| 2007 : A Ferrari egy másodperces előnnyel kezdett - Pénteki 1. szabadedzés - Török GP |
A Ferrari egy másodperces előnnyel kezdett - Pénteki 1. szabadedzés - Török GP
2007.08.24. 10:53
Kimi Räikkönen érinthetetlennek bizonyult a Török Nagydíj pénteki nyitóedzésén, amit szinte végig fölényesen uralt. A Ferrari simán megszerezte az első két helyet, a McLarenek hátránya már több mint egy másodperc volt.
A Török Nagydíj első szabadedzésén a Ferrarikat megszorítani sem tudták az ellenfelek, Kimi Räikkönen négy tizeddel nyert csapattársa, Felipe Massa előtt, de a 3. és 4. helyen végző két McLaren-Mercedes már egy másodpercnél is többet kapott a finn pilótától. Száraz, napos idő, 32 fokos levegő és 38 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a mezőnyt Isztambulban a pénteki első tréningen.A pályára elsőként a két Spyker futott ki, de Sutil és Jamamoto után érkeztek a többiek is, bár legtöbben csak egy installációs kör erejéig merészkedtek ki.
Az első időeredményt a Spykerrel második versenyére készülő Jamamoto jegyezte, aki folyamatosan rótta a köröket és mindig jókorát faragott idejéből, de legjobbja sem volt igazán versenyképes.
A többi pilóta egyébként nem kapkodta el a török pályával való ismerkedést, hiszen már 20 perc is eltelt, amikor még mindig csak a japán pilótának volt mért köre. A passzivitás már csak azért is volt némileg érthetetlen, mert a három hetes nyári szünetben nem tesztelhettek a csapatok, és többen is új elemekkel érkeztek Törökországba, így logikus lett volna a minél több kör megtétele.
A három élcsapat, a McLaren, a Ferrari és a BMW volt a "leglustább", közülük az első mért kört Felipe Massa futott a 37. percben. A brazil ezzel majdnem át is vette a vezetést, de 3 tizeddel lassabb volt Jarno Trullinál.
Elsőként Kimi Räikkönen került 1:29 alá, a finn természetesen átvette a vezetést. Féltávnál Massa volt a második, majd a két Toyota és a két McLaren következett, akiket a két Renault közé ékelődve Robert Kubica követett a BMW-vel. A legjobb nyolcba még Nico Rosberg fért be.
A folytatásban a két Ferrari magabiztosan őrizte vezető helyét, a többiek igazán megközelíteni sem tudták őket. A hajrában Massa 3 tizeddel volt lassabb Räikkönennél, az idő közben a harmadik helyre fellépő Hamilton hátránya viszont már több, mint 1,2 másodperc volt.
A leintésig nem sok minden változott. Kimi Räikkönen tovább javította idejét, és egyedüliként 1:28 alá férkőzött, igaz, mindössze két ezreddel volt került a többiek számára megközelíthetetlen határ alá.
A második leggyorsabb Felipe Massa volt, tehát a Ferrari kettős részsikerrel nyitott. Az olaszok optimizmusát csak fokozhatja, hogy a harmadik helyezett Fernando Alonso és a negyedik Lewis Hamilton nem tudott faragni Räikkönennel szembeni több, mint 1,2 másodperces hátrányából.
|
|
Pénteki 1. edzés |
12. - Török GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Isztambul, Törökország |
|
|
|
Időpont: |
2007. augusztus 24., péntek, 09:00-10:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30-33 fok, aszfalt: 33-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Raikkönen (McLaren) |
1:28.315 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (McLaren), 2005. |
1:24.770 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:27.988 |
218.484 |
|
|
22 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:28.391 |
217.488 |
0.403 |
0.403 |
20 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:29.222 |
215.463 |
1.234 |
0.831 |
20 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:29.261 |
215.368 |
1.273 |
0.039 |
10 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:29.346 |
215.164 |
1.358 |
0.085 |
19 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:29.403 |
215.026 |
1.415 |
0.057 |
23 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:29.414 |
215.000 |
1.426 |
0.011 |
24 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:29.541 |
214.695 |
1.553 |
0.127 |
19 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:29.641 |
214.455 |
1.653 |
0.100 |
20 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:29.685 |
214.350 |
1.697 |
0.044 |
26 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:29.710 |
214.290 |
1.722 |
0.025 |
23 |
|
12. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:30.384 |
212.693 |
2.396 |
0.674 |
17 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:30.398 |
212.660 |
2.410 |
0.014 |
23 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:30.483 |
212.460 |
2.495 |
0.085 |
17 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:30.580 |
212.232 |
2.592 |
0.097 |
25 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:30.612 |
212.157 |
2.624 |
0.032 |
21 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:30.624 |
212.129 |
2.636 |
0.012 |
15 |
|
18. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:30.876 |
211.541 |
2.888 |
0.252 |
12 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:30.917 |
211.446 |
2.929 |
0.041 |
22 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:31.383 |
210.367 |
3.395 |
0.466 |
22 |
|
21. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:31.445 |
210.225 |
3.457 |
0.062 |
31 |
|
22. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:32.270 |
208.345 |
4.282 |
0.825 |
35 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0157 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:27.988 |
- (4.282) - |
1:32.270 |
 | |
 | |
|
|
| |