Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
Interjúk, cikkek
Interjúk, cikkek : Interjú Kimivel

Interjú Kimivel

Fordította M-Kay  2007.08.06. 09:46

Kimi Raikkonen megérkezik a Ferrari szellős motorhome-jába, leveszi fekete napszemüvegét, és helyetfoglal. Őszintén bevallva, nem igazán vártam ezt az interjút -megbírkózni a kedvtelen egyhangúsággal, több, mint egyszavas válaszokat kicsikarni egy-egy témából, és csak lekötni a figyelmét egy olyan valakinek, aki híres a riporterek iránti közömbösségéről. Mikor félórával később végeztünk, Kimi kedvesen mosolyogva vette fel napszemüvegét, és tűnt el a Ferrari kamionok irányába. A csapat sajósával, Luca Colajannival, egymásra néztünk. "Nos" mondta Luca, látszott rajta, hogy kellemes meglepetésben volt része. "Még sose hallottam Kimit ilyen nyíltan beszélni." Valóban. Talán a bolygók állása miatt, talán azért mert kedve volt beszélgetni, vagy talán jól esett neki egy ismerőssel beszélni (először 2000-ben írtam cikket Kimiről, a Motorsport News magazinnak írtam akkora a Formula Renaultról). Minden esetre, Kimi az interjú alatt úgy beszélt, mintha még sose tette volna; nyíltan, őszintén és hosszan. Ugyanakkora kedvvel beszél a Ferraris "bukásáról", mint a Ron Dennis-szel való kapcsolatának nehézségeiről, vagy a pletykalapokban megjelenő életéről szóló cikkekről, vagy Michael Schumacherrel való kapcsolatának hiányáról.

Íme, a legnyíltabb és legfeltáróbb interjú Kimi Raikkonennel, amit valaha olvashat:

-Nem sokat változtál a Forma1be kerülésed óta, ugye?
-(Nevet) Miért kellett volna? Ugyanazokat a dolgokat szeretem csinálni, mint idekerülésem előtt, csak most nehezebb időt szakítanom rájuk.

-Nehéz volt megmaradni ugyannak az embernek?
-Bizonyos szempontból igen. Ha otthon vagy, vagy a barátaiddal akkor normális ember lehetsz, de ha kimozdulsz -nyílvánosan- vagy másokkal találkozol, akkor sokkal nehezebb. Az emberek észrevesznek és bámulnak, és ez nem jó. Aztán az újságok mindenfélét összehordanak. Ez előfordul néha, és a jövőben is elő fog. Ez az életem része. Ha az emberek találnak egy jó sztorit, amiből pénzt lehet csinálni, akkor nem számít, hogy amúgy kedves emberek, a legrosszabbat fogják gondolni rólad.

-Szóval a mindenféle cikkek, amik megjelennek rólad, megakadályoznak abban, hogy azt csináld amit szeretsz?
-(vállat von)Miért akadályozna meg? Ha mások nem szeretik, amit csinálok, nem tudom megváltoztatni őket. És én szeretem azt, ami csinálok, szóval miért hagynék fel velük? Nem fogok felhagyni azokkal a dolgokkal, amiket szeretek, csak mert valakinek nem tetszik.

-Szóval így éled az életed -nem törődsz a negatívumokkal?
-Talán (sóhajt). De annyi szenny van az újságokban, és mindig lesz valaki, aki nem kedvel. És nem szabad azzal foglalkozni, ami mondanak, mert ha túl sokat gondolkozol rajtuk, kihatnak rád. Már nem igazán olvasok magazinokat -nem akarod olvasni őket, ha tudod, hogy a végén úgyis szó lesz bennük rólad. És természetesen vannak napok, amikor nem akarod látni ezeket. (A sok kritikára utal, amit az ausztrál és a francia győzelmei között kapott, melyek szerint megbukott a Ferrari alapembere lenni.)

-A vezetés tényleg az egyik legnagyobb élvezet az életben?
-Szerintem igen, és ez az oka annak, hogy itt vagyok - a vezetés. Ez az egyetlen dolog, amit szeretek a Forma 1ben. Ha mindnen mással is,ami vele jár, foglalkoznom kéne, akkor abbahagynám -de a vezetés az, ami továbbvisz. Természetes más részei is vannak a munkának de ez a legfontosabb, és mindig az is lesz.

