| 2007 : A Ferrari kettős győzelmet aratott Magny-Cours-ban - Räikkönen megverte Massát |
A Ferrari kettős győzelmet aratott Magny-Cours-ban - Räikkönen megverte Massát
2007.07.09. 15:53
A Ferrari a 2006-os hockenheimi futam után ismét kettős győzelmet aratott, amikor Kimi Räikkönen szoros küzdelemben maga mögé utasította Felipe Massát a Francia Nagydíjon. Lewis Hamilton fél perces hátránnyal lett harmadik.
A Ferrarik uralták a Francia Nagydíjat, a rajt után egyből a Massa, Raikkönen duó állt az élre. A futamot végül Kimi Raikkönen nyerte, aki a bokszkiállások során előzte meg csapattársát. A harmadik helyen célba érő Hamilton tovább növelte összetettbeli előnyét a Franciaországban hetedik Alonso előtt.
Annak ellenére, hogy délelőtt esett az eső Magny-Cours-ban, a Forma-1-es mezőny száraz aszfalton teljesíthette a 70 körös 54. Francia Nagydíjat. Az élről induló Felipe Massa remekül kapta el rajtot, és idei hagyományaival szakítva ezúttal Kimi Raikkönen is jól lőtt ki a lámpák kialvása után. A finn jó reakciójának köszönhetően Hamiltont megelőzve másodikként fordult el az első kanyarban.
A szombati váltóproblémája után a 10. helyről induló Fernando Alonso is előrébb lépett néhány helyet, igaz ehhez az is kellett, hogy a spanyol előtt haladó Jarno Trulli meglökje Kovalainent. A koccanás következtében a kétszeres világbajnok mindkét autó mellett elhaladt, és üldözőbe vehette Nico Rosberget. Trulli a bokszban feladta a versenyt.
A rajt utáni pillanatok a mezőny hátsó felében sem mentek zökkenőmentesen, Davidson és Liuzzi is ütközött, mindketten befejezték az idei Francia Nagydíjat.
Az élen Massa folyamatosan növelte előnyét a mögötte haladó Raikkönennel és Hamiltonnal szemben, de Kubica is tartotta negyedik helyét. A középmezőnyből induló Alonso Rosberggel és Heidfelddel is nagy csatát vívott, de az első bokszkiállásig csak a Williamset tudta megelőzni.
A kerékcserék első fordulója nem változtatta meg a sorrendet, de Alonso megérkezett Fisichella nyakára. Nem is kellet sok a spanyolnak, megelőzte tavalyi csapattársát, majd ismét Heidfeld mögé érkezett meg. A BMW német pilótája viszont hosszú körökön keresztül remekül zárta a szögeket a vb-címvédő előtt, ám a 34. körben egy nagyszerű manőver után a mclarenes mégis átvette az ötödik helyet.
Azt az 5. pozíciót, amit egészen eddig a pillanatig Jenson Button birtokolt, aki a többieknél jóval kérőbb ejtette meg első kerékcseréjét. A bokszban sem volt eseménytelen az élet, a Spyker csapat igyekezett felhívni magára a figyelmet. A szerelők már útjára engedték Albers-t, ám a tankolás még nem ért véget. A holland pilóta elindult, és vitte magával az üzemanyagtöltő csövet, és egy darabon a tankolást végző szerelőjét is. A bokszkijárat mellett aztán a Spyker leparkolt, Albers pedig befejezte a futamot.
Az élen a sorrend a második kiállásokig nem változott, a két Ferrari biztosan tartotta az első két pozíciót, Massa vezetett Raikkönen előtt. A kerékcserék után azonban felcserélődött a sorrend kettejük között, ugyanis a később kiálló Raikkönen méterekkel csapattársa elé jött vissza.
Alonso rossz ütemben állt ki szerelőihez, hiszen előtte sokat vesztegelt a lekörözendő autók mögött. Így a spanyol ismét visszakerült Fisichella és Heidfeld mögé, tehát kezdhetett mindent előröl.
A két Ferrari és Hamilton mögött a két BMW haladt Kubica-Heidfeld sorrendben. A hatodik Fisichella ezúttal sikeresebben tartóztatta fel Alonsót. A nyolcadik pozíciót Jenson Button birtokolta, így a Honda közel került ahhoz, hogy idén először pontot szerezzen.
A leintésig nem változott a sorrend, így Raikkönen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után idei második győzelmét könyvelte el. Massát másodikként, Hamiltont harmadikként intették le.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Magny-Cours, Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2007. július 1., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4411 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-26 fok, aszfalt: 37-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1ó32:07.803 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
|
1ó30:54.200 |
|
|
70 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
2.414 |
|
|
70 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
32.153 |
|
|
70 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
41.727 |
|
|
70 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
48.801 |
|
|
70 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
52.210 |
|
|
70 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
56.516 |
|
|
70 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
58.889 |
|
|
70 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1:08.505 |
|
|
70 |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
14. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
15. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
2 kör |
|
|
68 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
2 kör |
|
|
68 |
|
|
|
|
18. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
15 kör |
|
műszaki |
55 |
|
19. |
|
Christijan Albers |
NED |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
42 kör |
|
tankolás |
28 |
|
20. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
69 kör |
|
ütközés |
1 |
|
21. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
69 kör |
|
ütközés |
1 |
|
22. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Massa (Ferrari) |
1:16.099 |
|
|
42 |
|
 |
 |
 |
|
| |