| 2007 : A McLaren otthonában sújtotta porba a Ferrarit - Alonso és Hamilton kettős győzelmet aratott Monzában |
A McLaren otthonában sújtotta porba a Ferrarit - Alonso és Hamilton kettős győzelmet aratott Monzában
2007.09.09. 16:21
A Ferrari várt versenytempójának nyoma sem volt vasárnap délután, így a McLaren az egykiállásos taktikával próbálkozó Kimi Räikkönent is könnyedén maga mögé utasítva kettős győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon. Fernando Alonso 3 pontra megközelítette Lewis Hamiltont, Felipe Massa kiesett.
A rajtot Fernando Alonso remekül kapta el, a spanyol megtartotta első helyét, mögötte viszont történ egy s más. Csapattársa, Lewis Hamilton kicsit elmélázott, a harmadik pozícióból induló Felipe Massa elment mellette. A listavezető brit becsületére legyen mondva, hogy az első kanyarban vissza is vette a második helyet, igaz jobb hátsó kereke összeért Massa bal első abroncsával.
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen nem csak ideiglenesen lépett előre egy pozíciót, hanem már az első kanyarban az előle induló Heidfeld elé került. Az első kanyartól többen is tartottak, hiszen itt már nem egyszer történtek nagy balesetek, ám ezúttal a teljes mezőny galiba nélkül elfordult itt.
A második körben a célegyenes utáni balos íven azonban David Coulthard autójáról levált néhány légterelő elem, a skót Red Bullja így pedig elhagyta a pályát, és a reklámtáblával álcázott gumifalba csapódott. Mivel veszélyes helyen történt az eset, ezért pályára hajtott a biztonsági autó.
A megkülönböztető jelzést használó Mercedes 3 körrel később engedte el a mezőnyt. Az új rajt után Hamilton még benézett Alonso mellé a célegyenes végén, de nem lépett a tettek mezejére. Mögöttük a két Ferrari sorakozott fel, és innentől megkezdődött az, amit az idén már oly sokszor láttunk, biztos távolból egymást követve körözgetett az élmezőny. A 9. körben váratlanul Felipe Massa hajtott be a bokszba, a Ferrarit megtankolták és új gumival szerelték fel, de a kiállás rosszat sejtetett. Két körrel később kiderültek az okok is, Massa újra kiállt, ám ekkor már be is kanyarodott a garázsba, és dühösen kiszállt autójából. A vb-pontverseny harmadik helyén álló brazil így igencsak nehéz helyzetbe került a végső győzelemért folytatott harcban.
A pályán továbbra sem történt igazán említésre méltó esemény, bár a 13. helyért Davidson és Fisichella öldöklő csatát vívott egymással.
Közben a McLarenek megkezdték a kerékcserét. A 18. körben Hamilton, a huszadikban Alonso érkezett, mindketten zökkenőmentesen átestek a szervizelésen, és folytathatták a száguldást.
Kimi Räikkönen viszont csak öt körrel később állt ki szerelői közé, akik alaposan megtankolták a még versenyben maradt Ferrarit, így valószínűsíthető volt, hogy a finn a McLarenekkel ellentétben egy kerékcserével oldja meg Olasz Nagydíjat.
Az élmezőnyben a kerékcserék sem okoztak különösebb felfordulást, Alonso, Hamilton és Räikkönen mögött a Heidfeld következett a BMW-vel. A német mögött csak azért nem csapattársa, Kubica következett, mert a lengyel kerékcseréjénél hibáztak a szerelők, emiatt Kovalainen bebújt a két BMW közé.
A 7. és 8. pozícióban Jenson Button és Nico Rosberg vívott egymással, a körökön át zajló csatából a fiatal német jött ki jobban.
Az ezüstnyilak egyre könnyebb autóikkal sorra futották a gyorsabbnál gyorsabb köröket, míg Räikkönen a Ferrarija érthetően lomhább volt. 13 körrel a leintés előtt Hamilton tett villámlátogatást szerelőinél, a 6 másodpercbe belefért a kerékcsere és a tankolás is. A fiatal brit azonban csak a harmadik helyre tért vissza.
Az újonc azonban nem sokat időzött a 6 pontos pozícióban, két körrel visszatérése után a célegyenes végén egyszerűen kifékezte az előtte ténfergő Räikkönent.
Az első helyen autózó Alonso 10 körrel az 53 körös verseny vége előtt kerített sort második kerékcseréjére. A spanyol könnyedén visszatért első helyére, és ezzel ki is alakult a végeredmény.
A leintés pillanatában tehát Fernando Alonso volt az első, mögötte Hamilton érkezett a második helyen, tehát a McLaren-Mercedes a Ferrari hazájában kettős győzelmet aratott. Räikkönen harmadik helyéhez sem férhetett kétség, bár valószínűleg ez mind a finn, mind a csapat számára sovány vigasz, hiszen ahelyett, hogy csökkentették volna a hátrányukat riválisaikkal szemben, tovább nőtt a különbség.
Nick Heidfeld a számára már-már szokásos negyedik helyen fejezte be a monzai versenyt, a német mögött csapattársa, Robert Kubica ért célba negyedikként, így a BMW Sauber a hatodik egymást követő futamon is dupla pontszerzést produkált.
Pontszerző helyen végzett még Nico Rosberg a Williamsszel, Heikki Kovalainen a Renault-val és a maga illetve csapata idei második nyolcadik helyét begyűjtő Jenson Button.
Az Olasz Nagydíj végeredményének köszönhetően lassan végérvényesen kijelenthető lesz, hogy már csak a McLaren pilótái vannak versenyben az egyéni bajnoki címért. Még mindig Lewis Hamilton vezet, de előny már csak három pont a címvédő Alonso előtt.
A Ferrari pilótái közül Räikkönen van közelebb az éllovashoz, de már-már a finn helyzete is kilátástalan, 18 pontot kellene ledolgoznia a hátralévő 4 futamon. A másik Ferraris pilóta, Felipe Massa 23 pontos távolból figyeli az élen állók csatáját.
Az egy hét múlva esedékes Belga Nagydíj előtt a McLaren a konstruktőrök közt is magabiztos előnyt épített fel, már 23 pont Ron Dennisék előnye, bár itt még a kémügynek lehetnek különbségromboló következményei.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 9., vasárnap |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-29 fok, aszfalt: 31-37 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1ó14:51.975 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
|
1ó18:37.806 |
|
|
53 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
6.062 |
|
|
53 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
+ |
27.325 |
|
|
53 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
56.562 |
|
|
53 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
1:00.558 |
|
|
53 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1:05.810 |
|
|
53 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
1:06.751 |
|
|
53 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
1:12.168 |
|
|
53 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1:15.829 |
|
|
53 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1:16.958 |
|
|
53 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1:17.236 |
|
|
53 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
13. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
14. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
15. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
17. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
18. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
20. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
52 |
|
|
|
|
21. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
43 kör |
|
műszaki |
10 |
|
22. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
52 kör |
|
kicsúszás |
1 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Alonso (McLaren) |
1:22.871 |
|
|
15 |
|
 |
 |
 |
|
| |