Tesztek : Alonso az élen tartotta a McLarent Monzában - Tesztek, Monza - 2. nap, szerda |
Alonso az élen tartotta a McLarent Monzában - Tesztek, Monza - 2. nap, szerda
2007.08.30. 07:25
Délelőtt Lewis Hamilton, délután Fernando Alonso vezette a McLarent a monzai teszt második napján, de az Ezüst Nyíl mindkettejük kezében a mezőny fölé emelkedett. A jobb köridőt a spanyol érte el.
Szerdán is a McLaren diktálta a tempót az Olasz Nagydíj főpróbájának számító monzai teszten, habár Lewis Hamilton és Fernando Alonso is csak egy-egy fél napot vezethetett.
A jobb köridőt a délután sorra kerülő világbajnok érte el, noha az ebédszünetben néhány röpke pillanatra úgy tűnt, az eső elmossa tesztnapját.
A McLaren szakemberei alighogy elkezdték Alonsóra átállítani az MP4-22-t Lewis Hamilton délelőtti munkáját követően, esőcseppek hullottak, ez azonban szerencsére csak egy futó zápornak bizonyult, így 14:00 órától a spanyol zavaratlanul körözhetett.
Az eső délután is elkezdett szemerkélni néhány alkalommal, a 11 istállónak azonban egyszer sem kellett elővennie az intermediate abroncsokat.
A munka dandárját természetesen szerdán is az extrém alacsony leszorító erős monzai aero-csomagok tesztelése tette ki, Hamilton azonban a Bridgestone lágy és közepes gumikeverékeinek összehasonlításán is dolgozott hosszú etapokon. A világbajnoki éllovast felváltó Alonso pontosan ugyanannyi, 49 kört tett meg az olasz pályán, de 0.299 másodperccel gyorsabbnak bizonyult.
A wokingi istálló tempóját Nick Heidfeld közelítette meg a legjobban, a BMW német versenyzője azonban csak egy hajszállal előzte meg a toyotás Jarno Trullit és a ferraris Kimi Räikkönent. Ez a trió öt századon belül végzett egymáshoz képest, Alonsóval szemben azonban már több, mint fél másodpercre rúgott a hátrányuk.
Mögéjük a Renault versenyzője, Heikki Kovalainen zárkózott fel, aki a 2008-as standard ECU keddi kipróbálása után ezúttal a bajnokcsapat szokványos tesztprogramjában segédkezett, ami az aerodinamikai mellett a gumiválasztás előkészítésére terjedt ki.
"Jó napunk volt, az autó minden körrel jobb lett" - értékelte tesztnapját este a finn. - "Keményen dolgoztunk, hogy a nap végére elsőrangú legyen az R27 balansza. Úgy érzem, jó alapot teremtettünk a versenyhétvége első edzéseire, amelyeken már csak a finomhangolásra kell figyelnünk, hogy nyerjünk még néhány tizedet."
Ismét kiváló időeredménnyel hívta fel magára a figyelmet Sebastian Vettel, aki Monzában először tesztel a Toro Rossóval, noha két futamon már elindult a gárda színeiben. A beilleszkedés megkönnyítése érdekében a német ifjú mintegy 600 km-t, azaz két versenytávot húzott le szerdán, mialatt kipróbálta az STR2 új első és hátsó szárnyát.
Vettel mögött a Williamsnél munkába álló Alex Wurz, valamint a Honda tesztpilótája, Christian Klien iratkozott fel a tabellára. Őket Mark Webber követte a Red Bull Racinggel, amelynek tesztcsapata kiemelt figyelmet fordított az aerodinamikai feladatok mellett a fékek tesztelésére és a futómű-geometria beállítására is.
A sort a Super Aguri-s Takuma Sato és a spykeres Adrian Sutil zárta. Utóbbi csapata csak most csatlakozott a már kedden is gyakorló riválisaihoz, miután elvégezte az utolsó simításokat B-specifikációjú autóján. A kiterjedt újítások egyelőre nem látszottak meg Sutil köridején, az először pályára gördülő konstrukció bő másodpercet kapott az éllovastól.
A tesztet háromszor kellett műszaki hiba miatt piros zászlóval félbeszakítani: először Webber, majd Wurz, végül Sato alatt adta meg magát a technika. A gyakorlás csütörtökön folytatódik, és - ha az időjárás is úgy akarja - be is fejeződik.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2007. augusztus 29., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22-26 fok, aszfalt: 23-31 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:23.155 |
250.794 |
|
|
49 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:23.454 |
249.896 |
0.299 |
0.299 |
49 |
|
3. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.725 |
249.087 |
0.570 |
0.271 |
84 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.759 |
248.986 |
0.604 |
0.034 |
61 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:23.773 |
248.944 |
0.618 |
0.014 |
58 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:24.093 |
247.997 |
0.938 |
0.320 |
51 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:24.266 |
247.488 |
1.111 |
0.173 |
101 |
|
8. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:24.356 |
247.224 |
1.201 |
0.090 |
70 |
|
9. |
|
Christian Klien |
AUT |
Honda |
B |
1:24.595 |
246.525 |
1.440 |
0.239 |
92 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.701 |
246.217 |
1.546 |
0.106 |
83 |
|
11. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.976 |
245.420 |
1.821 |
0.275 |
80 |
|
12. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:25.278 |
244.551 |
2.123 |
0.302 |
76 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0078 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:23.155 |
- (2.123) - |
1:25.278 |
 | |
 | |
|
|
|