Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2007
2007 : Massa visszavágott a hungaroringi kudarcért - A Ferrari kettős győzelmet aratott Isztambulban

Massa visszavágott a hungaroringi kudarcért - A Ferrari kettős győzelmet aratott Isztambulban

  2007.08.26. 15:56

Felipe Massa és Kimi Räikkönen a Ferrari idei második kettős győzelmét aratta a Török Nagydíjon, miközben Lewis Hamilton biztosnak látszó 3. helyét veszítette el egy defekt miatt. Ezzel Fernando Alonso is felkapaszkodott a dobogóra, s 2 ponttal közelebb került csapattársához.

Az 58 körös Török Nagydíjat a végig élen álló Ferrari-duó nyerte, a tavalyi győztes Massa és a 2005-ös nyertes Räikkönen pozícióját senki sem veszélyeztette. Alonso Hamilton pechjének köszönheti harmadik helyét, a brit defekt miatt Heidfeld mögött csak ötödik lett.

Ezzel az eredménnyel Hamilton mindhárom üldözője faragott hátrányából, a legboldogabb mégis Alonso lehet, aki 5 pontos lemaradással várhatja a két hét múlva esedékes Olasz Nagydíjat.

Az isztambuli melegben a rajtot megelőzően Fernando Alonso bóbiskolt el leginkább, a spanyol mellett az első kanyarban a két BMW Sauber is elment. A kétszeres világbajnok Heidfeldtől még megpróbálta visszavenni a pozíciót, de ez nem jött össze neki, utána pedig annyira lemaradt a német mögött, hogy nem került igazán támadási pozícióba.

Remekül reagált viszont a lámpák kialvására a két Ferrari: Felipe Massa magabiztosan fordult el elsőként a célegyenes végén, de hozzá hasonlóan a pálya tisztább ívéről induló Räikkönen Hamiltont beelőzve átvette a második helyet.

A rajt után az első kanyarban történt egy kis koccanás is, Fisichella hátulról eltalálta Jarno Trullit, aki keresztbe állt a pályán, de mindenki ki tudta kerülni a Toyotát. A kilencedik helyről induló olasz is mehetett tovább, de visszaesett az utolsó pozícióba.

Az élen a két Ferrari senkitől sem zavartatva rótta a köröket, Massa és Räikkönen felváltva futotta a leggyorsabb köröket. Mögöttük Hamilton és Kubica is kényelmesen tartotta pozícióját, az ötödik Heidfeldnek viszont a visszapillantó tükröt is gyakran figyelnie kellett, hiszen abban állandó jelleggel Fernando Alonso kisebb-nagyobb autója tűnt fel.

A két élcsapat, a Ferrari és a McLaren egyébként különböző gumitaktikával vágott neki a versenynek, a vörösök a fehér csíkkal megjelölt lágyabb keveréket, az ezüstnyilak a keményebb keverékeket választották.

Az első kieső Mark Webber volt, akinek Red Bullja látványosan lelassult a pályán. Az ausztrál még beevickélt a bokszba, ám szerelői meg sem próbálták rendbe hozni a versenyautót, Webbert betolták a garázsba, neki 10 kör jutott.

Az élmezőnyből Robert Kubica állt ki szerelői közé először, így arra is választ kaptunk, hogy a lengyel miért volt ennyire gyors. A BMW-s a 12. körben állt ki a negyedik helyről, és a 11. pozícióban folytathatta.

Heidfeld a 17. körben állt ki Alonso elől, a spanyol így saját tempóját autózhatta. A német pilóta gyors szervizének köszönhetően márkatársa elé jött vissza. A Ferrarik közül a 18. körben Räikkönen állt ki először, de ugyanebben a fordulóban érkezett Alonso is. A 19. körben Massa is kiállt. Már csak Lewis Hamilton nem volt kint az élmezőnyből, aki így átvette a vezetést.

A britre sem kellett sokat várni, a 20. körben érkezett a 2-es számú McLaren. Eközben a hosszú első etapot teljesítő Heikki Kovalainen átvette a vezetést. A finn persze nem sokáig birtokolta az egyes pozíciót, hiszen ő is kiállt, de a kerékcsere után a két BMW közé, a 7. helyre tért vissza (csapattársa, Giancarlo Fisichella kerékcseréje után még egy hellyel előrébb léphetett).

A szervizelések első köre után továbbra is Massa vezetett Räikkönen és Hamilton előtt. Mögöttük nagy szakadék következett, Alonso már óriási hátrányban volt. A spanyol mögött Kovalainen autózott a BMW-s szendvicsben, a pontszerzők sorát féltávhoz közeledve pedig Nico Rosberg zárta.

Túl az 58 körös verseny felén a 11. pozícióban haladó Ralf Schumacher még mindig nem volt kinn kerékcserén, a német az utolsó 26 kört lágy keverékkel próbálta meg teljesíteni. Egyébként Takuma Szato is hasonló taktikát választott.

