| 2007 : Räikkönen fél másodpercet vert Hamiltonra Spában - Pénteki 1. szabadedzés - Belga GP |
Räikkönen fél másodpercet vert Hamiltonra Spában - Pénteki 1. szabadedzés - Belga GP
2007.09.14. 14:58
A Ferrari tetemes előnnyel kezdte a Belga Nagydíj hétvégéjét, amikor Kimi Räikkönen fél másodpercet a két McLarenre, Felipe Massa azonban már a felvezető körében kicsúszott, ezért időeredmény nélkül zárta az edzést.
Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Belga Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, a kémügyben született ítélet árnyékában lezajló első csatát tehát a Ferrari nyerte, de a maranellói istálló sem lehet maradéktalanul elégedett, mert Felipe Mass már a felvezető körében kicsúszott.
A Forma-1 2005 után tért vissza az azóta átépített, népszerű Spa-Francorchamps-ba, ahol a poros pálya sok pilótán kifogott. A versenyigazgató az edzés végén engedélyezte a mezőny számára, hogy gyakorolja a rajtokat az újraaszfaltozott célegyenesben, értékes adatokat gyűjtve a burkolat minőségéről.
Räikkönen 1:47.339-es körideje, amit a másfél órás tréning 64. percében ért el, 0.867 másodperccel jobb saját, a 2005-ös nagydíj első szabadedzésén beállított eredményénél. A Ferrari finn versenyzője, aki csak két, hosszabb etapot tett meg, ezúttal több mint fél másodpercet vert legközelebbi vetélytársára, a McLaren-es Lewis Hamiltonra is.
Eleinte Adrian Sutil állt az élen, majd fél óra után Giancarlo Fisichella vette át tőle a vezetést 1:49.786-os körével. Tíz perccel később Hamilton 0.704 másodperccel lejjebb szorította a lécet, majd 1:48.142-nél állította meg a stoppert.
A McLaren másik versenyzője, Fernando Alonso közben 0.179 másodperces hátránnyal feljött a 2. helyre, és ott is maradt, mígnem Räikkönen kihajtott a pályára.
A finn több kört teljesített, mielőtt 0.335 másodperccel megjavítva a Hamilton által beállított szintet az élre repítette a Ferrarit, majd még tovább faragott a köridejéből, s még ebben az etapban beállította a végeredményt.
Hamilton és Alonso később szintén bekerült 1:48 alá, Räikkönent azonban nem sikerült megközelíteniük, így maradt számukra a 2-3. hely. Mögöttük a 4. helyet bérlő Nick Heidfeld zárta az edzést, megelőzve Nico Rosberget, valamint saját csapattársát, Robert Kubicát. A BMW Saubernek a Williams volt a közvetlen ellenfele, a 7. ugyanis Alex Wurz lett.
Az edzésen számtalan pályaelhagyás történt. Massa a 42. percben, két bemelegítő körrel a háta mögött hajtott ki ismét a boxból, de alig ért el a Rivage kanyarig, amikor nem tudott elfordulni, és egyenesen nekicsúszott a falnak - igaz, azt végül alig érintette.
Heikki Kovalainen az edzés vége felé bemutatott egy látványos kicsúszást a Pouhon első részében, habár az aszfaltozott bukótérnek hála vissza tudott térni a pályára. Több versenyző elrontotta az átépített Bus Stop sikánt is, amely az eddigi bal-jobb helyett jobb-bal formát öltött. Sakon Yamamoto 8 perccel a leintés előtt sodródott ki ebben a kanyarban, de elképzelhető, hogy nem vezetői, hanem műszaki hiba miatt.
|
|
Pénteki 1. edzés |
14. - Belga GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Spa-Francorchamps, Belgium |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 14., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
6973 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 14-18 fok, aszfalt: 19-27 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:44.701 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:47.339 |
233.865 |
|
|
16 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.881 |
232.690 |
0.542 |
0.542 |
19 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.994 |
232.446 |
0.655 |
0.113 |
17 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:48.052 |
232.321 |
0.713 |
0.058 |
20 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:48.372 |
231.635 |
1.033 |
0.320 |
18 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:48.605 |
231.139 |
1.266 |
0.233 |
20 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:48.920 |
230.470 |
1.581 |
0.315 |
20 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:48.994 |
230.314 |
1.655 |
0.074 |
19 |
|
9. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:49.138 |
230.010 |
1.799 |
0.144 |
22 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:49.330 |
229.606 |
1.991 |
0.192 |
22 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:49.380 |
229.501 |
2.041 |
0.050 |
25 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:49.548 |
229.149 |
2.209 |
0.168 |
21 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:49.894 |
228.427 |
2.555 |
0.346 |
23 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:49.931 |
228.351 |
2.592 |
0.037 |
19 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:50.264 |
227.661 |
2.925 |
0.333 |
22 |
|
16. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:50.482 |
227.212 |
3.143 |
0.218 |
27 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:50.640 |
226.887 |
3.301 |
0.158 |
16 |
|
18. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:50.648 |
226.871 |
3.309 |
0.008 |
20 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:50.768 |
226.625 |
3.429 |
0.120 |
22 |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:51.628 |
224.879 |
4.289 |
0.860 |
12 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:52.379 |
223.376 |
5.040 |
0.751 |
21 |
|
22. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0185 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:47.339 |
- (5.040) - |
1:52.379 |
 | |
 | |
|
|
| |