-Ron Dennis többször is megpróbált lebeszélni arról, hogy a Ferrarihoz igazolj, mondván, hogy a világbajnoki cím az csak egy cím. Fontosabb-e a számodra, hogy az F1 leggyorsabb pilótájának ismerjenek el, mint egy világbajnoki cím megszerzése?
-Hát ha azt vesszük, amit mostanában mondanak az emberek, akkor egyik sem vagyok. (nevet) Mármint, ez attól függ hogy hogyan is alakul a szezon. Ha van egy jó versenyem, akkor csupa jót írnak az újságok, ha pedig a futam rosszul végződik, akkor ugyanazok teljesen mást írnak. Persze lehetsz te a leggyorsabb, és mégse nyersz. A világbajnoki címet jó lenne megnyerni, de nem dől össze a világ, ha nem sikerül. Így is szép életem van.

Történések a McLarennél
Egy erős akaratú, meg nem alkuvó Kimi egy olyan valaki, akit nehéz irányítani. Minél inkább próbálkozol, annál csökönyösebb lesz. Ez a felfogás ütközött a McLaren irányító beállítottságával - és ez leginkább a Ron Dennis-szel való kapcsolatán látszódott meg, aki tökéletes McLaren pilótává akarta formálni Raikkonent.

-Beszéljün Ronról: Az utolsó éved a csapatnál elég nehéznek tűnt. A végén már csak hivatalos /mert itt politikai szó van...de annak nem lenne sok értelme...szal vmi ilyesmit jelenthet/ volt a viszonyod a csapattal?
-Igen. Az ok az volt, hogy az én munkamódszereim teljen különböztek a McLarenes srácokétól. Tettem a saját dolgom, és nem igazán érdekelt a többi dolog, ami a munkával járt. De azt azért nem mondanám, hogy rossz tapasztalatokat szereztem: Kellemes volt az az idő, amit velük töltöttem, és volt néhány igazán jó ember, akikkel ott dolgoztam. Persze voltak idők, amikor nem ment minden olyan simán. A Ferrarinál több teret kapok, végzem a dolgom, versenyzek, és élem az életem.

-Okozhatta-e Ron Dennis irányítani akarása a konfliktusokat köztetek?
-Azt hiszem. Ron szereti tudni, hogy ki mit csinál.És mikor valaki olyan kerül a csapatba mint én, aki nem szeret ilyen dolgokban ennyire részt venni az nehézségeket okoz. De mikor a csapathoz kerültem, tisztáztam, hogy én szeretem a saját dolgaimat egyedül csinálni, szóval az elejétől kezdve tudták, hogy milyen vagyok. Talán nem volt könnyű ezt elfogadniuk, de ez sosem hatott ki a versenyekre.

-Látva az MP4-22 sikerét megbántad, hogy otthagytad a csapatot?
-Öhm, nem igazán. Voltak jó és rossz idők. Minden második évben úgy tűnik, hogy építenek egy jó autót, és az idei év pont egy ilyen. De a dolgok nagyon gyorsan változnak ebben a sportban, és még az év elején azt mondtam, hogy nem számít hogy alakul majd a világbajnokság, élvezni fogom, hogy a Ferrarinál dolgozhatok. Még ha erős is a McLaren, élvezem az életem, és ez az ami számít.

Foglalkozzunk 2007-tel
Mint a legjobban fizetett pilóta, Raikkonen nagy terhet cipel a vállán. A francia és angol győzelmek nyomatékosították gyorsaságát, és picit csillapították is az érzést, hogy Kiminek teljesítenie kell a Ferrarinál. Szóval, milyen volt az élet a Scuderia-nál az elmúlt 6 hónapban?

-Milyen nehézségekkel kellett szembenézned, mikor a csapathoz jöttél?
-A vezetésen kívül a csapat nagyon kedves -és tele van rengeteg támogató és profi emberrel. Persze az új emberekkel össze kell szokni, nekik tudniuk kell, hogy mit akarok, nekem meg azt, hogy ők mit várnak tőlem. De egész jól haladunk. Kedvelem az embereket és szeretem a csapatot.Ez az amire számítottam.

-Többet várt tőled a csapat?
-Nos, igazából én vártam többet ettől az idénytől. Biztosan mindenki azt várta, hogy nyerjek- de van, hogy nem nyerhetsz mindig, és dolgoznod kell érte. Jól kezdtünk, könnyen nyertük az első futamot, de aztán a dolgok nem úgy alakultak, ahogy szerettük volna.