21 körrel a leintés előtt az élmezőny is megkezdte az utolsó bokszkiállásokat, ismét Kubica volt az első. Az élen Kimi Räikkönen nagyon megérkezett csapattársa, Felipe Massa nyakára, de nem tudta megelőzni. A kiállás sem változtatta meg a sorrendet, a finn előbb állt ki, mint a brazil, Massa így továbbra is első volt.

Lewis Hamilton már a bokszba tartott, amikor jobb első defektet kapott. A brit beporoszkált a garázsokhoz, ahol a szerelők néhány másodperccel korábban végeztek Alonsóval. Hamilton számára annyi volt a szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó helyen és jó időben érte a defekt, hiszen egyébként is a bokszba készült, és már nem is volt messze a bejárattól.

A fiatal brit esetéből ketten is hasznot húztak. Fernando Alonso megörökölte a dobogós harmadik helyet, Nick Heidfeld pedig a negyedikre lépett előre. Hamilton ötödikként folytathatta. A brit autója a defekt során megsérülhetett kissé, hiszen a gumi leváló futófelülete folyamatosan hozzáütődött a karosszériához és az első légterelőhöz. Külsérelmi nyomok persze nem látszottak a McLarenen, de Hamilton egyre közelebb engedte magához Kovalainent.

A bokszkiállások során Rosberg megelőzte Kubicát, de ez a verseny sem volt még lefutott, a lengyel mindent megpróbált, hogy megszerezze a hetedik helyet.

A leintésig nem változott a sorrend, az előzés senkinek nem jött össze a pontszerző helyeken. Massa tavalyi győzelme után az idei török futamot is megnyerte, ezúttal csapattársa, Kimi Räikkönen előtt. Fernando Alonso az ajándékba kapott harmadik helyének örülhetett.

Nick Heidfeld az előkelő negyedik helyen végzett, megelőzve a nap vesztesét, a sokáig a harmadik helyen haladó Lewis Hamiltont, akinek egy defekt miatt kellett lemondania a dobogóról.

Remek versenyzést bemutatva Heikki Kovalainen hatodik lett, a fennmaradó pontokon pedig Nico Rosberg és a taktikája miatt alaposan visszaeső Robert Kubica osztozott, előbbi 2, utóbbi egy egységgel gazdagodott.

Massa győzelmével a statisztikusok sem állíthatják, hogy az idei év nem kiegyensúlyozott, hiszen négy pilótának is 3 győzelme van már (Massa mellett Räikkönen, Hamilton és Alonso tudott győzni).

A világbajnoki tabellán is jobban összerázódott a mezőny. Hamilton továbbra is vezet, de előnye már csak 5 pont csapattársa, Fernando Alonso előtt. Massa 15, Räikkönen pedig 16 pontosra faragta hátrányát. Folytatás két hét múlva az Olasz Nagydíjon.

Hamarosan jelentkezünk a szöveges beszámolóval is...

    Verseny 12. - Török GP  
    Helyszín: Isztambul, Törökország  
    Időpont: 2007. augusztus 26., vasárnap, 14:00- (CET)  
    Pályahossz: 5340 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 34-36 fok, aszfalt: 47-53 fok)  
    Tavalyi első: F. Massa (Ferrari) 1ó28:51.082      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Felipe Massa BRA Ferrari B 1ó26:42.161   58  
2.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 2.275   58  
3.   Fernando Alonso SPA McLaren-Mercedes B + 26.181   58  
4.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 39.674   58  
5.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 45.085   58  
6.   Heikki Kovalainen FIN Renault B + 46.169   58  
7.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 55.778   58  
8.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 56.707   58  
9.   Giancarlo Fisichella ITA Renault B + 59.491   58  
10.   David Coulthard GBR Red Bull-Renault B + 1:11.009   58  
11.   Alex Wurz AUT Williams-Toyota B + 1:19.328   58  
12.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 1 kör   57  
13.   Jenson Button GBR Honda B + 1 kör   57  
14.   Anthony Davidson GBR Super Aguri-Honda B + 1 kör   57  
15.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör   57  
16.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1 kör   57  
17.   Rubens Barrichello BRA Honda B + 1 kör   57  
18.   Takuma Sato JAP Super Aguri-Honda B + 1 kör   57  
19.   Sebastian Vettel GER Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör   57  
20.   Sakon Yamamoto JAP Spyker-Ferrari B + 2 kör   56  
21.   Adrian Sutil GER Spyker-Ferrari B + 5 kör   53  
   
22.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 49 kör   hidraulika 9  
    Leggyorsabb kör: K. Räikkönen (Ferrari) 1:27.295     56  
   
B = Bridgestone

 

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG