| 2007 : A Ferrari kettős győzelemmel vett revansot Monzáért - Kimi Räikkönen simán megverte Massát is |
A Ferrari kettős győzelemmel vett revansot Monzáért - Kimi Räikkönen simán megverte Massát is
2007.09.16. 16:16
A Ferrari legyőzhetetlennek bizonyult a vasárnapi Belga Nagydíjon, s így a McLarent könnyedén maga mögé utasítva állt bosszút a múlt heti monzai vereségért. Kimi Räikkönen 13 pontra faragta le hátrányát a vb-éllovas Lewis Hamiltonhoz képest, aki 4. lett.
Spa-ban a hétvége eddigi részében is tapasztalható időjárás, vagyis 20 fok körüli hőmérséklet és derült ég fogadta a mezőnyt vasárnap délután is. A rajtnál minden probléma nélkül eljött a mezőny. Az első sorból induló Ferrarik senkitől sem zavartatva, pozíciójukat megtartva fordultak el az első kanyarban. Kimi Räikkönen és Felipe Massa mögött a világbajnoki pontverseny első két helyezettje, Fernando Alonso és Lewis Hamilton vívott egymással nagy csatát, a spanyol kitessékelte a bukótérbe márkatársát, de a sorrend nem változott.
Remekül rajtolt Heikki Kovalainen, aki a kilencedik pozícióból a hatodikra lépett előre, de nem sokkal később kiderült, hogy a finn Renault-ja valószínűleg nagyon meg van tankolva, hiszen Heidfeld és Webber is könnyedén elment mellette.
Kicsit hátrébb Robert Kubica közlekedett eszeveszett tempóban. A motorcsere miatt a 14. helyről indult, de az első néhány kör alatt már pontszerző helyen autózott. Sorra előzte meg kollégáit, ám Heikki Kovalainen személyében emberére akadt. A lengyel a 12. körben, a Buszmegálló sikánban tudott elmenni a Renault mellett.
Miközben Kovalainen parádézott, csapattársa, a motorcsere miatt a bokszutcából induló Giancarlo Fisichella már a garázsban volt, az olasz autója azonban nem bírta túl sokáig, Fisico az első kör végén kiállt.
A Spyker csapat pilótái eddig általában akkor kerültek a figyelem középpontjába, amikor hibáztak, vagy éppen kiestek. Belgiumban Adrian Sutil szakított a hagyományokkal, és parádés vezetést bemutatva a középmezőnyben autózott. A Spyker feltámadását jól jellemzi, hogy a fiatal német a Red Bull Racing skótját, David Coulthardot támadta hosszú körökön keresztül.
Az élen állókról azért nem esett szó, mert velük kapcsolatban nem jegyezhettünk fel említésre méltó eseményt. Kimi Räikkönen a rajt óta tartotta első pozícióját, mögötte csapattársa, Felipe Massa autózott, akit a két McLaren követett tisztes távolból, Fernando Alonso mögött Lewis Hamilton rótta a köröket. Pontszerző helyen autózott még a két BMW, valamint Nico Rosberg és Ralf Schumacher is.
A kerékcserék sem változtattak semmin, legalábbis ami az élmezőny sorrendjét illeti. A két Ferrari és a két McLaren azonos taktikán volt, Räikkönen Alonsóval, Massa Hamiltonnal párban érkezett a kerékcserére a 16. és a 17. körben.
A verseny a középső szakaszban kissé leült, a különbségek és ezáltal a sorrend is állandósulni látszott. Räikkönen, Massa, Alonso, Hamilton, Heidfeld, Rosberg, Webber és Kubica aklotta ekkor az első nyolcat.
A szervizelés második körét Räikkönen kezdte, Majd érkezett Massa is. A két McLaren hosszabb középső etapot futott, de ezzel sem mentek sokra, hiszen csak faragni tudtak a Ferrarikkal szembeni hátrányukból, a felzárkózásra nem volt esélyük.
David Coulthard is kiállt, de a skót nem kerékcserére, a Red Bull Racing versenyautója ugyanis megadta magát, a skót a célegyenes előtti utolsó kanyarban állt félre gépével. 8 körrel a vége előtt az ismét gyenge napot kifogó Wurz is kiszállt, az osztrák a garázsban fejezte be a belga futamot.
A leintésig egyedül a 8., még pontszerző pozíció birtokosának kiléte volt kérdéses. Az egykiállásos taktikát alkalmazó Kovalainen Kubicával vívott.
A leintéskor a végig vezető Kimi Räikkönen haladt át elsőként a célvonalon, egy hajszállal lemaradva mögötte a másik Ferrarival Felipe Massa érkezett. A vörös duó mögött majd 20 másodperces hátránnyal érkeztek a McLarenek is, Fernando Alonso megtartotta dobogós helyét csapattársa és riválisa, Lewis Hamilton előtt.
Nick Heidfeld jó szokásához híven megszerezte a lehető legjobb pozíciót az élcsapatok mögött, ötödik lett. Nico Rosberg az értékes hatodik hellyel gazdagodott, a német mögött Mark Webbert intették le. Az utolsó méterekig nyílt Kovalainen-Kubica csatát a Renault versenyzője nyerte, így övé lett a nyolcadik pozíció és a vele járó egy pont.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Spa-Francorchamps, Belgium |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 16., vasárnap, 14:00- (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
6973 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-22 fok, aszfalt: 33-38 fok) |
|
|
|
2005-ös első: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1ó30:01.295 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
|
1ó20:39.066 |
|
|
44 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
4.695 |
|
|
44 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
14.343 |
|
|
44 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
23.615 |
|
|
44 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
51.879 |
|
|
44 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1:16.876 |
|
|
44 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1:20.639 |
|
|
44 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
+ |
1:25.105 |
|
|
44 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
1:25.661 |
|
|
44 |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1:28.574 |
|
|
44 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1:43.653 |
|
|
44 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
43 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
43 |
|
14. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
43 |
|
15. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
43 |
|
16. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
43 |
|
17. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
43 |
|
|
|
|
18. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
8 kör |
|
műszaki |
36 |
|
19. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
+ |
10 kör |
|
műszaki |
34 |
|
20. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
15 kör |
|
műszaki |
29 |
|
21. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
36 kör |
|
műszaki |
8 |
|
22. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
+ |
43 kör |
|
műszaki |
1 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Massa (Ferrari) |
1:48.036 |
|
|
34 |
|
 |
 |
 |
|
| |