Tesztek : Hamilton Räikkönent előzte meg monzai nyitónapon - |
Hamilton Räikkönent előzte meg monzai nyitónapon -
2007.08.29. 08:39
Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt az Olasz Nagydíj főpróbájának számító monzai teszt első napján. A McLaren világbajnoki éllovasa 0.146 másodperccel előzte meg Kimi Räikkönen Ferrariját.
A versenyeken megszokott képet mutatta a tabella a monzai teszt keddi nyitónapján, amelyen tíz istálló kezdte meg a felkészülést a szeptember 9-i Olasz Nagydíjra.
A leggyorsabbnak a bajnoki listavezető Lewis Hamilton bizonyult, a McLaren újonca mögé pedig a Ferrari és a BMW versenyzői sorakoztak fel, miközben csapataik Monzára szánt aerodinamikai csomagját tesztelték.
A Forma-1 leggyorsabb pályáján az istállók az ideális légellenállás érdekében minimális leszorító erőre törekednek, így a szokásosnál kevesebb légterelőt szerelnek fel az autókra.
Ebben a konfigurációban Hamilton 0.146 másodpercet vert a ferraris Kimi Räikkönenre, ráadásul az aerodinamikai feladatok mellett a közepes és lágy Bridgestone-keverékek összehasonlításához is hozzálátott - jóllehet, a féltengelycsukló meghibásodása délelőtt kis időre kivonta a forgalomból a McLarent.
Räikkönen ezzel szemben gondtalanul körözött, és az autosport.com beszámolója szerint elégedett volt alacsony leszorító erős Ferrarijával, akárcsak Nick Heidfeld a BMW-vel, miután 0.019 másodpercre közelítette a finn legjobb köridejét.
A Toyota napja nehezen indult, amikor a TF107 elektronikája reggel megmakacsolta magát, a hiba elhárítása után azonban Jarno Trulli a tabella 4. helyére zárkózott fel. A Toyota erőt meríthet belőle, hogy a motorerőt kiemelten jutalmazó Monzában partnercsapata, a Williams is kiváló időeredménnyel nyitott.
A brit istálló fiatal tesztpilótájával, Kazuki Nakajimával a volánnál indította a tesztet, aki a maga 98 körével a nap legszorgalmasabb sofőrje lett. A japán az alapfeladatok mellett kipróbált néhány aerodinamikai újítás is, köztük egy orrkúpon átívelő első szárnyelemet, amilyet a McLaren és immár a Red Bull is használ.
A Toro Rossóval már két versenyt futó Sebastian Vettel először tesztelt az olasz istállóval, amit a 6. legjobb időeredménnyel ünnepelt meg. A német ifjonc Nelson Piquet-t előzte meg, akinek Renault-jába a bajnokcsapat mérnökei először szerelték be élesben a 2008-ban bevezetésre kerülő egységes motorvezérlő elektronikát.
A brazil tesztpilóta mögött Rubens Barrichello Hondája zárt, az utolsó két helyet pedig Mark Webber és James Rossiter foglalta el, miután mindketten elektromos problémákkal küszködtek. Az egyetlen hiányzó istálló, a Spyker a tervek szerint szerdán áll munkába.
A tesztnap utolsó húsz percét elmosta az eső, és mivel a meteorológusok szerdára is rossz időt jósolnak, a csapatok valószínűleg péntekig meghosszabbítják a három naposra tervezett gyakorlást.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2007. augusztus 28., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-36 fok, aszfalt: 27-38 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:24.112 |
247.941 |
|
|
53 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:24.258 |
247.511 |
0.146 |
0.146 |
60 |
|
3. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:24.277 |
247.455 |
0.165 |
0.019 |
76 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:24.523 |
246.735 |
0.411 |
0.246 |
61 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:24.653 |
246.356 |
0.541 |
0.130 |
98 |
|
6. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.106 |
245.045 |
0.994 |
0.453 |
63 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:25.366 |
244.299 |
1.254 |
0.260 |
94 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:25.377 |
244.267 |
1.265 |
0.011 |
83 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:25.427 |
244.124 |
1.315 |
0.050 |
61 |
|
10. |
|
James Rossiter |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:25.548 |
243.779 |
1.436 |
0.121 |
64 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0053 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:24.112 |
- (1.436) - |
1:25.548 |
 | |
 | |
|
|
|