| Tesztek : Räikkönen az élen tartotta a Ferrarit Spában - Tesztek, Spa-Francorchamps - 3. nap, csütörtök |
Räikkönen az élen tartotta a Ferrarit Spában - Tesztek, Spa-Francorchamps - 3. nap, csütörtök
2007.07.12. 19:43
Két győzelem után Kimi Räikkönen a Spa-Francorchamps-i teszt zárónapján is a tabella élére repítette a Ferrarit, két tizeddel megelőzve Robert Kubica BMW-jét és hattal Fernando Alonso McLarenét.
Az időjárás az utolsó napon sem volt kegyes a Spa-Francorchamps-ban tesztelőkhöz, csütörtökön is esett. A belga pályától Räikkönen búcsúzott a legjobb idővel, a ferrarist a kedden váltóhibával küszködő Kubica és a McLaren kétszeres világbajnoka, Alonso közelítette meg legjobban. A Forma-1-es versenynek legutóbb 2005-ben otthont adó belgiumi pályán a csapatok kedden kezdték meg a felkészülést a következő futamokra, ám a szerdához hasonlóan csütörtökön is eső hátráltatta a munkát.A záró napon a szokásosnál nagyobb figyelem irányult a sereghajtó kiscsapat, a Spyker boksza felé, hiszen ma mutatkozott be a csapatnál Christian Klien, aki minden bizonnyal a következő futamokon helyettesíteni fogja a kedden kirúgott Christijan Alberst. Az osztrák pilóta az utolsó helyen végzett, bő négy tizeddel maradt el a 10. helyezett Barrichello idejétől.
A Toro Rosso boksza körül is nagy volt a sürgés-forgás, hiszen a szerdai naphoz hasonlóan ezúttal is Sébastien Bourdais tesztelte a kiscsapat autóját. A jövő évi versenyzői állásra hajtó francia pilóta összesen 91 kört tett meg, és legjobb időeredményével a 8. helyen végzett. A ChampCar háromszoros bajnoka maga mögé utasította a mezőny legaktívabb tagját, a 99 kört teljesítő Takuma Szatót is.
Kimi Räikkönen viszont mindenkinél gyorsabb volt, a finn pilóta a két napon keresztül tesztelő, szerdán a leggyorsabbnak bizonyuló Felipe Massát váltotta. Az idén már három futamgyőzelmet számláló Räikkönen nem okozott csalódást, ő is az élen végzett.
Robert Kubica kedden sokat kihagyott váltóprobléma miatt, és utolsó lett. A záró napon a lengyel a második helyre kormányozta a BMW-t, de délután a technika ismét közbeszólt, így a Belgiumban eltöltött napok nem éppen a német csapat szája íze szerint alakultak.
A nap harmadik legjobb idejével Fernando Alonso jelentkezett, a spanyol valamivel több, mint hat tizedet kapott Räikkönentől. A címvédőnél csak egy hajszállal volt lassabb a Red-Bull-Renault-val Mark Webber és a "sima" Renault-val Giancarlo Fisichella.
A már említett hátsó négyes előtt Alexander Wurz és Jarno Trulli foglalt helyet a Williamsszel, illetve a Toyotával.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Spa-Francorchamps |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Spa-Francorchamps, Belgium |
|
|
|
Időpont: |
2007. július 12., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
7003 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 12-16 fok, aszfalt: 14-25 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:44.701 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:47.042 |
235.523 |
|
|
69 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:47.265 |
235.033 |
0.223 |
0.223 |
78 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.645 |
234.203 |
0.603 |
0.380 |
75 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.699 |
234.086 |
0.657 |
0.054 |
44 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:47.724 |
234.031 |
0.682 |
0.025 |
76 |
|
6. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:48.437 |
232.493 |
1.395 |
0.713 |
76 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:48.491 |
232.377 |
1.449 |
0.054 |
76 |
|
8. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:48.585 |
232.176 |
1.543 |
0.094 |
91 |
|
9. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:48.610 |
232.122 |
1.568 |
0.025 |
99 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:48.704 |
231.922 |
1.662 |
0.094 |
81 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Spyker-Ferrari |
B |
1:49.119 |
231.040 |
2.077 |
0.415 |
63 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0076 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:47.042 |
- (2.077) - |
1:49.119 |
 | |
 | |
|
|
| |