2007 : Alonso az élen maradt, beleerősített a Ferrari - Pénteki 2. szabadedzés - USA GP |
Alonso az élen maradt, beleerősített a Ferrari - Pénteki 2. szabadedzés - USA GP
2007.07.09. 15:42
Fernando Alonso nem hagyta magát letaszítani a tabella éléről az USA Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén sem, amelyen Lewis Hamilton lett a 2., de beleerősített a délelőtt még a BMW mögött végző Ferrari is.
A címvédő Fernando Alonso megtartotta a vezetést az USA Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen azonban beleerősítettek a délelőtt gyengélkedő Ferrarik is.
Az 57 fokosra forrósodó indianapolisi aszfalton sokáig a korán lágy gumikra váltó Felipe Massa állt a tabella élén, őt azonban az utolsó percek során mindkét McLaren megelőzte.
Alonso már szokatlanul korán kiment a pályára, és 1:12.719-es köridejével meg is tartotta az 1. helyet, mígnem csapattársa, Lewis Hamilton a 21. percben el nem ragadta tőle azt egy 1:12.588-as körrel.
Kilenc perccel később Massa vette át a kezdeményezést, aki a lágy gumikon, egy hosszabb etap legelső mért körében 0.134 másodpercet vert Hamiltonra. A Ferrari brazil versenyzője bő ötven percen át az élen maradt, de a hajrában a McLarenek is kimerészkedtek a pályára a lágy gumikkal, és bevették magukat a képzeletbeli első sorba.
Alonso 1:12.156-nál állította meg a stoppert, 0.279 másodperccel megelőzve Massát, míg Hamilton 1:12.309 alatt teljesítette a körét. Délután tehát senki nem tudott közel kerülni Alonso délelőtti, 1:11-es eredményéhez.
Három perccel az edzés leintése előtt óriási lett a forgalom a pályán, hiszen csak Ralf Schumacher Toyotája vesztegelt a boxban. Kimi Räikkönen 0.431 másodperces hátránnyal felkapaszkodott Massa mögé, a 4. helyre, így a McLaren-Ferrari négyes érzékelhetően elszakadt az üldöző bolytól.
A BMW Sauber ezúttal nem tudta tartani a lépést a McLarennel, hiszen Nick Heidfeld az 5. helyen végzett, míg a sérült Robert Kubicát helyettesítő Sebastian Vettel csak 11. lett, jóllehet, mindössze 0.191 másodperccel volt lassabb rutinosabb csapattársánál.
A középmezőny annyira sűrű volt, hogy az 5. helyezett Heidfeldet és a 15. leggyorsabb Giancarlo Fisichellát nem egész 4 tizedmásodperc választotta el egymástól.
A legjobb tíz közé Heidfeld mögött bekerült még David Coulthard Red Bullja és Heikki Kovalainen Renault-ja, valamint a két Honda is.
Az egyébként eseménytelenül zajló edzésen Mark Webbernek volt a legnagyobb balszerencséje, aki alatt megállt a Red Bull. Coulthard majdnem összeütközött Jarno Trullival a célegyenes végén, a 11-es kanyarban pedig hibázott Webber, Heidfeld, Massa és Hamilton is.
A Spyker ismét látványosan lemaradt a középmezőnytől, amit Ralf Schumacher Toyotája zárt le.
|
|
Pénteki 2. edzés |
7. - USA GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Időpont: |
2007. június 15., péntek, 20:00-21:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4192 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 32-33 fok, aszfalt: 54-57 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Davidson (Honda) |
1:12.013 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:09.454 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.156 |
209.147 |
|
|
35 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.309 |
208.704 |
0.153 |
0.153 |
34 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:12.435 |
208.341 |
0.279 |
0.126 |
36 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:12.587 |
207.905 |
0.431 |
0.152 |
38 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:13.026 |
206.655 |
0.870 |
0.439 |
43 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:13.042 |
206.610 |
0.886 |
0.016 |
41 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:13.057 |
206.567 |
0.901 |
0.015 |
35 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:13.110 |
206.418 |
0.954 |
0.053 |
48 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:13.144 |
206.322 |
0.988 |
0.034 |
40 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:13.202 |
206.158 |
1.046 |
0.058 |
46 |
|
11. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:13.217 |
206.116 |
1.061 |
0.015 |
50 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:13.263 |
205.987 |
1.107 |
0.046 |
21 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.332 |
205.793 |
1.176 |
0.069 |
41 |
|
14. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:13.364 |
205.703 |
1.208 |
0.032 |
46 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:13.394 |
205.619 |
1.238 |
0.030 |
44 |
|
16. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:13.539 |
205.214 |
1.383 |
0.145 |
29 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:13.692 |
204.787 |
1.536 |
0.153 |
42 |
|
18. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.712 |
204.732 |
1.556 |
0.020 |
34 |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:13.753 |
204.618 |
1.597 |
0.041 |
46 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:13.765 |
204.585 |
1.609 |
0.012 |
39 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
1:14.225 |
203.317 |
2.069 |
0.460 |
30 |
|
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:14.513 |
202.531 |
2.357 |
0.288 |
33 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0087 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:12.156 |
- (2.357) - |
1:14.513 |
 | |
 | |
|
|
|