| 2007 : Räikkönen vezetésével a Ferrarié a első sor Spában - Alonso megpördülés után lett 3. |
Räikkönen vezetésével a Ferrarié a első sor Spában - Alonso megpördülés után lett 3.
2007.09.15. 15:43
A Ferrari visszavágott a McLarennek a monzai időmérőért, és kisajátította az első sort Spában, ahol Kimi Räikkönen magabiztosan szerezte meg idei harmadik pole pozícióját. Fernando Alonso súlyos hibája ellenére megelőzte Lewis Hamiltont.
Belgiumban továbbra sem lehet panasz az időjárásra, bár a hőmérséklet a délelőtthöz hasonlóan a kvalifikáció alatt sem érte el a 20 fokot, és néhány komor felhő is megjelent a pálya felett.
Első etap
Az első negyedórás szakasz ezúttal sem szolgált különösebb meglepetéssel. A "nagyok" nem kapkodták el a pályára való kijövetelt, mindannyian biztosak voltak a dolgukban.
Hét perccel az első etap leintése előtt a Ferrari garázsában a szerelők azonban nagy vehemenciával nekiestek Massa autójának, amit a brazil nagy fejcsóválással vett tudomásul, valami apró probléma támadhatott. A dél-amerikai pilóta akkor hajtott ki először a pályára, amikor már 5 perc sem volt hátra, de így is gond nélkül kvalifikálta magát a következő etapra, ijedtében mindössze 2 ezreddel maradt le az éllovas Alonsótól.
A két Toro Rosso megtáltosodott, Liuzzi és Vettel is remek időt repesztett, már letelt az idő, amikor simán továbbjutó helyen álltak mindketten. Mögöttük azonban még sokan érkeztek, akik könnyedén lepipálták a kiscsapat pilótáit, ám Liuzzi még így is továbblépett, Vettel pedig 5 ezreddel elmaradt a 16. helyről.
Ez nem jött össze a két Spykernek, bár Adrian Sutil az utolsó kanyart elrontotta, anélkül a hiba nélkül közel kerülhetett volna a továbbjutáshoz.
A Super Aguri is teljes létszámmal az első negyed órában búcsúzott, Szato 19., Davidson csak 21. lett. A már említett Vettel mellett Rubens Barrichello volt a hatodik kieső. A legjobb idővel Fernando Alonso lépett tovább.
Belga Nagydíj időmérő 1. etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
1. |
Fernando Alonso |
McLaren-Mercedes |
1:46.058 |
|
2. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:46.060 |
+0.002 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:46.242 |
+0.184 |
4. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:46.437 |
+0.379 |
5. |
Robert Kubica |
BMW-Sauber |
1:46.707 |
+0.649 |
6. |
Nick Heidfeld |
BMW-Sauber |
1:46.923 |
+0.865 |
7. |
Nico Rosberg |
WilliamsF1 |
1:46.950 |
+0.892 |
8. |
Heikki Kovalainen |
Renault F1 |
1:46.971 |
+0.913 |
9. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:47.084 |
+1.026 |
10. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:47.143 |
+1.085 |
11. |
Giancarlo Fisichella |
Renault F1 |
1:47.143 |
+1.085 |
12. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
1:47.300 |
+1.242 |
13. |
David Coulthard |
Red Bull Racing |
1:47.340 |
+1.282 |
14. |
Jenson Button |
Honda Racing |
1:47.474 |
+1.416 |
15. |
Alexander Wurz |
WilliamsF1 |
1:47.522 |
+1.464 |
16. |
Vitantonio Liuzzi |
Scuderia Toro Rosso |
1:47.576 |
+1.518 |
17. |
Sebastian Vettel |
Scuderia Toro Rosso |
1:47.581 |
+1.523 |
18. |
Rubens Barrichello |
Honda Racing |
1:47.954 |
+1.896 |
19. |
Takuma Szato |
Super Aguri |
1:47.980 |
+1.922 |
20. |
Adrian Sutil |
Spyker |
1:48.044 |
+1.986 |
21. |
Anthony Davidson |
Super Aguri |
1:48.199 |
+2.141 |
22. |
Szakon Jamamoto |
Spyker |
1:49.577 |
+3.519 |
Második etap
A második etap első néhány perce különösebb izgalmak nélkül telt. Féltávnál aztán Räikkönen a hétvége eddigi legjobb idejével fújt ébresztőt, a finn megközelítette az 1 perc 45 másodpercet.