-Milyen nehéz volt leküzedni a gumik okozta problémákat? És ez volt a fő gond?
-Elég trükkös dolog elérni, hogy a gumik úgy működjenek, ahogy azt szeretnéd. Persze nem nehezebb, mint megtalálni a határt -azt megtalálhatod, és könnyen túl mehetsz rajta, de a lényeg, hogy minden együtt működjön:eltalálni a megfelelő beállításokat, hogy a gumikat is úgy használhasd ahogy szeretnéd. De eztidén még nem sokszor sikerült eltalálni.

-Szerinted ebből származik Lewis Hamilton előnye?
-Ha tavaly érkezik, akkor az teljesen más lenne. Szerintem a gumik segítenek neki.Azok akik idén kerültek az F1be, vagy már tavaly is Bridgestone-t használtak jobban teljesítenek, mint azok, akik a Michelin-t használták. Új a sportban, egy jó csapatban van, és egy remek pilóta. De nincs korábbi tapasztalata a régebbi gumikkal, és így könnyebb, hogy nincs hozzászokva mindenhez. De ez nem jelenti azt, hogy emiatt van, remek munkát végez.

-Nehéz volt együtt dolgozni Michael Schumacherrel, mint tanácsadóval?
-Én teszem a saját dolgom, és nem kérdezek meg másokat, hogy ők mit csinálnak. Ez pont olyan, mint amikor a McLarenhez kerültem (Mika Hakkinennel):sose mondta hogy csináld ezt, csináld azt. És Michaeltől sem kérdezek túl sokat. Nem könnyítené, de nem is nehezítené meg az életemet, ha leülnénk és mindent megbeszélnénk. Nem tudom biztosan, hogy Felipe nem dolgozik-e többet Michaellel. Gondolom, hogy ők közelebb dolgoznak egymáshoz, elvégre már ismerik egymást, de ez nem változtat semmit az én életemen.

-Furcsa érzés volt, hogy Felipe ilyen gyakran végez előtted?
-Ez is a versenyzés része, és engem nem bosszant, mivel tudom, hogy milyen problémáim voltak. És ha minden jó lesz, akkor az már egy másik történet lesz. Persze szívesebben lennék én elől, de ez a versenyzés: néha hátul vagy, és javítanod kell a pozíciódon. A ferrari nem vesztett semmi erejéből a tél folyamán, habár nem ez a legkönnyebb időszak. Remélem visszakerülünk oda, ahol lennünk kéne.

-Még mindig hiszel abban, hogy megnyerheted az idei vb-t?
-Még nem adtuk fel. Most kell néhány jó futam, de meglepődnék ha a McLaren probléma nélkül tudná befejezni az idényt. Semmi rosszakarás, de ha lesz egy két rossz versenyük, akkor az egész helyzet megváltozik -főleg, ha meg tudunk nyerni pár futamot. Nem lesz könnyű, de mindent megteszünk érte.

Vadászat a valódi személyiség után
Raikkonen álneve sejtetni engedi valódi énjét

Már már az interjú végéhez értünk, úgy tűnt Kimi örült, hogy beszélgethet, de Luca Colajanni az órájára nézett, és azt mondta, hogy itt az idő, hogy befejezzük. Még van idő egy utolsó pimasz kérdésre, gondoltam, és úgy döntöttem, hogy a témát a motorosszán-versenyre terelem, melyre a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt egy héttel került sor. Igazából arra voltam kíváncsi, hogy miért éppen James Hunt álnéven nevezett be a versenyre. A válasza nyílt és őszinte volt, és talán a legőszintébb egy olyan "börtönben lévő" valakitől, aki a között a két személy között ragadt, amilyen ember ő szeretne lenni, és amilyennek a Forma 1 szeretné őt. /Hát ez nagyon nagyon nem magyaros, de nem bírtam máshogy megoldani/
-Tehát még egy utolsó kérdés: Kinek az ötlete volt a James Hunt álnév? A tiéd vagy a managereidé?
-Nem, nem az ő ötletük volt. Nekik semmi közük ehhez. Túlságosan aggódnának az ehhez hasonló dolgok miatt, pont ezért nem mondom el nekik sose, hogy mihez kezdek a szabadidőmben, így az én életem is sokkal könnyebb.
Ami pedig a névválasztást illeti, a barátaimmal viccelődtünk mindig ezen. A szervezők csak egy nevet kértek a nevezési listára, és ez is csak megkönnyítette a dolgom, hogy titokban maradt a kilétem. Tudod az újságírók folyton kritizálják az életemet. Ezen nevettünk, hogy sokkal egyszerűbb lenne minden, ha a '70-es évek beli srácokkal versenyeznék. Rossz korszakba születtem.

 

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!