| 2007 : Alonso továbbra is az élen, Räikkönen bukott Monzában - Szombati szabadedzés - Olasz GP |
Alonso továbbra is az élen, Räikkönen bukott Monzában - Szombati szabadedzés - Olasz GP
2007.09.08. 12:12
Fernando Alonso és Lewis Hamilton magabiztosan uralta a tabellát az Olasz Nagydíj utolsó szabadedzésén Monzában, ahol a Ferrari baját Kimi Räikkönen nagy sebességű bukása is tetézte. A finn pilótának nem esett baja.
Fernando Alonso a harmadik szabadedzésen is a leggyorsabb volt Monzában, a spanyol a hétvége eddigi legjobb köridejével végzett az élen. Lewis Hamilton a másik McLaren volánjánál ülve második lett Felipe Massa előtt, Kimi Räikkönen pedig csúnyán összetörte autóját.
A szombat délelőtti szabadedzésen az időjárásra nem lehetett panasz, hiszen amíg Európába az ősz nagy lehűlésekkel és sok helyen hóval érkezett, addig Monzában továbbra is nyárvégi a klíma. Az időmérő előtti utolsó gyakorlási lehetőségen nem vitték túlzásba a körözést a pilóták, álmosan kezdődött a harmadik szabadedzés is.
A két McLaren továbbra is verhetetlennek tűnik, Lewis Hamilton és Fernando Alonso gyorsan az élre álltak, ám a pénteki köridőktől mindketten elmaradtak. Az ezüstnyilakhoz legközelebb Felipe Massa és Nico Rosberg tudott odaférkőzni, de már az ő hátrányuk is majd 1 másodperc volt.
Ezek az időeredmények már csak azért sem mérvadóak, mert ezeket az edzés 25. percéig érték el a pilóták. Ekkor azonban egy kényszerszünet következett, mivel Kimi Räikkönen Ferrarijával a gumifalba csapódott. A finn autója váratlanul irányíthatatlanná vált, előbb a pályával párhuzamos korlátnak csapódott, amely mentén végigcsúszva még mindig nagy sebességgel az Ascari sikán melletti gumifalba csapódott.
A pilótának nem esett különösebb baja, hiszen rögtön kipattant autójából, és az orvosi kocsival a bokszutcába, csapata garázsába szállították. Az F2007-es viszont annál rosszabbul nézett ki. Az első információ szerint a hátsó kerékfelfüggesztés meghibásodása okozta a balesetet.
A szabályok értelmében szombaton már nem lehet büntetlenül autót cserélni, tehát a szerelők igencsak elfoglaltak lesznek a következő órákban. Meg kell javítaniuk az autó orrészét, melyről mindkét kerék letört, de a baleset forrását, a hibás hátsó felfüggesztést is meg kell "operálniuk" az időmérőig. Ha mindez nem sikerül, és Räikkönennek autót kell cserélnie, akkor 10 helyes rajtbüntetést fog kapni a finn, tehát nem kicsi a tét.
A baleset miatt rögtön félbeszakították a körözést, és a pilóták csak 20 perccel később vehették birtokukba ismét a monzai aszfaltcsíkot.
A hátralévő negyedórában az élen álló hármas összetétele nem, a sorrendje viszont változott. Alonso megelőzte Hamiltont, így ő végzett az időeredményeket összesítő lista élén, Massa pedig maradt harmadik. Räikkönen kiválásával az élen álló triót a két BMW és a két Williams követte.
|
|
Szombati edzés |
13. - Olasz GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 8., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 26-32 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:21.665 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.054 |
254.159 |
|
|
10 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.200 |
253.708 |
0.146 |
0.146 |
11 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.615 |
252.434 |
0.561 |
0.415 |
11 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.855 |
251.702 |
0.801 |
0.240 |
15 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:23.287 |
250.397 |
1.233 |
0.432 |
14 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:23.454 |
249.896 |
1.400 |
0.167 |
13 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:23.596 |
249.471 |
1.542 |
0.142 |
15 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.672 |
249.245 |
1.618 |
0.076 |
16 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:23.672 |
249.245 |
1.618 |
0.000 |
12 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:23.708 |
249.137 |
1.654 |
0.036 |
13 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:23.803 |
248.855 |
1.749 |
0.095 |
15 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:23.830 |
248.775 |
1.776 |
0.027 |
14 |
|
13. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.853 |
248.707 |
1.799 |
0.023 |
14 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:23.877 |
248.636 |
1.823 |
0.024 |
12 |
|
15. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:23.942 |
248.443 |
1.888 |
0.065 |
12 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.022 |
248.206 |
1.968 |
0.080 |
16 |
|
17. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.055 |
248.109 |
2.001 |
0.033 |
12 |
|
18. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:24.167 |
247.779 |
2.113 |
0.112 |
13 |
|
19. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:24.208 |
247.658 |
2.154 |
0.041 |
15 |
|
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:24.442 |
246.972 |
2.388 |
0.234 |
3 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:24.736 |
246.115 |
2.682 |
0.294 |
17 |
|
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:24.943 |
245.515 |
2.889 |
0.207 |
18 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0106 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:22.054 |
- (2.889) - |
1:24.943 |
 | |
 | |
|
|
| |