Az első négy helyen természetesen most is a két Ferrari és a két McLaren állt, mögöttük nagy szakadék választotta le a mezőny többi résztvevőjét. Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy Räikkönen mögött az ötödik helyen lévő Kubica hátránya már több, mint egy másodperc volt. Ennek oka elsősorban az, hogy a Spa-i pálya az idény leghosszabb pályája (7004 méter), így a csapatok közti különbségek jobban kijönnek az időeredményeket tekintve is.
A kvalifikáció középső etapjának tétje tehát az volt, hogy ki szerzi meg a továbbjutást érő legjobb tíz helyből fennmaradó hatot.
Ezért viszont nagy csata alakult ki, mivel a középmezőnyben nagyon egymáshoz közeli időeredményeket repesztettek a pilóták. Egyedül talán Vitantonio Liuzzi volt az egyetlen, akinek papíron nem volt esélye továbblépni, de az olasz mellett másik öt versenyzőnek is ki kellett esnie.
Heikki Kovalainen a pálya középső szakaszán elrontotta, és be sem fejezte mért körét, a finn ennek ellenére továbbjutott a Renault-val. Nem úgy, mint csapattársa, Giancarlo Fisichella ugyanis lemaradt a belga időmérő utolsó szakaszáról, csak a 11. rajtkockát szerezte meg.
Az olasz mellől a hatodik sorból Ralf Schumacher indulhat majd, akinek csapattársa, Jarno Trulli bekerült a legjobb tízbe. A kiesők közé került még Jenson Button, David Coulthard is, Liuzzi pedig Alexander Wurzot megelőzve 15. lett. A legjobb köridő ezúttal Räikkönen neve mellé került.
Belga Nagydíj időmérő 2. etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:45.070 |
|
2. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:45.132 |
+0.061 |
3. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:45.173 |
+0.103 |
4. |
Fernando Alonso |
McLaren-Mercedes |
1:45.442 |
+0.372 |
5. |
Robert Kubica |
BMW-Sauber |
1:45.885 |
+0.815 |
6. |
Nick Heidfeld |
BMW-Sauber |
1:45.994 |
+0.924 |
7. |
Heikki Kovalainen |
Renault F1 |
1:46.240 |
+1.17 |
8. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:46.426 |
+1.356 |
9. |
Nico Rosberg |
WilliamsF1 |
1:46.469 |
+1.399 |
10. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:46.480 |
+1.41 |
11. |
Giancarlo Fisichella |
Renault F1 |
1:46.603 |
+1.533 |
12. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
1:46.618 |
+1.548 |
13. |
David Coulthard |
Red Bull Racing |
1:46.800 |
+1.73 |
14. |
Jenson Button |
Honda Racing |
1:46.955 |
+1.885 |
15. |
Vitantonio Liuzzi |
Scuderia Toro Rosso |
1:47.115 |
+2.045 |
16. |
Alexander Wurz |
WilliamsF1 |
1:47.394 |
+2.324 |
Harmadik etap
Az utolsó etapot Belgiumban is két részre lehetett osztani. A rajtrács első négy kockájáért csak a két élcsapat, a McLaren és a Ferrari pilótái voltak versenyben, a többieknek a fennmaradó hat helyért voltak versenyben.
A szokásos, sokak szerint felesleges és környezetkárosító hatású üzemanyag-fogyasztós körök után a pilóták megkezdték igazán gyors köreiket.
Az első említésre méltó időt Räikkönen produkálta, a többiek néhány tizeddel elmaradtak a finntől. A világbajnoki címvédő Fernando Alonso nagy igyekezetében megpördült, de szerencséjére vissza tudott térni a pályára, a spanyol így újra próbálkozhatott.
