1.369 |
0.004 |
56 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.005 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:28.624 |
- (1.369) - |
1:29.993 |
 | |
 | |
|
| |
|