| 2007 : Meglepetésre a Ferrari uralta a monzai nyitóedzést - Pénteki 1. szabadedzés - Olasz Nagydíj |
Meglepetésre a Ferrari uralta a monzai nyitóedzést - Pénteki 1. szabadedzés - Olasz Nagydíj
2007.09.07. 12:00
Habár a múlt heti teszt valamennyi napján a McLaren volt a leggyorsabb, a Ferrari meggyőző fölénnyel kezdett Monzában, amikor Kimi Räikkönen és Felipe Massa simán megszerezte az első két helyet az Olasz Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén.
Az olasz versenyhétvége előtt ismét a kémügytől volt hangos a monzai paddock, ám péntek délelőtt szerencsére az autók hangja már elnyomta az új fordulatot vevő botrány zöngéit. Az időjósok meleg, napos időt ígértek a hétvégére, és egyelőre nem is kellett csalódnia a mezőnynek, a pénteki első edzésre kifogástalan körülmények közt került sor.
Mint ahogyan az általában lenni szokott, Monzában is az első percekben a többség csak egy installációs kör erejéig hajtott ki a pályára. A hétvége első időeredményét Sebastian Vettel szállította, a Toro Rosso pilótája bő negyedóra elteltével 1:26.754-gyel nyitott.
Szintén nem volt meglepő, hogy a "nagyok" sokáig a bokszban kuksoltak, és nem kapkodták el a körözést. Ebben bizonyára most az is szerepet játszott, hogy a mezőny a múlt héten négy napot is tesztelt a monzai aszfaltcsíkon.
A McLaren és a Ferrari távollétében a Toyota és a Renault pilótái álltak az élen. Az ő királyságuk nem sokáig tartott, hiszen jó háromnegyed óra elteltével Kimi Räikkönen átvette a vezetést, akit Lewis Hamilton és Felipe Massa követett.
Az élmezőnyhöz hamar felzárkózott a két BMW is, de Fernando Alonso még mindig idő nélkül állt, a spanyol a garázsban álldogált. Persze a múlt heti tesztek nagymenője nem jószántából tette ezt, a szerelők nyüzsögtek az MP4/22-es körül, valamiféle technikai problémája lehetett a címvédőnek.
Alonso jó húsz perccel a leintés előtt tért vissza a pályára, az egyik kanyart rögtön el is szúrta nagy igyekezetében, de folytathatta a körözést. Első mért idejével a spanyol a negyedik helyre ugrott csapattársa, illetve az élen álló két Ferrari mögé. A következő percekben mindkét ezüstnyíl rontott, Alonso ismét elhagyta a pályát, Hamilton pedig megpördült.
Az edzés végéig a hazai pályán versenyző Ferrarikat senki sem tudta letaszítani az élről, Räikkönen és Massa tehát jó bemutatkozást tudhat magáénak. A papírformának megfelelően a két McLaren a 3. és 4. helyen végzett, és Nico Rosberg remeklése is várható volt, a fiatal német az ötödik legjobb időt futotta a Williamsszel.
Jenson Button hatodik helye már inkább a meglepetés kategóriába tartozik, persze még korai lenne formajavulásról beszélni a Honda esetében. A két Renault, a hetedik Fisichella és a 11. Kovalainen közé a két BMW és a toyotás Jarno Trulli is beférkőzött.
A másik Hondával Rubens Barrichello a 12. legjobb köridőt produkálta. A brazilt követő bolyból talán csak Ralf Schumacher (15.) és a két Red Bull Racing (Webber 14., Coulthard 18.) gyengélkedése érdemel említést.
A sereghajtók közt viszont változás történt! Az eddigi menetrendtől eltérően ezúttal nem a két Spyker végzett az utolsó két pozícióban. Az új autóját élesben most először bevető kiscsapat előrébb lépett, Sutil csapattársa mellett megverte a két Toro Rossót is, de Jamamoto is maga mögé tudta utasítani a hazai pályán szereplő Liuzzit. Már csak az a kérdés, hogy a folytatásban is tudja-e majd tartani ezt a tempót a holland gárda?
A második szabadedzés 14 órakor kezdődik.
|
|
Pénteki 1. edzés |
13. - Olasz GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 7., péntek, 10:00-10:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 20-23 fok, aszfalt: 22-33 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
S. Vettel (BMW Sauber) |
1:23.263 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.446 |
252.951 |
|
|
20 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.590 |
252.510 |
0.144 |
0.144 |
17 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.618 |
252.424 |
0.172 |
0.028 |
18 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.840 |
251.748 |
0.394 |
0.222 |
12 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:23.472 |
249.842 |
1.026 |
0.632 |
21 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:23.668 |
249.257 |
1.222 |
0.196 |
21 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:23.671 |
249.248 |
1.225 |
0.003 |
22 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:23.703 |
249.152 |
1.257 |
0.032 |
22 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.886 |
248.609 |
1.440 |
0.183 |
17 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.965 |
248.375 |
1.519 |
0.079 |
29 |
|
11. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:24.076 |
248.047 |
1.630 |
0.111 |
21 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:24.564 |
246.616 |
2.118 |
0.488 |
19 |
|
13. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.587 |
246.549 |
2.141 |
0.023 |
15 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.595 |
246.525 |
2.149 |
0.008 |
22 |
|
15. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:24.660 |
246.336 |
2.214 |
0.065 |
20 |
|
16. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:24.689 |
246.252 |
2.243 |
0.029 |
29 |
|
17. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.694 |
246.237 |
2.248 |
0.005 |
17 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.810 |
245.900 |
2.364 |
0.116 |
19 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:25.130 |
244.976 |
2.684 |
0.320 |
24 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.439 |
244.090 |
2.993 |
0.309 |
25 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:25.448 |
244.064 |
3.002 |
0.009 |
25 |
|
22. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:25.762 |
243.171 |
3.316 |
0.314 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0122 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:22.446 |
- (3.316) - |
1:25.762 |
 | |
 | |
|
|
| |