A döntés természetesen az utolsó körökre maradt, a remek formában lévő Kimi Räikkönent azonban senki sem tudta megelőzni, a finn elsőként vitte 1:46 alá a köridőt a hétvége alatt. Az első sorból a két Ferrari indul majd, mivel Felipe Massa a második helyre hozta be a másik vörös versenygépet, hátránya mindössze 17 ezred volt.
A két McLaren-pilóta közül Fernando Alonso volt a gyorsabb, a kétszeres világbajnok is csak 97 ezreddel kapott ki Räikkönentől. A negyedik rajtkocka tulajdonosa, Lewis Hamilton viszont már négy tizeden kívülre került.
Az ötödik rajtkockát, és ezzel lényegében a "másodosztály" első helyét Robert Kubica szerezte meg a BMW-vel. A lengyel mellől Nico Rosberg rajtolhat majd, a negyedik sort pedig Nick Heidfeld és Mark Webber töltötte fel. Jarno Trulli és Heikki Kovalainen a 9. és 10. pozíción osztozott.
Belga GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
0 |
3. |
1:46.242 |
|
 |
1. |
1:45.070 |
|
 |
1. |
1:45.994 |
|
2. |
F. Massa |
FER |
B |
0 |
2. |
1:46.060 |
|
 |
3. |
1:45.173 |
|
 |
2. |
1:46.011 |
|
3. |
F. Alonso |
MCL |
B |
0 |
1. |
1:46.058 |
|
 |
4. |
1:45.442 |
|
 |
3. |
1:46.091 |
|
4. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
0 |
4. |
1:46.437 |
|
 |
2. |
1:45.132 |
|
 |
4. |
1:46.406 |
|
5. |
R. Kubica |
BMW |
B |
0 |
5. |
1:46.707 |
|
 |
5. |
1:45.885 |
|
 |
5. |
1:46.996 |
|
6. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
0 |
7. |
1:46.950 |
|
 |
9. |
1:46.469 |
|
 |
6. |
1:47.334 |
|
7. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
0 |
6. |
1:46.923 |
|
 |
6. |
1:45.994 |
|
 |
7. |
1:47.409 |
|
8. |
M. Webber |
RED |
B |
0 |
9. |
1:47.084 |
|
 |
8. |
1:46.426 |
|
 |
8. |
1:47.524 |
|
9. |
J. Trulli |
TOY |
B |
0 |
10. |
1:47.143 |
|
 |
10. |
1:46.480 |
|
 |
9. |
1:47.798 |
|
10. |
H. Kovalainen |
REN |
B |
0 |
8. |
1:46.971 |
|
 |
7. |
1:46.240 |
|
 |
10. |
1:48.505 |
|
11. |
G. Fisichella |
REN |
B |
0 |
11. |
1:47.143 |
|
 |
11. |
1:46.603 |
|
|
|
|
|
12. |
R. Schumacher |
TOY |
B |
0 |
12. |
1:47.300 |
|
 |
12. |
1:46.618 |
|
|
|
|
|
13. |
D. Coulthard |
RED |
B |
0 |
13. |
1:47.340 |
|
 |
13. |
1:46.800 |
|
|
|
|
|
14. |
J. Button |
HON |
B |
0 |
14. |
1:47.474 |
|
 |
14. |
1:46.955 |
|
|
|
|
|
15. |
V. Liuzzi |
STR |
B |
0 |
16. |
1:47.576 |
|
 |
15. |
1:47.115 |
|
|
|
|
|
16. |
A. Wurz |
WIL |
B |
0 |
15. |
1:47.522 |
|
 |
16. |
1:47.394 |
|
|
|
|
|
17. |
S. Vettel |
STR |
B |
0 |
17. |
1:47.581 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
R. Barrichello |
HON |
B |
0 |
18. |
1:47.954 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
T. Sato |
AGU |
B |
0 |
19. |
1:47.980 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
A. Sutil |
SPY |
B |
0 |
20. |
1:48.044 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
A. Davidson |
AGU |
B |
0 |
21. |
1:48.199 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
S. Yamamoto |
SPY |
B |
0 |
22. |
1:49.577 |
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Kubica 10 helyes rajtbüntetést fog kapni, mivel motort kellett cserélni az autójában.
| |